|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ja undra lite vad dra era 535 på landsvägen? när ni åker tex 110 Min ligger på 1~1,1 liter milen landsväg. känns som den borde gå lite snålare men stor motor så får den dricka soppa men vad dra dom!! // STOFFE Min bil Länk | |
|
Glömde de är 3.5 sexan 89:a Min bil Länk |
|
|
Lite info, men du har kanske kollat redan>>Länk mvh |
|
| vid försiktig körning(90) på sommarn med hyfsat breda gummin tog min 0.85. efter fyrhjulsinställning lyckades jag komma ner i 0.75 men mindre än det är för mig iaf stört omöjligt... | |
|
Okej.. Får kolla å byta sift å tändklblar och kolla över den! Min bil Länk |
|
|
Min E34 -88 3.5 drog ca 1 liter l-v körning, den hade nyrenoverad motor, gått 22 000 mil, nya stift, oljor, tändkablar allt sånt.. Beemer, a way of life. |
|
Paap Reeder |
... min m30 ville ha 1,26. 5 år Mälaren runt á 22 mil per dag .... fast för det mesta gick det alltid + 30 d v s 120 eller 140. Med aut steg det till 1,28 vill jag minnas ... osäker. MVH /// Paap R |
|
Emligt instruktionsbok 0.79l/mil landsväg, jag har kommit ner i 0.83l/mil som lägst och i regel kommer jag sällan ner under 0.9l/mil nu vintertid. Jag körde nyligen på 0.92 men kom ner på 0.9 ett tag men det gäller att inte köra i stan någonting, för direkt då stiger den. 0.9l/mil får anses som normalt för den manuella, samt 0.9-1 frö automataren. |
|
|
Kanske ointressant information... Men det bjuder jag på. Men med min M5-95 kom jag ner på 0.79 på landsväg, strax under 100. Och 0.87 i 125! |
|
| Jag kör varje dag 1,5 mil till jobbet (ett håll). Nu vintertid kommer jag omöjligtvis ner under 1,2. Däremot om jag kör ytterligare 1-2 mil börjar förbrukningen vandra neråt och lägger sig runt 1,0 vilket får ses som OK med tanke på att bilen gått snart 30K | |
|
Då är de ev inge fel på den! den har gått 26k mil men litern vill han ha när man kör tex 10mil landsväg... bara å va gald å leva med de! ;) grymt rolig vinterbil iaf! Min bil Länk |
|
|
Hej! Brukar säga skall man ha en 3.5 får det kosta vad det vill bara den rör sig;-) /Putte |
|
| Undra om man vid turbokonvertering (max 0,5bar) vid lugn körning kan få bilen att gå snålare??? | |
| Ja, ligger väl på en 1.2l/mil å då är inte jag snäll på foten,... bilen har rullat c:a 32k ;-) | |
|
åkte nu dom 13milen.. bilen drog 0.98a men då körde jag efter skyltarna nästan... Min bil Länk |
|
|
Följdfråga.. hur mycket drar 535i vid stadskörning? Manuell kontra automat...? Mvh, Kalle Vagnparken: Länk |
|
|
Jag vet att 3l V8 med automat kan ta hur mycket den vill men om jag tar bort tegelstenen från gasen så ligger den på 1.25 - 1.3 l/m MVH Grabber |
|
|
De är nog vad 535an vill ha med.. 1.3 1,4 står de ofta på mätaren! Min bil Länk |
|
| jag har inte fått min 535 e34 manuell att dra under 0.99 och då får man fan köra som en riktig kärring, glöm omkörningar o allt vad det heter. Snittet i landsvägskörning ligger mellan 1.1-1.3 för min del i alla fall, då ligger jag på ca 140 för jämnan, under det känns bilen bara riktigt slö. | |
|
Körde igår Nässjö-Landvetter-Nässjö. På vägarna med 90/70 km/h får jag omöjligtvis ner förbrukningen från 1,2. Men om jag får lägga mig i 130 efter Borås så hamnar den på runt 1,0. Bilen är ju byggd för Autobahn för sjutton. Inte ska man fisköra!!!!!! Stirra er inte blinda på förbrukningen - njut istället av de 3,5 liter ni har! |
|
|
leszek, exakt den drar ofta mindre om man ökar upp farten en del. Tex standardexemplet, någon vill mäta förbrukning landsvägskörning och lägger sig på 90.0km/h, inte bra för då är det oerhört jobbigt ofta att ta sig ner till 0.9l/mil eller under, kör man i 100.0km/h istället kommer jag ofta lät ner i 0.9l/mil och till ca 0.85l/mil, sedan är det stopp och man måste köra många mil till för att kunna komma ner några 10delar till. Bästa är att ligga mellan 120-140km/h för då har jag iallafall på bra motorväg lyckats hamna på ca 0.95-1l/mil och då har drygt 10% av körningen varit ren statskörning också! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.