AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
12.322

Hur ser folk på BMW-ägare?

Sida 2 av 7
Minns fortf. kommentaren från en kvinnlig bekant när jag parkerade en nytvättad och då nyinförskaffad 540 på hennes garageuppfart - "Jaha... och har du fått längre penis ännu?"

Allt handlar egentligen om hur man framför sitt fordon - stor skillnad på Armanikostym i en E65 och Adidasoverall i en E30 :)

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
T!
Jag har svårt att tro att jag kan konkurrera med en cab...:(

Det var nog bilen han tittade på...eller så tänkte han att vi var ena slemmiga typer som åkte sån där bil...:)

Men jag måste erkänna att jag känner obehag att åka med i 740 för alla tittar på mig, och tänker säkert att jag tagit mannen för bilen, men vi var ihop 13 år innan bilen kom...:(
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Bor ni i småstäder? BMW är så pass mainstream idag att de knappast väcker några större reaktioner. De blickar/kommentarer jag fick när jag körde min 330Ci var mest från bilintresserade. Annat var det med minin.

Jag bor i förort till Stockholm, där det vimlar av BMW!

Kom på nu att jag blev uttittad en annan gång också. Ett gäng killar kunde inte sluta stirra när jag satt i en Jagga. Och då körde en man!
Sedan är det väl så BMW-ägare väldigt gärna tror att alla andra är avundsjuka, speciellt ägare till lite äldre exemplar.
En grym avundsjuka från folk som själv sitter i gamla risiga bilar.
Och mycket positiva kommentarer från folk med riktigt bilintresse och folk med nyare bilar av andra märken.

BMWn är en perfekt icebreaker när man träffar folk man inte känner.

Keep Your Distance!
Brukar tänka som såhär när jag funderar på en omkörning att skitsamma dom förväntar sig att en BMW ägare kör fort och om...

Keep Your Distance!
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Jag kom precis att tänka på min mosters irritation över Volvoägare. Hon hade under 80-talet en bagge (VW 1303S -73), och Volvobilar hade uppenbara problem att ligga bakom. Iofs kan det ha varit Volvos förblödande stora antal i den Svenska trafiken som gjorde att Volvo tycktes utmärka sig. Men jag måste tillägga att hon inte körde lusigt trots bilens återhållsamma effekt.

Hon gjorde faktiskt en liten sång om företeelsen.

/Fredrik

Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk
I morse satt hela famijen vid frukosten och jag drog upp det här.

Nu är det inte så farligt, för bilen är avställd under vintern.

Men ungen sa:
-Det beror inte på bilen utan på dig, pappa! :D

Sen sa jag att det kanske är dina förväntningar. Och det höll han med mig om. Men de som är riktigt bilintresserade säger alltid något.

Jag försökte även förklara det med att det inte syns vem det är i bilen, för att himlen speglar sig i glaset, men han sa att det hände även när han stod utanför bilen.

Han har kämpat hårt och länge för att få se sin dröm gå i uppfyllelse, och så blir det så här!
Allt har för och nackdelar här i livet. Antingen så bestämmer man sig att leva med dom, eller så gör man det inte. ;)
Visa användare
164
Emelie
540ia -98
Jag är inte säker på att det är personen det beror på.

Har nämligen i våran familj råkat ut för det du beskrev längst upp i tråden Le Pascha.
Just att folk är avis, först när vi köpte den första 740 (e32) sen när vi köpte den andra (e38) och sen en 750.

Alla vänner tycker det är superkul. Men jag kan säga att alla grannar har in princip slutat heja på oss. Det har till och med gått så långt att ett grannpar har börjat jävlas med oss och parkera in oss, röja upp snö på våra bilar, ställa soptunnor och annat i vägen. Visst vi har ju som sagt rätt många bilar, men det hade vi innan med. Och då hejade dom. Nu har dom slutat med det. Dom säger knappt hej.

Det är riktigt trist. Jag menar ingen av oss i familjen har en bil som är nyare än någon av våra grannars. Så jag vet inte vad det är som är felet. Annat än att dom är avis.
Illa att låta det lysa igenom.

-= BMW! Do I need to say more? =-
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Nämen där kommer en i nya Sjuserien kolla vad fin bil,vad glad jag blir att han är funtad nog att köpa en Bmw :-) så ser vi på folk här i sverige!

Mpower
Re
456
Real Power
e28 528i -83
LePascha
Vad är det för 740? E38:a?
Du får gärna lägga upp den i galleriet och göra så den syns under ditt användar-id.
Wa
184
Wargen
330CiA M Cabrio Imolarot II 2003
Kommer ihåg i höstas när jag körde nercabbat genom sta'n och det gick en kille brevid två tjejer på trottoaren brevid. Killen skrek desperat åt mig "den är inte fin, den är inte fin".
Undrar om han brukar skrika det åt alla bilar han inte gillar?

Jag tyckte bara det var lustigt och skrattretande, hihi!

Wargen
Oftast ser de oss bakifrån eller i vänstra ögonvrån :-))
Emelie! precis så där beskriver han det! Grannar som slutat heja o tittar bort!

Betan! Har nog tyvärr aldrig hört så positiva uttalanden!

Real Power! Glöm det! Nåt mer otekniskt än mig hittar man inte framför en dator! Så jag kan bara säga att bilen är GRÖN!

Wargen! Dessvärre är det nog så han skriker på alla bilar han gillar=är avis på!

Srixon! Ta det lugnt på vägen!
Måste bara berätta om mina grannar. Jag har alltid gillat bmw starkt o kört bmw för det mesta.. Men många vänner o övriga pratar skit om bmw titt som tätt. Så för ett år sedan ungefär så hade jag i tanken att köpa en M5 e34 men ändrade mig i sissta stund o gick o köpte en Volvo 850 t5r för volvo ska ju vara riktigt bra... Det säger ju alla :) tillägas ska att jag tyckte bilen verkade rolig o trevlig "fullutrustad" men ärligt talat jag blev riktigt besviken på den bilen av flera anledningar Först o främst så var kvalitetskänslan usel det kändes mer eller mindre som allt knarrade o skärde i öronen. Utöver det så drack bilfan sjukt mkt bensin, gick sönder mer eller mindre hela tiden, SVINDYRA reservdelar "dyrare än M5:an jag har nu". Där fanns ingen som hellst harmoni i bilen den drog o ryckte åt alla håll vid gaspådrag styrningen saknade känsla ja jag kan nog skriva en novell av det här.. Men som sagt mina grannar... Har alldrig kommenterat mina bilköp förr bara stirrat men så fort jag köpte volvon så kom det en massa trevliga kommentarer och frågor han började till och med tvätta ikapp med mig så fort jag tvättade bilen så gick dem ut o tvättade bilen med... Det var nästan helt sjukligt... O tro mig det var bra många fler som berömde den bilen som alldrig utallat sig förr... Men nu har jag äntligen min M5:A :) o jag är fruktansvärt nöjd med den bilen.
Men Tobbelito..har det att göra med att det var en svensk bil?
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Vilka trökiga grannar ni har,mina bryr sig inte ett dyft (tror ja) dom hejjar i varje fall oberoende av mitt bilmärke.

Mvh/Micke
Min 02sida
Länk
Trucker! Du har tur du, eller så är de bra på att spela, eller så är du bra på att inte se!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.