AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.608

Svart II

Sida 2 av 2
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Håller med om att V50 går bra med 4wd (jag har bara provat en V50, en T5 med 4wd). Jag tror många som har negativa åsikter om Volvos köregenskaper skulle ändra uppfattning om de provade en sådan (i alla fall om de inte visste att det var en Volvo de rattade).
Absolut! 2wd varianten är något snabbare över hela registert och en riktigt trevlig bekantskap. Håller dock fortfarande på att köra in motorn änsålänge.
Sportchassit är över förväntan och har tom ett fjäderbensstag under huven.
Det hittar man bara hos M3 i Bmw familjen.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
Tänkte bara tillägga att jag stod och valde mellan Safirsvart och Svart II på min E91 och är mycket glad att jag tog Svart II! Den solida lacken har ett underbart djup som jag tycker att metallic saknar..

Grattis till en grym bil!
No
5.161
Nockenwelle
BeemA, precis min tvekan också. Tyvärr så har det varit ont om E90/E91 i Svart II i bilhallarna när jag tittat. Däremot har det funnits gott om Safirsvarta bilar. Helst vill jag kunna jämföra färgerna sida vid sida.
En annan sak som jag funderade länge på var kombinationen beige skinnklädsel och dekorlister i finslipad aluminium. Nästan alla bilar med beige läder har ädelträ. Det är i och för sig en snygg kombination tycker jag, men eftersom jag har det i m in nuvarande bil tänkte jag att det kanske vore värt att prova något annat. I katalogen för E90 finns några detaljbilder från en bil med kombinationen alulister och beige skinn. Det såg lovande ut, men att se bilder på ett dörrhandtag eller en kuliss kring en växelspak och lite av sätet behöver inte ge samma intryck som en hel bil "in real life". Till slut råkade jag stöta på en bil som skulle levereras till kund. Den stod avskilt till på BMW i Solna, men säljarna lät mig komma in i det låsta rummet och kika in i bilen. Då bestämde jag mig för just den kombinationen, som jag tycker är fräsch och ljus.
No
5.161
Nockenwelle
wendtan, hur länge har du haft din V50?
Nocken: Kolla din powerpost.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
Nockenwelle:
Jag tror att ditt val av interiör blir mycket snyggt och fräscht, blir kul att få se bilder på sedan..
Vilken färg valde du till slut? Svart II eller Safirsvart?
No
5.161
Nockenwelle
Det blev Svart II, jag bestämde mig i sista stund innan jag skrev på papprena.
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
Ok, kul!
När du ser din nya bil hos ÅF så lovar jag att det kommer kännas helrätt med Svart II!
No
5.161
Nockenwelle
Det tror jag säkert. Tyvärr får jag vänta 16 veckor, men 330i E46 är inte fy skam att köra, så jag överlever nog.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.