|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har precis läst historian om min bil Reg nr xhg 168 vet inte riktigt vad jag ska säga känns som att jag ska kontakta min advokat. Vilket jävla svin som har blåst mig men jag lovar att den gubben kommer att få det hett om öronen .han har helt enkelt blåst fel person Tack för att Hasso hjälpt mig att få denna information | |
|
Vad felade? DANNE Min bil: Länk |
|
|
Länk BMW CS #5139 |
|
|
orkar inte läsa kan någon ge mig ett sammandrag? 11 sidor ju! =) |
|
|
Ojdå! Tråkigt att du blev drabbad. Du får gärna utveckla historien lite. Vem sålde bilen till dig? Kollade du inte upp bilen någonting? Schnelle fahrt, Härliche fahrt. |
|
|
Lång historia men här är ett kort sammandrag: Person A importerar en bil som rullat runt 20-25.000mil (inte exakt verifierat men ungefär). Person backar bilen till ca 9.500 mil för att sedan reg.besiktiga den och sälja den till person B. Person B är alltså helt ovetandes om bilens egentliga mätarställning tills han ganska omgående får för sig att sälja den. Någon här inne på forumet kollar upp bilens historik och får då fram den korrekta mätarställningen och avslöjar då detta offentligt i forumet. Person B känner sig blåst och vänder sig då till Person A som tar tillbaka bilen. Person A säljer då bilen återigen men denna gång till skaparen av denna tråd. Kort sammanfattat. _____ Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
|
men frågan är om han har berättat för person b om det "äkta"miltalet |
|
|
Är ganska övertygad att person B inte kände till det riktiga miltalet när han köpte bilen. ___ //Ulf |
|
|
Programmer- Varför tror du det? Tycker det låter som om person B försöker höja bilens trovärdighet innan försäljningen (som han redan innan köpet tänkte sälja vidare...). Vad har jag missat? DANNE Min bil: Länk |
|
|
Lika tråkigt varje gång man läser/ser sånt här... Men borde de inte märkas lite på vissa detaljer på bilen att den gått ca 10-15000 mil längre i verkligheten? för de e ju inte bara några mil den e skruvad... Är den 528:an eller 530:in de handlar om? |
|
|
Peter Redin- Hur har du tänkt gå till väga? Fortsätt gärna skriva här om vad som händer. DANNE Min bil: Länk |
|
|
Vilka lirare det finns! mvh |
|
|
vad ska man säga... är grymt nyfiken på hur man kommer över 330d:s siffror. ;-) ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
|
Dandelue: Självklart kan man tolka person b på olika sätt. Utifrån gamla inlägg och trådens början (om 530'n) så tycker jag det känns som han till en början är övertygad att han hittat ett kanonexemplar. Han övervärderar sina 5-seriekunskaper och bryr sig inte om att kontrollera bilen utan köper den direkt. Han är nöjd med köpet och visat detta i sina inlägg och tycker att han har fått bilen till ett bra pris även om många anser att det är ett ganska normalt pris. Jag tror att hans sätt att beskriva hur fin bilen är mer handlar om att bekräfta för sig själv att allt är rätt och riktigt eftersom han i bakhuvudet vet att han inte kollade upp bilen. Visst finns det en möjlighet att han vetat om bilens verkliga mil vid köpet men han hade i så fall knappast något att vinna på att dra in bilen i diskussionen överhuvudtaget. Dvs större risk att trovärdigheten minskar än ökar... ___ //Ulf |
|
|
Programmer- Nja... inte om person A och B är båda inblandade i orginal äffären till Sverige. Person B kanske "tog över" bilen när person A inte ville stå på papprerna längre. Då gör B ett nytt försök och skriver upp bilen på kuppen. Tycker inte det låter orimligt. Litar inte riktigt på person Bs naivitet. Speciellt inte efter att ha ägt så många E39 tidigare. Men detta är endast mina spekulationer och bör därför bedömas där efter... DANNE Min bil: Länk |
|
Ulke |
Hehe ser ut som om 2 ägare till den omtalade 528 kommer att få det jävligt hett om öronen.......... Bara att hoppas att det kommer att kännas ordentligt för dem..... //Ulke |
|
Jag vill varna för en man som säljer skruvade bilar jag tänker inte lägga ut hans namn . jag ska försöka förhandla med honom om en förlikning .Om denna person ej känner att han ska betala tillbaks en del av köpesumman så kommer jag att informera om Uppgifter som gör att denna person icke kommer att sälja en enda bil i Sverige igen inte BMW i alla fall men som sagt detta är ett litet land och rykten sprider sig snabbt... Om du ska köpa en Bmw av en man i 08 området så skicka gärna en tråd så kan jag i alla fall avgöra om det är denna lirare...Mvh Peter Josef läser du detta så vill jag veta hur du fick lämmna tillbaka bilen!!!!Stå upp som en man |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Tyvärr är det bara en i mängden som kränger mätarskruvade bila och det fortsätter med nya telefonnummer och andra synonymer, bulvaner poste restante adresser mm mm så fort det avslöjas. Om bilspekulanter tog för givet att nyimporterade BMW som är 6 år med under 10.000 mil på mätaren "inte existerar" skulle det bli en bra början. ///MVH Hasso Länk |
|
Jag menar att detta ansikte inte ska sälja fler bilar han ser ut på ett speciellt sätt. Bevara sverige seriöst |
|
|
Sen måste jag faktiskt säga att bilen går väldigt bra men jag har tappat greppet totalt om service intervallerna och det känns inget bra. Bevara sverige seriöst |
|
|
Peter: Beklagar, jag antar att säljaren inte hade läst din annons... Länk Kombi 520 00- Jag vill köpa en touring 00- 10000-15000 mil i mycket bra skick med sov,mok värmare Om du bara tänker tanken på att blåsa mig på mätarställning så kan jag lova att du kommer att få ett brev på posten,,,så bara seriösa gör sig besvär Med vänliga hälsningar Peter 520.523 Touring Max 130 000 /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.