AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.849

Köpa BMW 525 touring 90- eller Volvo 745 90- ?

Sida 3 av 3
320-325
varför ensa jämnföra dessa bilar.. om man funderar på att jämnföra.. så välj volvon.

kan man inget om bilar så är den perfa

V12
Visa användare
302
Filling
Bmw 735IA -87
Detdär med att volvo är driftsäkra måste vara en myt?
När jag fick körkortet åkte jag calibra och åkte bil på helgerna, medan polarna låg i garagen med sin 240'is och 740'is. Tyckte dom låg där för jämnan och mekade med sina bilar, samtidigt som dom öste skit på en för att man hade köpte något annat än "driftsäkra" volvo som höll så bra.

Köpte sedan Bmw'n, och jag har haft 2st problem på snart 3 år, hardyskivan (efter 2 minuters burnout genom mc-donalds drive-in) och vevaxelgivaren. Iof den gamla slitstartka M30B35 motorn, men den drar fan inte mer än 1.4-1.5 hur man än kör.

Har gjort 2st stora misstag i mitt liv, och dom heter Saab 9000t -16v och volvo 740. Ingen av dom höll mer än 3 veckors förhållandevis lugn körning. På volvo-äcklet bytte jag halva bilen innan jag gav upp och nästan skänkte iväg bilfan.

Men som flera skribenter redan påpekat så kör man bara med en volvo, sitter skiten bara fast med silvertejp så är det egentligen inget fel, man bryr sig bara inte så mycket om en sån bil som har en sådan total avsaknad av personlighet.

Wanna know how it feels to Die?
Touch my car, and you WILL find out!
Ye
86
Yelow
545-04
Hmmm, kanske inte framgick av mitt andra inlägg i denna debatt men i mitt första inlägg så skrev jag 765 årsmodell 88-90, inte tidigare....dom rekommenderar jag inte p.g.a svaga fodren i motorerna, eller hur Miper335 :) !! Pluss att 88 fick facelift både utvändigt och rejält invändigt så den ser inte direkt ut som en 740!!
På tal om bränsleförbrukningen tycker inte jag iaf att 1.1-1.2 bl. körning är så farligt på en gammal stor bil, men visst, jämfört med en nyare bil med samma hästar så är den ju det!! F.ö är jag väldigt pedant med mina bilar å så fort det blir nått fixar jag det, så att mina bilar, vare sig bmw eller volvo, sitter ihop med silvertejp :P !!
Nej, du har rätt Miper335 att Nissan ska vara statistiskt en driftsäker bil, men det är mest pensionärer eller extremt pedanta människor som har japanska bilar som inte utsätter bilen för nått tungt...som sagt, tjejens Nissan klarade inte det iaf!!

PS...det gär många fina 760 hemma hos oss, så jag vet inte om jag har haft tur...tvivlar extremt på det!!
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
hade en volvo 745 i sommras och den kostade lika mycket som min nuvarande bmw i trafikförsäkring. Volvon var dessutom mycket törstigare och gick absolut inte att köra om med utan att riskera krock.
"varför ensa jämnföra dessa bilar.. om man funderar på att jämnföra.. så välj volvon.

kan man inget om bilar så är den perfa"

Hehe här vet vi tydligen vad vi pratar om. Jag har haft 5st Volvo och dom har jävlats betydligt mindre än dom BMW jag har ägt. Bytte vattenpump på 740 turbon, that´s it.
Filling--> Du vet, många mekar med sina bilar oavsett om det behövs eller inte.
Finns inget att reparera så hittar man på något som måste förbättras.

M.V.H.
Visa användare
302
Filling
Bmw 735IA -87
Andreas Plars: Dom personer jag syfter på var tvugna att meka med sina bilar för att överhuvudtaget kunna köra med dom.
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Sönderskruvade lik som är ägda av snorungar som tror att de vet vad de gör när de skruvar och bonnmeckar, finns av alla bilmodeller och är ej typiskt för volvo... Kanske mera överrepresenterat där än på något annat bilmärke, men just för att det inte finns så många andra bilar så som är så tacksamma att ha som förstabil och lära sig att skruva på...

// Erik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.