|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Peter, beklagar verkligen att du har blivit lurad. Det låter på ditt sista inlägg som att det kanske inte är så farligt, vilket det naturligtvis är. Bilen är värd minst 25000 kr mindre än du gett, kanske ända upp mot 50000 kr om det finns andra tveksamheter också. Du sitter i en guldsits, eftersom det finns oantastliga bevis på att den du köpte bilen av visste att den var backad eller tom hade backat mätaren själv. Det finns tom ett vittne, Josef, på detta. Genom att vittna till din fördel så kan Josef slå två flugor i en smäll. Förutom att hjälpa dig så kan han en gång för alla bevisa för forummedlemmarna att han inte var inblandad i bedrägeriet, utan liksom dig är ett oskyldigt offer. Jag tror nämligen samma sak som "Programmer", att Josef försökte övertyga sig själv om vilken kanonbil han hade köpt. Så Peter, för din del är det bara att gå ut stenhårt mot säljaren, för du har alla trumf på hand för att vinna en tvist. Tyvärr så är det vanligaste att säljaren inte har några pengar eller andra tillgångar, vilket gör det svårt att få tillbaks en rimlig kompensation. Däremot kan du se till att kronofogden tar del i hans inkomst till skulden är betald, vilket inte är fel. Lycka till, och var inte för snäll nu, när du har så mycket att komma med. Oftast släpper bara de som blir lurade detta, men då vinner ju bedragarna! mvh Johan |
|
Peter: Hur går det med fallet? Kontaktade du inte föregående ägare före köp? Vad fick du för uppgifter då? /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Låter direktimporterat? Iofs blåst blir man ju av alla oavsett hur man gör... Går man till en aukt handlare så lurar han ju dig på kanske 25-30k direkt när du har skrivit på kontraktet... Kan bara intyga hur tråkigt det är med såna här människor som ska sko sig på andra. Sedan är ju det där med att kolla, kolla, kolla o återigen kolla igenom bilen innan köp blir av... Verkar ju schysst att han tog tillbaks bilen iaf... Blev för ett tag sedan lurad av en aukt handlare på en krockad bil... Som jag hävdade att han visste att den var smälld... Men hur som helst så vägrade han att erkänna detta... Och Jag har ju faktiskt en undersökande-rätt innan jag köper bilen... 523an kollade vi igenom 5 timmar innan köp plus att den var m-testat...:) Medlem i Farsor med BMW |
|
|
Utredning är igång alla instanser är med på noterna så jag väntar bara på ett svar från säljaren som faller mig i smaken.. |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
en rimlig värdering på mil är väl 2,50 kr/mil (jag tror Teknikens Värld använder den milpengen), vilket skulle göra 35-45000 kr på din bil, eftersom ingen vet hur mycket den egentligen har gått. men jag vet ärligt talat inte om jag skulle vilja ha en bil som har gått minst 26000 mil, kanske närmare 30000 mil. dels så kommer många underliga fel, men bilen är ju totalt omöjlig att sälja när du vill bli av med den. då har den kanske gått 35000 riktiga mil, och är i princip osäljbar. jag skulle häva köpet så fort det bara går! eller få en rejäl kompensation, och då räcker det inte med 2,50 kr/mil.... mvh Johan |
|
Bruksvärdet på mina senaste vurpor med Saab låg på 10,50kr/mil och det var en kompromiss! Max avdrag för bruksvärde kan vara upp till 25kr/mil! På en beg bil som kostar hälften mot vad mina Saabar som blev inbytta bör då ligga på en 5kr för "fel" milen. En bra guide är KoV som har en funktion som räknar ut kostnaden per mil för bilar i olika värde. |
|
|
Peter: Bra att det löste sig Länk Tog han tillbaks bilen eller blev det prisavdrag? /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.