AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.975

ACS spoiler replica z4?

Sida 2 av 2
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Då är vi överens..
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Immer: Okej jag har tur han skrev det som "Gift", dock så kan jag ha tur i oturen ialf värdet han satte var $50 det är bara "pray to the lord" att det går smärtfritt ^^
Ok, de visste han vad han gjorde iaf :) Surt bara om de skulle tappas bort för då får du väl tillbaka en ca 350 kr? ;) Om de skulle fastna i tullen så är de ju inte så farligt att pröjsa moms och tull på 50 $

Satt också för ett tag sen och hoppades på att slippa moms och tull från utlandet men då gällde det en helt annan sak :)

Hoppas du blir nöjd med vingen, ser bra ut på bilderna tycker jag!

Visa användare
639
Japp då har jag äntligen fått min vine :D... Två och en halv helt sjukt långa veckor. Passformen verkar vara ganska bra har inte kollat fullt ut =).. KAnske t.o.m kommer undan underarbete, lackning ska jag kika runt på redan imorgon.. Fick tulla 115 kr så det var tur han skrev det som gift... Uppdaterar med bilder imorgon
den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge hehe :D...ska bli kul att se bilderna...hur sätter man fast vingen???
Visa användare
639
Hehe ja det är väl så =), Vingen kommer jag sätta fast med dubbelhäftande tejp från ex 3M eller om bmw har något att erbjuda(?) Dock så kommer den väl inte sitta på förrän nästa vecka tror jag. Beror lite på hur lång tid det är på lackningen...
2,
295
2,8 power
Z3 2,8 Coupé AC Schnitzer -99
Nog helt rätt att sätta fast det med dubbelhäftande tejp. Tror dock inte på 3M. Det finns dundertejp som jag givetvis inte för tillfället kommer på var man kan få tag på dom, men via BMW tror jag du kan få bra info om tejp om är bra mycket bättre än 3M.

Det finns dubbelhäftande som är mycket tunn, nästan genomskinlig med någon slags glasfiberväv i sig. Skall fungera kanon och håller länge. För det är just det med hur länge 3M-tejpen håller som jag ställer mig lite tveksam inför. Vore ju jättesynd om de lossnar på motorvägen. Då är de sönder eller kraftigt repade efteråt.

/Bo-Erik
Länk
Visa användare
639
Okej här är en liten förtitt på vingen:

Länk

Ja jag vet man ser knapp något hade dock bara kamera telefonen, och så har jag lämnat in den på lackning idag, ca 700 kr skulle det kosta wohoo! Får den nog till slutet av nästa vecka...

Och idag har jag även satt på en smoke film på baklysena, mmm väldigt snyggt blev det och ja jag vet det är olagligt men det får man ta =D.. Visar bild i morrn då det är ljust ute, blir inge bra bilder nu....

2,8 power: Okej så 3m är inge att satsa på? Äsch det är ju bara att åka till bmw och få en "riktig" tjep, det ska nog lösa sig, tack för tipset ialf =)
Visa användare
639
Okej kunde inte hålla mig till imorgon så här får ni se hur mina smoked tailights ser ut =):

Länk

Hel rätt tycker jag =D

snygga bakljus :D.... ska du göra något med fronten??
Visa användare
639
Om jag ska tona framlamlysena menar du? eller om jag ska fixa nytt bodykit?

Jag ska ialf inte tona fram, har funderat på att skaffa mig ett aerodynamik paket, men det blir senare först avgassystem sen troligtvis fälgar sen kanske dynamik =)
funderade på kjolpaket,,, vad ska du ha för fälgar då ??
Visa användare
639
2,8 power: har varit till diverse handlare och bmw men ingen tejp hittad, inte den du pratar om ialf =(.. Så jag har köpt spoiler lim.. Hmm får tillbaka vingen imorgon lackad och klar så jag funderar på om jag ska limma dit den.. Det värsta sen är att man inte får bort den :S.. men tusan nu har jag ju köpt den isåntfall får jag leva med att den sitter där fast jag inte vill :D
vore trevligt med lite bilder när allt är klart :D... hur blev toningen på bakljusen??
Visa användare
639
Japp bilder får ni i morgon, ska limma fast vingen ikväll då hinner den torka till i morgon när solen lyser och ett uromhus foto blir perfekt =).. Lägger upp bilderna i Z disskution forumet...

TOningen blev bra på långt håll hahah tittar man närmare ser man lite lite bubblor ,,men men sånt får man ta ;)
fantastiska z4:an... har du länk eller hemsida till den killen i hong kong???
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.