|
Sida 3 av 9
|
|
|---|---|
|
Well:) de är SMUTSIGA:) Bilen har gått Sälen tur retur och jag har glömt o tvätta...ajajaj och transpondern ligger hemma också... Min ex: Länk |
|
|
hehe låter bra. Möjligheterna att komma runt Billströms terror blir fler och fler för varje dag. Hoppas så många som möjligt vägrar betala till detta idiotprojekt. Mvh Johan |
|
|
Jiie: SÅ smutsiga + 40mil till:) Länk Min ex: Länk |
|
|
b97_knl: Var det verkligen rätt bil hmmmm:)) Ser lite märkligt ut är reg skylten photo redigerad? |
|
|
b97_knl: I see. :) Mvh Johan |
|
|
starre: bilen är "tyvärr" rätt, fast just i Sälen var man kung)) Bilden är inte redigerat, här är en annan: Länk Min ex: Länk |
|
|
b97_knl: ser att du oxså bor i stan har numera sett flera som kör liknande plåtar som du hade/har på bild nu efter detta idioti försök åååå bara jag tänker på det så blir jag förbannad. Ps. och jag som ska in till city i morgon nää idag jäsp..... |
|
|
Bra att folk struntar i o betala det här! Läste på text-tv imorse att av 246 000 passerade bilar den första dan var det 1200 med "oläslig skylt"...underbart :) Snart har jag tullkepan o ska testa den, hoppas det funkar... |
|
| Var det 1200 med oläslig skylt? Det sköna är ju att 7 %, dvs drygt 17000 bilar var tvungna att granskas manuellt (halvskitiga eller annat). Om ännu fler hade skitit i dosan hade det varit ännu bättre... | |
|
Jag tycker det är bra att ni stockholmare hålls på mattan av trädkramarna =P... Tänk på det till valet =) Kan inte skyltar med upphöjda tecken läsas av radar/laser? Ta reda på vad de inblandade politikerna har för regnr och kör med falska skyltar... Blir dyrt för dem...hahaha |
|
Hawar |
Mageng: Politikerna är undantagna från trängselskatten, Billström kör gratis igenom tullarna |
|
Jag såg imorse att 1200 hade kommit undan utav totalt 246500 fordon. Runt 0.5% alltså. //amullo Varför åka snål fulbil när man kan åka snål finbil? |
|
Hawar |
Länk |
|
Jag postade lite snabbt där.. Ni som testar olika varianter kan väll rapportera hur det funkar? För att snabbt få koll på skattebesluten på din bil så gå in här: Länk Du behöver ditt regnummer samt behörighetskod från reg. beviset. //amullo Varför åka snål fulbil när man kan åka snål finbil? |
|
|
Enligt Dagens Dn Drygt 1000st slapp betala trängselskatt första dagen och tydligen sätter man en gräns kl 7.00 varje morgon då den som inte har registrerats för skatten slipper betala i framtiden. Dessutom har första fallet med att en bilist stannar upp trafiken då kl var 8.29 för att stå still och tills 8.30 då det är en lägre taxa. Detta är exakt det jag skrev för ngr veckor sedan:)) |
|
|
Amullo, Jag har kört båda dagarna med snö på skyltarna. Ingen skatt... :) Ställde en fråga om detta: Se frasen: där utbildad personal granskar skyltarna.. :)) "Hej! Tack för din fråga till Vägverkets kundtjänst för trängselskatt. Skyltar som är svårlästa går till manuell granskning där utbildad personal granskar skyltarna ett flertal gånger oberoende av varandra. Är avläsningen osäker ges en felkod och inget skattebeslut tas ut. Vi vill påminna om att man enligt lagen måste ha läsbara skyltar. Några uppgifter om hur många skyltar som inte kan avläsas av vi ännu inte, eventuellt kommer statistik på detta senare. På webbsidan www.stockholmsforsoket.se hittar du mer information kring dina frågor om försöket med trängselskatt. Hör gärna av dig till oss igen om du har ytterligare frågor." |
|
| hehe bra att det funkar med snö Anders! Jag hoppas att det funkar för mig med tullkepa! Någon som testat?? | |
|
9000 oläslig askyltar granskas manuellt. 100 personer behövs för detta. Sicket slöseri. Bygg ringled i stället och låt trafiken flyta. Samt bygg inte i kvartalsekonomi-anda utan med 30-50 års framförhållning. M3/// Mullret |
|
|
Hawar Det är just snyggt...typiskt politiker att totalt avsakna förståelsen för begreppet "föregångsman" Nåja, då kör man ändå gratis med deras skyltar... Förslaget med en gummikeps borde nog vara funkis trots allt. Skylten synlig framifrån, men ej snett ovanifrån... |
|
|
snart är vinter över. vad gör ni då? dessa pojkstrek är bara tillfälliga lösningar. man man måste göra nåt konkeret åt saken. svenskarna har inte råg i ryggen. titta på fransmännen. ett stort protest aktion vore på sin plats. vad sägs om att 2000 bilar kör genom stan med smutsiga nr skyltar och ena handen på signalhornet? det borde väcka dessa idioter till politiker och grönfoder ätande från vinterdvalan. att sitta här och gnälla löser inte problemet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.