AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.976

ACS spoiler replica z4?

Sida 1 av 2
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Halloj!

Har alltid velat ha en AC Schnitzer vinge till min z4. Dock så har jag alltid tyckt priset varit förjävligt rent ut sagt. (6.500 kr exklusive)

Så idag hittade jag denna på Ebay. En replica 100% ny primad och klar för lackning. Ända som jag kan se skiljer dom åt är AC märket på sidorna och skruvarna där märket sitter. Annars ser den ju exakt likadan. Och priset blir ca 2500 kr med frakt

Vad tror ni? Verkar ju se ut och passa som originalet ialf?

Replikan: Länk

Originalet: Länk
Länk
Länk
2,
295
2,8 power
Z3 2,8 Coupé AC Schnitzer -99
De där dekalerna finns även de på Ebay om du vill göra dem edentiska. Jag själv har en ACS-preppad BMW fast med orginaldelar. Tror dock att denna spoiler är fullt duglig att förväxla med en äkta. Lägg en bra stund på underarbetet innan målningen av delarna så kommer resultatet säkert bli kanon!

Helt klart ett bra alternativ till orginalet alltså!

/Bo-Erik
Länk
är det stor skillnad i pris mellan kopian och orginalet?? annars ser dem ju faktist likadanna ut fast det kanske är värre när man får dem.... finns dem övriga delarna till acs bodykitt??

Visa användare
639
2,8 power: Jo visst kan man köpa dekalerna också men så petig är jag inte hehe. Så länge det är lika bra pass form och ja nästintill identiska så är jag nöjd. ^^

Bmw_jerry: Ja eehm den på ebay kostar ca 2500 kr med frakt (då tog jag dollar värdet i 8) Och óm du beställer den här ifrån sverige en äkta AC så kostar den 6515 kr exklusive moms. Dock vet jag inte om det behövs nåt underarbete på den eller om den redan är klar för lack... Men en äkta är väl typ 60% dyrare. Har dock inte hittat så mycket annat på ebay alltså replica kit om det är det du menar. Men det kommer ju up saker varje dag =)

Hoppas bara kvalitèn är bra då är det nästan att jag köper den.

Förressten man monterar fast vingen med silicone, är det lätt att montera bort den sen utan skador och liknande?
jag menar om det finns acs gälarna sämt front splittersen och det...oj det skiljer ju en hel del i pris!!! oavsett om de lite sämre kvalite är det ju ändå värt o köpa eftersom det är så stor prisskillnad
Visa användare
639
Aah jag såg faktiskt en från Sidney som ville sälja sina gälar, splitt nya olackerade osv. Har för mig att priset på budgivningen låg på ca $340. Billigare än här ialf. Dock så missade jag chansen =(, eller jag orka inte hehe. Men titt som tätt dyker det upp original AC kit.

Nu har ilaf jag köpt en replica av vingen från hong kong ^^ hela allt kostar mig ca 1950 kr. Hoppas bara på en snabb och repfri leverans.. Den ser precis ut som den jag länka till ända som skiljde var priset på en 500 kr (vad gör man inte för att få ner priset)

Ska bli intressant och se hur den passar och så..

Vad tror ni lackering kan kosta på den? Kan väl inte vara så förfärligt mycket? Och det där med silicone eller annat material man använder för att få fast vingen, nån som har erfarenheter?
hur lång levernas ät det på den.. lackeringen ska väl inte kosta mer än 500kr tror ja
Visa användare
639
Hmm jadu bra fråga, har inte kommit i kontakt med honom än. Det brukar ju ta ett par dagar för att få in pengarna på hans konto så har jag tur vär jag den nästa vecka. Det hela beror lite på hur seriös säljaren är också...

Nee man tycker inte att det borde kosta mer än så. Är ju inte direkt mycket att lacka..
2,
295
2,8 power
Ebay-prylar tar upp emot 10 arbetsdagar. Det har det gjort för en del produkter jag har köpt från Hong Kong. Gällande lackeringspriset så är det väldigt olika från lackerare till lackerare. Behövs ett underarbete får du räkna med ca 1000 :-. Bara målning - 500:-, men som sagt känner du någon som lackar eller de inte är så seriösa med kvitton så kommer du säkert undan med under 500:-

Återkom gärna när du fått leveransen! Spännande på hur de ser ut i verkligheten. Jag tror du kommer känna dig nöjd!

