|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
|
I januari 1982 i startade jag min BMW 3.0 S i Dalsland vid -31 grader Celsius. Ingen motorvärmare. Helt utan några som helst problem. Wargen |
|
| Jag undrar om detta att det inte spelar roll med motorvärmare rsarits *s* Det tar på batteriet om det är kallt. Annat kanske oxå? Jag jobbar med GSM som du. | |
|
-3 i morse är köldrekordet hittills och dieseln startade utan problem! (Riktig isskrapa och stolsvärme hade vart skönt men det finns inte i detta land..) MVH/Dan |
|
|
-37 vid Kallax flygfält i Luleå 1987. Bilen var en radio terrängbil typ 11-12 med en volvo B30 motor. Startades allstå utan motorvärmare och snurrade vidare utan bekymmer. Kan ju bara säg att det var förbannat kallt att campa vid denna årstid. J-vla militärer................ Tobmag |
|
|
danl: svårt att sälja motorvärmare där! "Bättre pengar på banken än i tanken,bmw dieselpower" |
|
| Min gamla 318i -84:a startade i -34 utan motorvärmare! | |
|
Jag startade hemifrån i fjord med min 525 ia touring 01a e 39a när det var 39 grader kallt men hade då motorvärmare på under natten. Körde sen över fjället till norge och då visade tempmätaren 44 minus på det mesta och då kändes bilen kall Fick värme i cupen men såg bara ut genom framrutan. Annars har jag startat i 34 minus utan värmare men då hade jag bilen på tomgång ett tag innan jag körde iväg. |
|
|
För ca 2-3 år sedan var jag och firade nyår i Norge. Hade då min 320 - 97 då och vi där i ca 5 dagar. Hela veckan så var det iskallt ca 15-25 grader kallt, men sista natten så blev det 32 grader kallt. Bilen gick igång på första försöket, hade på mig underställ och täckbyxor. Bilen fick normal motor temperatur först när vi hade kört ca 30 minuter och då var vi i Moss. Med min 525:a så var vi och firade jul och nyår uppe i Idre. Den veckan var så j-a kall för att det blåste när det redan var ca 20-25 grader kallt. När vi kom fram under juldagen så hade jag ca 15 liter kvar i tanken. Under 2 dagar så rörde jag inte bilen, efter det så satte jag igång bilen, men hade problem o få igång bilen, Den gula lampan motorstörning tändes f*n tänkte jag inte nu under semester. Fick ¨åka ner till Idre och tanka fullt med k-sprit sedan gick bilen igång perfekt efter fulltanken. |
|
|
2000 -36 grader, utan motorvärmare... Audi v8 -89, Röros i norge skulle åka över till sverige för att åka skidor, där var det enligt dom på anläggningen -14, när vi kom fram stog termometern på -32 :( så bilen fick sig en kallstart till efter ett par timmar skidåkning (med täta raster i värmestugan) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.