|
Sida 9 av 9
|
|
|---|---|
|
Tänkte på en grej till. Står det inte i bestämmelserna att det är till varje förare att se till att skyltarna hålls rena och fria från snö? Vilket således torde innebära att man förväntas under långresa då och då hålla skyltarna fräscha. Ett tag var det snack om nån slags osynlig spray man kunde spraya på, så att inte kamerarna kunde läsa av skylten. Hur var det med det? |
|
|
Finns photoblocker-spray - har något med överexponering av bilden att göra ca 500:- tror jag. Det finns prisma-lins - som gör att brytningen blir för mycket för kameran ca 1000:- Du har tullkepan för 400:- Så har du skyltrengöraren (viks ner), har för mig runt 1200:- ? för den. Enligt en polisman som uttalade sig i tidningen skulle skyltarna absolut sitta på avsedd plats, frågan är hur viktigt detta är i praktiken, om skyltarna faktiskt syns. Tror iof inte att dom syns så väldigt bra i mörkret så det är väl inte konstigt om man blir bötfälld för det. Frågan är bara hur många böter man åker på under 1 år för att dom ligger i fönstret? |
|
|
Länk Inget smart drag kanske! =) "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
haha, den var riktigt bra! Jag kan tänka mig hans förvåning när SL-bussen dök upp på bilderna. Mvh Johan |
|
|
Länk Äntligen ska dom införa internetbetalning! Hur värdelöst är det inte att behöva ta bilen till tunnelbanan (Pressbyrån) för att betala får de gånger kepan sviker mig. ;) "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.