AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.607

Svart II

Sida 1 av 2
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag var och hamrade ut de sista detaljerna kring bilbeställning idag och bestämde mig för solid svart. Säljaren knappade omgående in koden "668 Svart II". Efteråt slog det mig att så llångt tillbaka jag kan minnas har solid svart kallats "Svart II". Finns det idag någon annan solid svart färg än "Svart II"? Om inte hur långt tillbaka måste man gå för att finna någon annan solid svart, för någon annan borde det väl ha funnits om den nuvarande har nummer II?
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Finns två styck svart en utan nr efter och den du nämner. >>Länk

mvh
Nockenwelle:

SÅ du har lagt din beställning innan höjningen? Jag han tyvärr inte göra:( är oxså inne på Solid svart då jag hade det på M3:an, vilken färg på tyg/skinnet tog du?
´Vad är det för bil du ska köppa om man får fråga?
Sony:

Om jag inte mins fel så var/är Nockewelle inne på en E90/E91
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Nockenwelle, Grattis. När får du bilen då? Hur stor är prishöjningen på 325i samt 330i?
No
5.161
Nockenwelle
Stämmer, det blev en 330i E90. Jag skrev på papperna klockan 14.00, dvs vid stängningstid.
Klädseln blev beige läder.
Enligt en av säljarna jag talade med skulle 330i höjas med 6000:- efter årsskiftet.
No
5.161
Nockenwelle
Jag vet inte hur lång leveranstiden är rent allmänt, för jag vill inte hämta ut bilen förrän 24 april. Det hade gått att få den några veckor tidigare.
Grattis till bilen,när får du den då?april
Grattis! Jag hade inte heller lagt pengar på metallic, om jag inte valt Individual Estorilblått förstås;)

Min första BMW, en 87: as 735i E32, var i den färgen man nu kan kalla Svart I, eller 086 Svart som det riktiga namnet är, den färgen ersattes på E34 i mitten av 1989 enligt... Länk

Mvh Stephan
den absolut sämsta färg som finns, har ALDRIG träffat på en känsligare färg än denna USCH köp en silver eller grå

No
5.161
Nockenwelle
Att svart är känsligt (eller kanske snarare avslöjande) är jag väl medveten om, men hellre en färg som är snygg när den är ren och välvärdad än en som inte är snygg i något läge. Dessutom väljer jag interiörfärg först. Silver eller grå passar inte bra med beige skinn. För mig var färgalternativen Monacoblå, Safirsvart och solid svart. Monacoblå är rätt lik den orientblå jag har på min nuvarande 330i, en i och för sig mycket snygg färg tycker jag men kanske dags för något lite annorlunda. Efter att ha stått och omväxlande betraktat en safirsvart bil och en solidsvart bil bestämde jag mig till slut för solid svart.
Stephan, estorilblå är en av mina favoriter också. I individualsortimentet finns ju flera snygga färger, men prispåslaget är lite väl stort. Skall så mycket pengar läggas på en färg vill i alla fall jag kunna se den på riktigt först. Bland annat var jag nyfiken på Onyxblå, som ser snygg ut på datorskärmen, men utan att ha sett den på en riktig bil skulle jag inte välja den, eftersom prispåslaget är som det är.
Intressant att få se svart (086) omnämnas för några modeller, men det var rätt många år sedan tydligen. Undras vad som skiljer. Svart går ju inte precis att vairera hur mycket som helst.
Nockenwelle; Till nästa säsong, kanske det går att ha en BMWträff där den nya ägaren till min gamla 735: a, som finns här på autopower och du kan komma, så kan vi se skillnaderna.

Jag håller inte med om att solid Svart är känslig, min 735: a, var mycket lättskött, jag fick ofta kommentarer om hur fin den såg ut, det höll jag inte helt med om, eftersom den hade ett par riktigt fula rostangrepp, men bortsett från dom var det sant.

Jag förstår att du inte valde Individualfärg, hur mycket vill BMW ha? 25tkr? Då hade jag också velat se en Estorilblå E90 först, men hade jag beställt en demobil till en BMWhandlare, då hade jag vågat utan att ha sett en i verkligheten, jag har ännu inte sett en bil som inte är snygg i Estorilblått, det stod 5st Z4 3,0i i München, hos BMW fahrertraining, en trevlig syn;)

Mvh Stephan

Hade färgen blanksvart på min förra bil... Värsta mardrömmen... Spelade ingen roll hur mycket man tvättade den. Efter 5 minuter var den dammig igen och såg schaskig ut. Usch o fy!!! Aldrig mer en BEGAGNAD blanksvart bil. En ny bil kanske är en annan sak, då slipper man iaf polera den varannan vecka för att hålla den i skick....

_____
Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk
No
5.161
Nockenwelle
Rolex, då blir det inte dig jag säljer min bil till när det blir dags för mig att byta.
Stephan735i, BMW tar 19000 för en individuallack till 330i. Kanske är påsöaget högre för större karosser.
Nockenwelle: Stort grattis till bilen och jag är övertygad om att du blir nöjd med både färg och valet av modell.
Jag tycker Svart II är en riktigt sober och tidlös färg till BMW. Dessutom har den ett lager klarlack ovanpå så den ser inte särskilt matt ut, även efter ett par år.
Min svåger hade en 01:a E46 svart II som han sålde för något år sedan. Färgen är förstås inte lika lättskött som t ex "sparkling grey metallic" men sköter man om den regelbundet håller den sig riktigt snygg även efter några år.
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Föredrar en svart bil när den är några år på nacken då den är väldigt lätt att bättringsmåla med bra resultat, har en svart bil nu och visst den blir skitig, dammig direkt sen har jag hört att svarta bilar är lättare att sälja men det kanske är en myt.

mvh
No
5.161
Nockenwelle
Tack för det. Jag är också övertygad om att jag blir nöjd. Från början var jag inne på att välja en 325i, för jag tyckte att prisskillnaden mellan 325i och 330i är orimligt stor. Det tycker jag i och för sig fortfarande, men eftersom jag räknar med att ha bilen i fem år vill jag inte sitta och undra om jag ändå inte skulle ha valt en 330i.
Beträffande lacken kan jag nämna att jag har låtit Ditec-behandla min nuvarande bil, vars orientblåa färg (som ju är nästan lika mörk som svart) också är avslöjande för defekter. Mina erfarenheter av Ditec är positiva och det blir nog behandling av den kommande bilen också.
Gratulerar Nocken! Inget slår känslan av en helt ny bil, jag lovar :)
Värdetappet blundar den ekonomiska delen av hjärnan fortfarande för, vi får se hur länge det håller i :)

Tipset är att lackskydda direkt, mindre kostnad då lacken inte behöver poleras samt att du får ett fullgott skydd från början.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
No
5.161
Nockenwelle
Jo, jag hade tänkt lämna in den för lackskyddsbehandling så snabbt som möjligt.
wendtan, du valde väl en V50 har jag för mig, blev den fyrhjulsdriven?
Nocken: De ligger lite bilder i min blogg på nyförvärvet.
Nej, det blev ingen AWD mest pga av törstigheten/prestanda förlusten. Annars är Haldex systemet klockrent på t5:an. Det känns inte helt befogat härnere heller då vi har typ 1-2 snöveckor om året.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.