/Bo-Erik
Länk
fantastiska z4:an har du fått besked om när du får grejjerna??
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Inte fan får du det gjort för 500 om du gör det vitt det kan jag tala om. En lackeringsfirma har ungefär 1.500 i ställkostnad (blanda till färg i rätt kulör). Så räkna med 2.000-2.500 för o lackera spoilern...
du har inte glömt att räkna med moms och tull på priset? de lär du ju åka på med ett sånt paket!
Visa användare
639
Bmw_Jerry: Japp han skickade dom i Måndags 9/1 med Express så jag får nog spoilern till nästa vecka, förhoppningsvis.

highway star: I eskilstuna skulle de ha ca 750 + moms, visserligen känner jag en kompis och hans farsa äger lackering friman i våran stad. Så han kan nog göra det billigt också..

Immer: Nej det har jag totalt glömt bort :S, kanske kan komma undan?

Jag återkommer med uppdateringar så snart jag fått det ^^
Fantastiska z4:an bor du i Eskilstuna?? då kanske man får se din bil här nån gång :D
du ska ha en jädra bonntur om du slipper undan de med tanke på storleken på paketet :) men men, du kan ju ha tur så att den hamnar hos någon trött tull tjänsteman!

de finns ju andra vägar att gå också, de ena är om han som säljer dne skriver ner värdet så pass lågt att du inte behöver betala tull och moms, men då kommer paketet att försäkras för de värdet och om de skulle tappas bort så får du ju bara tillbaka du har satt värdet på!

han kan ju skriva den som "gift" med och då kan du slippa moms och tull! lycka till och så håller på vi tummarna att du slipper moms och skatt :)
Visa användare
639
Jerry: Nej jag bor i Arboga så det är ju bara fyra-fem mil ifrån. Köpte bilen i E-tuna faktiskt. Du kommer nog att få se den i sommar brukar ta några vändor dit, ganska bra stad att cruisa i ^^, förutom alla rondeller som är på g/klara ;)

Immer: Ja jag satt faktiskt och tänkte på om han skrev det som gift, det är bara att be till gudarna hehe orka betala skatt och moms ;D (Måste nog maila honom och fråga hur han gjorde) ^^
2,
295
2,8 power
2000-2500 + moms för att lacka de bitarna!? Vilken lackeringsverkastad går du Highway Star till egentligen?? Ett tips: Använd aldrig dom igen (i det fall dom inte gör något extra ordinärt förstås).

/Bo-Erik
Länk
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
2,8 power:
De flesta lackerare har ganska höga ställkostnader. Själva arbetet per del kostar ju inte mycket..
2,
295
2,8 power
Ja, då är väll min lackerare billigare än de flesta andra i så fall...

/Bo-Erik
Länk
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Får du jobben gjorda vitt ? Vad har han för ställkostnad ? Brukar ju framgå på kvittot man får hur stor ställkostnaden respektive arbetskostnaden varit. Det kan skilja ganska många tusenlappar mellan lackverkstäder på lite större jobb..
2,
295
2,8 power
Ja, mina jobb har varit ganska små så de tar mina bitar när de ändå håller på med lackeringar av hela bilar med samma grundfärg som jag vill ha. Det man får betala för att "slippa" ställkostanden är att bitarna kan komma att ligga i verkstaden 2-3 veckor tills en sådan bil kommer in.

Slipper alltså ställkostnaden och betalar nästan bara för jobbet. Större jobb tillkommer ju givetvis ställkostnaden, men hans spoilers är små och därför hos i alla fall min firma möjlig att göra i samband med andra bilar med samma grundfärg. Beror ju givetvis om han har någon udda färg. Då kommer man ju inte rundt ställkostnaden.

/Bo-Erik
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.