|
Sida 6 av 9
|
|
|---|---|
|
Nu har jag åkt i en vecka, och snö och smuts verkar fungera alldeles utmärkt, fortfarande... Min dotter lånade mig "Julsnö" på burk också!!! Och det funkar lika bra om inte bättre... får väl skaffa tullkepa till våren dock... Min ex: Länk |
|
|
Vad krävs för att starta ett eget taxibolag? Vad jag förstått så krävs det att bilen är taxiregistrerad för att slippa tullarna men man måste inte har taxikort för att framföra en sådan bil. Att slippa tullarna + att köra i bussfil... ja det vore fint. Även om det inte lönar sig skulle det kännas rätt ändå. //Stenback |
|
|
För att driva Taxibolag så måste man ha vissa intäkter + att bilen måste vara utrustad med taxameter osv. Inte billigt. //amullo Varför åka snål fulbil när man kan åka snål finbil? |
|
|
Taxameter för 1900 kr... Länk Trafikförsäkringen för en taxibil är kanske högre än för en vanlig bil. Visst är det bra med intäkter men det finns alltid bolag som går dåligt. //Stenback |
|
|
Man kan väl ta upp lite folk på väg till jobbet. :) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Ett taxibolag måste väl inte gå med vinst heller? Inget som säger att man måste ta "rätt" betalt (dvs. något). Eller göra som Ryanairs grundare och anställer chaufför, omreggar sin bil till taxi och blir körd i bussfil vart han än åker i sin egen taxi.. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
| Ett tips är att övertala alla Kids som är ute och vandaliserar våra bilar att vandalisera kamerorna istället. På så sätt slipper vi tullarna och har större chans att få ha våra bilar ifred. | |
|
Alla som har blivit debiterade, begär foto på registreringen !!! Om tillräckligt många gör det tillräckligt ofta så får dom mycket att göra. "Tullkepan funkar fortfarande btw.." |
|
|
Skämta bara, tullkepan funkar inte. Vad i h-lvete nu då?? Blev reggad båda gångerna jag körde igår!! Ok, nu blir det följande strategi från min sida. *Kör och hoppas på att registreringen inte funkar. *Blir jag trots allt reggad så begär jag foton varje gång. *Har transponder och autogiro och vill dom skicka påminnelser på att transpondern är "felmonterad" får dom väl göra det... |
|
| Anders S: funkar det inte för dig?? Det gör det för mig :) Hur har du gjort med monteringen?? | |
|
Alltså, det funkade ju i förrgår tex. Vet inte om det är på gränsen att numret syns, och att dom då ibland har lättare att se det?? Har monterat kepsen med en list bakom, i överkant för att vinkla ner hela paketet lite grann. Får skruva loss och vinkla ner lite till tror jag. Finns en del utrymme eftersom skylten syns tydligt bakifrån, man tänker inte ens på kepsen när man står bakom. |
|
| briliant, u got mail. | |
| Tullkepan fungerar inte för mig heller. !??! Nu får det bli snöspray tillsvidare =) | |
|
e34briliant: Kan du lägga upp en bild på installationen eller kan du maila? "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
| heltsonika: du har mail.... | |
|
Sweet! Funkar inte min kepa ska jag kräva att få bilderna på mina passager så att jag kan justera kepan...hehe "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Detta kan ju vara något. Länk |
|
|
Tullkepan funkar för mig igen, tror jag... Klarade mig i fredags iaf.. Hur går det för er andra? |
|
|
Idde Den där linsen borde funka som ett sånt raster man hade på bildskärmar för att det inte skulle gå att läsa från sidan(känslig information). Borde ligga såna i många kontorsförråd runt om i landet. Bara att kapa till i rätt stl.... Snyggare lösning än keps tycker jag.. |
|
|
Är det någon som provat någon av linserna som man sätter för nummerplåten? /Kalle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.