|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Som rubriken låter ! är sugen på den och har inte ägt E38 än, kan vara nåt kanske, ska ringa imorrn men vill höra era åsikter osv Mvh Marc Länk | |
|
Har du de pengarna leta nyare e38 är mitt råd. |
|
|
Snikutrustad, ingen facelift, standardfälgar, men ser ju fin ut och har inte gått så långt. Priset är hyfsat. Sätter du inte så stort värde på att ha massor av utrustning och föredrar looken före FL så är det inget dåligt val, om bilen är i lika fint skick som den ser ut... Wilhelm Svenselius |
|
| En ren reflektion från en okunnig är ju att den är grymt snygg med orginalfägarna och orangea blinkers, alla E38:or är ju lite småstylade nu för tiden med vita blikers och icke-oginalfälgare. Ser förjävliga ut. | |
|
priset då grabbar !!! |
|
|
Jabbal: Håller med om att icke-originalfälgar är en styggelse på E38, men vita blinkers är inte "styling", de sitter original på en hel del bilar. Ser dock en smula udda ut med vita blinkers på icke faceliftade E38:or :) Wilhelm Svenselius |
|
|
Priset är OK, men inget fynd. Jag fick 90 000:- för min 740iA -95 som också var svensksåld, hade gått strax över 13 000 mil, med en tidigare ägare. Denna bilen verkar dock vara i bättre skick. Ska man ha en fin E38 att köra LÄNGE och LÅNGT med kan detta säkert vara ett bra köp, men ska man bara ha den några månader och tro att man kan sälja med vinst till våren... glöm det :) Mvh, Kalle Vagnparken: Länk |
|
|
vad tycker ni jag ska bjuda då ??? |
|
|
Kalle: nu hänger jag inte med i ditt resonemang. Du fick 90' för din och det var inte så länge sedan. Denna bil har gått mindre och ser enligt dig ut att vara i bättre skick och begärt pris är 89' vilket man säkert kan få ner några tusenlappar. Varför skulle det då vara ett dåligt köp om man bara tänkt ha den några månader? Menar inte att sälja med vinst, men varför skulle den inte gå att sälja till våren för ett pris några tusenlappar under det man behöver ge för den idag? ___ //Ulf |
|
|
Växlar dom mjukt och så ?, körde en 728 föut och blev inte impad av lådan i den, vet nån vad den varvar i typ 120 ?? |
|
|
Lär ju inte vara den hetaste bilen hos Lexus direkt så skambuda vilt!! Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
irriterande att jag bor i Norrtälje 7 mil norr om sthlm och bilen finns i malmö inte nästgårds precis !!! |
|
|
Pimpen: Sett av en dag eller två för att åka ner och titta på den. Om det inte blir något köp så se det som en minisemester:) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
En riktigt snygg bil innan den hemska faceliften ala Michael J. Fast lättsåld, nä.... |
|
|
Ulf, Jag tycker att jag fick väldigt bra betalt när jag sålde min E38 och hade själv inte köpt den för samma summa i dagsläget. Med andra ord så såldes den till ett pris som var snäppethögre än "marknadsvärdet". Förvisso var många slitdelar bytta, vilket jag inte vet om de är på bilen hos Lexus. Mvh, Kalle Vagnparken: Länk |
|
|
pimpen: Måste ha varit en misskött låda i den 728 du provade, om det var en E38. Har aldrig kört en bil med bättre växellåda än min egen, och det borde väl vara samma... Wilhelm Svenselius |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
728 har 5HP-18/ 740 har 5HP-30el 24. nått fel på lådan ?, förmodligen gick den i kallstartläge växlar hårdare då (sportläge hela tiden) med tanke på frågan om varvtalet. ///MVH Hasso Länk |
|
alla verkar att vara imot faceliften men de e ju upp till var o en jag har de själv o jag gillar de skarpt tycker nog du ska vänta o köpa en nyare o snyggare M5 THE REAL POWER 740IA ALPINA POWER FUNKAR ME |
|
|
Det enda jag kan tillägga är att Lexus i Malmö slår mig som en väldigt seriös bilhandlare. Bilen har med högsta sannolikhet bytts in mot en Ny lexus. 2 av mina kompisar har köpt bilar där och bemötandet före och efter affär har varit väldigt bra. 2 brukare(5 enligt vägverket men de lär vara firmor involverade) på 10 år känns ganska seriöst, är den i gott skick kan den säkert vara ett hyfsat köp. Jag vill dock hålla med Kalle om att E38 är ingen bil man borde skaffa för att ha ett kortare tag. Det är den Bmw med absolut sämst andrahandsvärde. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Köp om du ska ha den länge. E38 med M60 och ZFHp-30 är ju inte precis heta på begagnatmarknaden men det låga miltalet på denna borgar för mindre prisras på kort sikt. MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Hasso: Den jag körde var en sve-såld 728-99 den växlade mjukt när den var varm, lite hårt då den var kall !! Tvärtemot min vinterbil v*l*v* 940 alltså mjuka växlingar när den är kall och hårda när den är varm (suck) Finns det nån vänlig själ som skulle kunna ombesörja att titta på vagnan åt mig och bespara mig resan ?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.