AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
18.150

Civil olydnad - bästa sättet mot biltullarna

Sida 7 av 9
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Nu har jag fått bilder på några av mina registreringar (med tullkepa men inte nervinklad). Dom syns ganska tydligt måste jag säga. Har inte blivit reggad varje passage så frågan är om dom manuella granskningarna "ibland hinns med och ibland inte" ?

Får väl vinkla mer nu då...
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Vilken syns mest? Fram eller bak? Tycker att det ser inte ut att skymma mycket i bak...

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Har ingen framskylt så där syns det iaf inte.. ;)

På det sista kortet jag fick (fotot) så är skylten nedvinklad, dock inte riktigt fullt 90´. Ska prova lite till som sagt..
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Har du inte lyckats än :) skoja bara

Jag kör iaf tullfritt! Se till att skylten är helt rak så ska det väl gå bra!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Allvarligt, den funkar f-n inte... Skylten och kepan är definitivt 90´ nu men likförbannat åkte jag på skatt på hemvägen. Dock inte på vägen till jobbet, trots att skylten då inte var justerad!! ?
Vet inte vad jag ska göra, kan inte vinkla ner den mer för då kommer inte farbror polis tycka om det, blir för synbart.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Anders. När jag såg kortet på din skylt tänkte jag att ditt nummer inte idealiskt. Det är nog svårt att få kepan att skymma så pass mycket att det inte går att se vad det är för något. Har man en 6'a t.ex. räcker det att kåpan skymmer halva skylten. Har man ABC123 så räcker det att bara kunna se den nedre delen av skylten för att kunna lista ut vad det är. Jag har dock aldrig sett hur det ser ut på korten med tullkepa.

Jag misstänker precis som dig att vissa tullar tar bättre kort än andra. Vilka passerar du?

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Det kan väl ha att göra med om kamerorna är placerade i en backe eller på raksträcka?

Mitt reg.nr. innehåller ett L vilket kan vara ett E om bara halva skylten syns! Har även 0 vilket skulle kunna vara en 8 !
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jag passerar ålkistan eller vad f-n det heter? :)) Naturhistoriska..

Fick ju bilder häromdagen och visst, bilderna är av ganska skiftande tydlighet. Men det jobbiga är att vissa gånger är det utfarten och ibland infarten som registreras. Men det är klart, kan man få hälften oreggat så är det väl lite bra iaf.
Kanske är som du säger också, lite otacksamma siffror och bokstäver?
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Jag har precis som du fått enstaka registreringar. Jag kan dock inte svara på om det är in eller utfart som jag har torskat på. Jag justerade bakskylten igår kväll så jag återkommer med mitt resultat imorgon.

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Gårdagen var klockren, ingen skatt. :)
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

förbannat!
Tydligen så syns min skylt iaf. Åtminstone igår.

Nej, nu åker kepsen av. Den funkar inte för mig. Nu får det bli mer avancerade saker, tror det får bli elektronisk skyltrengörare.
elektronisk skyltrengörare??
Vad är det för något?

Som byfåne man är och långt ifrån biltullseländet så diggar jag verkligen alla era försök att slippa denna skitskatt.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Samma för mig! Tydligen blir jag reggad när jag åker in till stan men inte när jag åker hem... Irriterande som f*n men jag misstänker att det bara krävs en mindre justering.

Skriv gärna hur skyltrengöraren fungerar om du skaffar en... Vore trevligt om du kunde ta lite bilder på installationen också!

qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Kör med en äldre, jävligt smutsig, skylt. En skatt på tio passager under de senaste två veckorna. Har naturligtvis även transponder ligger hemma, så att jag slipper bekymra mig om ev. skatter jag ändå blir debiterad.

Jag åker rätt mycket bil i Stockholm och har inte märkt några förbättringar avseende trafikstockningar eller luftkvalité. Stor floppvarning på hela projektet, skulle jag vilja påstå.

Dessutom, nu när man betalat för att åka in i stan, ja, då är åtminstone jag mer benägen att använda bilen även för kortare resor inom tullarna. Tyvärr är jag inte ensam om det beteendet!
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Det värsta är väl att DN och Aftonbladet skönmålar billtullarna som om de vore guds gåva till Stockholmarna. Värre propaganda var det längesedan jag såg!

Jag vet inte hur många gånger AB har skrivit "AB's testpatrull åker till och från jobbet 8 minuter snabbare efter biltullarna!!". Inget mirakel direkt... Varför kan inte deras 8-mannapatrull åka tåg till jobbet? Det är väl det som är tanken??

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Instämmer _heltsonika_ !

Så äcklig propaganda så det är löjligt...
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
fortfarande inte en krona, peppar, peppar. Konstsnö o smuts;)

Min ex: Länk
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Var köpte du snön?

Här har vägverket ett nytt problem att ta itu med.
Länk

Nu kanske det blir cykelbanor på centralbron också för att sänka hastigheten eller så kanske dom inför filer som byter sida precis som bilbanor :)

Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Snö på burk "Julsnö" köpes på välsorterade hobbybutiker, kostar 55:- och räcker lääääänge...

Min ex: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.