|
Sida 6 av 7
|
|
|---|---|
|
Gemini__: Min förra M5 vägde 1840 kg med 1 förare och typ 15 liter bensin. Kom ihåg när några kompisar var med och vi vägde. Det var upp mot 2 ton då ett tag :) //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
Gemini__: Det dryper av filmer på hårddisken :) //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
Gemini__ |
Ja med ett par passagerare med sig väger bilen över 2 ton, det är mycket. (Hade mindre än en halv tank kom jag på när den vägde 1720. Det är ett riktmärke iaf, med mig vägden bilen 1820kg) |
|
Gemini__: Ok, ja det springer iväg en del. Hade med mig en "stabil" kompis som väger mer än mig. Då slog vågen till på 1,96 ton. Hyffsat mycket för att vara förare + 1 person :) //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
Låter lite som...: "This one time in bandcamp...." :) |
|
| Menar inte de senaste inläggen... Och ta mitt inlägg med humor! | |
|
Fan, Schnizer.... du får inte sitta och hålla på filmer så där. :-) Den rör sig bra M5an och det råder inget tvivel om att den var snabbare än både Aeron och s60in. Faktum är att jag tappade nästan lika mycket med min Aero som den på filmen (jag hade en sedan).....det är inga små skillnader det rör sig om. För att analysera lite så är det synd att du ligger i baksuget rätt länge mot s60in plus att ni inte gasar vid en given signal men så är ofta omständigheterna. Tittar man på mina filmer mot M3an så är det framförallt en film där han missar starten med 0,5-1 sek från rullande och jag kör ifrån honom ganska enkelt. I själva verket går bilarna helt jämnt mellan 50 och ~240....sida vid sida om vi startar lika. Det jag vill säga är att det spelar ganska stor roll för resultatet om vilken som ger gas först och samma sak gäller baksuget/slipstreama. Vi provade aldrig att köra från 120km/h men resultatet hade blivit detsamma eftersom dom bokstavligt talat låg sida vid sida från 50km/h....det handlade om ett par meters övertag för bägge bilarna under olika tidpunkter för hela loppet. Det är MTE som har trimmat min och den ska ha 300hk men jag har inte bromsat den så jag har egentligen ingen aning. Tack för filmerna....mer sånt! :-) Flåklypa |
|
|
bayerischemotor: Hehe :) Flåklypa: Hehe, vad ska man annars ha kameran till :) Japp, det stämmer som du säger att det är bra att ligga i luftströmmen. Låg ändå ganska långt åt sidan samt att jag tog mig om :) I lägre farter är det däremot ombytta roller. Det blir garanterat mer filmer till våren/sommaren. Jobbigt om det skulle vara så som jag misstänker att M5 '95 går lite sämre än den 5-växlade 3,8:an, men nederlag är till för att tas och man ska inte hänga läpp om man blir ifrånkörd av någon (speciellt om de har mer hk). Då börjar det gå till överdrift! Körde mot en SAAB, en gammal 9000 turbo. Trimmad dessutom, kanske hade ca 250-260 hk. På 2:an så tryckte han lite för mig och då drog han ifrån. Konstigt nog så började han vinka åt mig i bakrutan, typ menat "good bye". Hade fått upp varvet då och speciellt farten. Körde om honom utan större probbs. Givetvis blev jag tvungen att bjuda på samma medicin som han med en liten vinkning :) Då blev han helt galen och körde om mig på högersidan med halva bilen i diket. Ja, det är SANT!!! Så låg han och väntade på mig för att köra mer, men när det spårar ur så samt att han redan hade blivit "hängd" så fick det vara nog. Har också kört mot en kompis M5 3,6. När han såg att jag skulle ta honom så kom han ikapp en buss. Då körde han om den utan sikt i en S-kurva. Då upplevde jag samma sak. Dåraktigt! Dessutom att utsätta andra för fara. Har en bra film när jag kör om en 855 T5R som har 295 hk. Får se om jag kan lägga upp den på servern någon dag. //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
| Har du inga filmer när du får torsk? ;) | |
|
LexCom: Inte så värst många. Lotusen drog ju ifrån litegrann i en av filmerna ovan. Har provat köra mot en Jaguar som hade 395 hk, samt Lotus Omega. Tappade lite, speciellt mot Jaggan. Då hade jag i och för sig 1900 rpm i startvarv på 2:an :( Finns säkert fler, men kommer inte på någon på rak arm. //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
Schnitzer Bra filmer ,men när du körde om S60 T5 den va bäst ..Vem skulle tro att det skulle va så stor motsats jemfört med början ;) Hur lägger du filmerna här ?? Jag har en åz som jag skulle vilja visa ;) |
|
|
Gti-manen: Ja, det är aldrig fel med lite filmer :) Ja, S60:in var bra, men i lägre farter så måste man ha 5000-5500 rpm för att hänga med. Räcker inte att ligga på 3500-4000 rpm som många tyvärr tror. En kompis har en server som jag har fått lägga upp filmerna på. Börjar bli dåligt med plats där tyvärr. Har du filmer så vore det ju väldigt kul att se. Kanske finns någon som kan hjälpa dig att lägga upp den/dem? //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
Här kommer det än film med min bil.. Honda Civic Type R Vs Golf V Gti.. Har växlat vid 4700 rpm varije gång ,det behövdes inte mera ;) Länk |
|
|
Gti-manen: Rolig video! Längtar verkligen till våren/sommaren nu. //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
Klar skillnad men varför växlade du vid 4700rpm? Det skulle vara otroligt roligt om de på Hondaforumet fick se den här filmen....där har vi märkesfanatiker och det kommer att ta eld rätt snart. :-) hondaklubben.com tror jag dom har. :-) Flåklypa |
|
|
Schnitzer Samma här ,och dessto mera man längtar dessto mera snö det kommer ;(. |
|
|
Flåklypa Ha Ha ,nej du det e lika bra att inte visa det på deras forum ;). Jag såg att det inte krävdes mera,sparar motor och lådan till viktigare race ,hade för mig att jag växlade från fyran till femmal på 4500 varv och jag växlade som min farsa ;) |
|
|
Vet inte vem som skickade filmen till Honda Forum men dem vart riktigt upphetsade samt oärliga.. Den enda va lex com som har ärlig på forumet och sa som det e är .. Ingen av dem nämnde att min bil väger 260 kg mera än Honda och att jag hade 18 tum och han 17 ... Vi testade många intervaller ,från 80-120 jag drog ifrån han med 6 växel och han körde med fjärde ...Vi testade från 90 jag kör med 4an han med 3 an fulleffekt V tec jag drar ifrån..Rullande från 40 med tvån när jag petar in till trean han va redan 3 billängder bakom .. Och ändå så kommer vissa och påstår att dem ska va lika osv och att det e fel på förrare .. Jag förstår verligen inte vad e det med folk är det så svårt att vara ärlig och säga som det e ,än att förvara något som e omöjligt .. |
|
| Bilentusiaster har erkänt svårt att erkänna nederlag utan att försöka med alla möjliga bortförklaringar. Det har man ju blivit märkt på det här forumet bland annat :) | |
|
Hur snabb är en sån där Type R från 0-100 km/h? //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.