|
Sida 7 av 9
|
|
|---|---|
|
Vad tycker ni om de nya reglerna (för 2008)? Länk Jag tycker att det är grymt synd att de förbjuder utveckling av motorerna - det är ju det F1 handlar om. Spännande också att de inte får skruva på bilen under hela helgen, det ställer ju en del krav på förberedelserna. Förstår inte riktigt varför de förbjuder däcksvärmarna - Är det ett problem att de fattiga stallen inte har råd med dem? Om alla ändå ska ha samma däck så finns det väl ingen vits med att låta bilarna starta och åka de första varven med sämre grepp. |
|
| riktigt larvigt! klart man ska få utveckla motorn! som sagt så är det ju det f1 handlar om...jag tycker reglerna i år är bra, lämna dem så! | |
|
Det verkar som de kommer att utöka utvecklingsförbudet från tre till fem år. Det kommer att vara tillåtet att utveckla vissa delar i syfte att göra produktionen billigare eller motorn mer pålitlig. Däremot får man inte förbättra prestandan. Jag vet inte vad jag ska säga... Jag blir ledsen på riktigt när min favoritsports grunder bara sopas bort av ett gäng byråkrater. Det är inte längre F1 utan en helt vanlig racingklass i stil med Formel Ford. Det är lite som att förbjuda skridskor och tacklingar i hockey. |
|
|
En bild inför helgens event: MELBOURNE, AUSTRALIA - MARCH 27: Formula 1 Driver Jacques Villeneuve test drives the new BMW M6 during a training session in preparation for the upcoming BMW Celebrity Challenge at Sandown Racecourse March 27, 2006 in Melbourne, Australia Länk |
|
|
buzz : Du skrev tidigare att du hade fått biljetterna redan, hur kan du ha fått dom ?? När banan släpper ut biljetterna 10 dagar innan loppet går ... Jag beställde nämligen 2 st biljetter i dag (30/3), till nurburing ( Tyckland ) Fick ett mail, att de inte släpper ut biljetterna tidigare än 10 dagar innan loppet går ... MVH jossi |
|
|
Det är nämligen så att jag och en kompis ska bila ner till Nurburing och titta på Formel 1 den 5-7 Maj.För första gången. Vi åker i min bil ( 520iA Touring -01 med Navi-TV,med Tyska skivan 2006-1) Har boka hotell i Köln 3 nätter. Vi har sittplater T13 säger inte mycket för många, men den som har varit där kanske.( Sista kurvan inna målrakan kommer). Är mycket TACKSAM, om det är någon som har råd och tips. |
|
| josef: de är bokade och betalda via en arrangör. Har inte fått hem biljetterna till banan men har däremot fått hem 'biljetter' från min researrangör. Vi ska nog sitta på t13 med så vi kanske ses!! :) | |
|
buzz : Vilken samanträffande, men läktan är ganska stor. Hur åker ni ner ?? Har du varit där tidigare ? |
|
| Vi åker buss dit(jft.nu), har inte varit på ringen tidigare... | |
|
LITE offtopic kanske, men ganska fräckt ändå: Länk |
|
|
Nick 4, Villeneuve 6 ett strålande resultat för BMW! Nu kan man bära den nyinköpta BMW Sauber jackan med stolthet! Buttons sprängning av motorm spektaktulär och Jacques vann en placering! Tycker att samtliga race denna säsong har varit klart bättre och mer spännande än motsvarande lopp förra året. Keep Your Distance! |
|
| Det ska verkligen bli kul att åka till nurburgring och se lite live action :) | |
|
Det kan man nog säga, att det ska bli kul med lite ACTION.. Det blir nog att hämta hem en BMW 328iA cab -97 13000 Mil, för 6500:- Euro. Glida lite i sommar med.... |
|
|
Grattis BMW som tog 8 poäng igår!!! Grattis också till BMW som igår tog en seger i årets första WTCC-race från Monza med nya E90-bilen!! |
|
| två veckor kvar till nurburgring...kan knappt vänta | |
|
Racet i söndags var tråkigast hittills. Om jag inte råkade somna så var det väl inte en enda omkörning bland topp 6 på hela loppet? Omkörningar i depå räknas icke.. BMW.Sauber räcker inte till annat än till att slåss om plats 8-10 det är iof vad alla har förväntat sig. Intressant att se hur länge man kan hålla Williams bakom sig. Keep Your Distance! |
|
| Det blir nog svårt att hålla Rosberg bakom sig i alla fall så bra som han körde.... Startade sist kom sjua i mål!! | |
|
buzz: Vi får ju se idag om Villenueve är av samma virke... Han startar sist idag efter motorbyte. Keep Your Distance! |
|
|
Schumis manöver på kvalet var väl fin !!! ----BMW ///M3--- |
|
|
har alltid hatat den mannen och kommer alltid hata han. den mest osportsliga människan sen ben johnssons era. kommer ni ihåg när han krockade med tvåan för några år sen och vann därmed vm:et? skrattade varje gång montoya förnedrade han med fräcka omkörningar med williams bmw:n. hoppas kamikaze takuma sato skickar in han i muren efter första kurvan bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.