AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
11.929

Formel 1 2006 tråd

Sida 6 av 9
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
O dra mig baklänges! Tro fan Tv3 tar med sig EjeElg mon*ot som kommentator! Vilken miss, de kunde satt han på lokalkanalen till o läsa bibelhelvetet istället!

Den nya kärleken: Länk

Mvh:

Zoltan
bu
85
buzz
325i sedan -05 e90
Räikkönen och Rosberg var kungar idag, maken till uppkörningar och debutrace (Rosberg) får man leta efter
buzz:

Räikkönen hade en del tur av andra bilar som han på ett ganska enkelt sätt kunde köra då hans bil är bra mkt bättre än många som stod långt bak på griden.

Hans första långa stint gjorde oxså sitt dock var han hela 19sek efter top 2 vilket är otrologt mycket inom F1. Det är en sak att komma upp i ledet en annan sak att köra om, om man tittar på de bilar som han körde om så finns det inte många som har en bättre bil eller är en bättre förare, med vissa undantag.

Rosberg debut var mkt bra men frågar sig vad som hade hänt om han inte hade behövt byta ut nosen så tidigt.......
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Skönt att det är igång igen. Kul första race! Riktigt skoj att se Rosberg göra en sån fantastisk debut och som starre säger så skulle han säkert haft ännu bättre placering om inte noskonen gått åt pipan.

Hoppas BMW avancerar lite i leden framöver. Skulle tippa en plats kring 8-10 plats för Heidfeld då säsongen är slut. Helt klart jobbigt att se en Renault gå så mkt bättre än BMWn! (tänker på när Alonso skulle varva Heidfeld)

Raikkonen i en mer tillförlitlig bil skulle vara nästan oslagbar tror jag. Skomakaren och Alonso lär säkerligen ha ett jämt krig om VMtiteln hela säsongen , kanske Raikkonen också om Merc kan få ordning på maskineriet.

///Foppa
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Blev posetivt överraskad av tv3. Om man bortser från dokusåpaskräpet i början av programet så tycker jag nog att det var bättre än tv4.
Själva loppet var ju också en riktig höjdare. Verkar ju som att det kan bli lite fight i toppen i år :)

/Jesper

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Dagens körning stod hur som helst Nico Rosberg för! Och som Williams fan måste jag säga att det känns skönt att "slippa" BMW!

Men vad gör Toyota?
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Bra race och tv3 skötte det fint. Även om Studio F1 inte var någon höjdare enligt mig så är det kul att F1 får mer sändningstid i TV.

Intressant är också att Schumacher bara sa "Honestly" tre gånger under presskonf. :)
fi
28
fisherman
z3 1.9 -96
starre: Räikkönen hade tur ???????? Att köra upp sig från sista till tredje plats endast 19 sec. efter segraren framstår för mig som en prestation. Att dessutom bara göra ett däckbyte innebar att han körde på sämre däck än konkurenterna, vilket han också sade på presskonferansen (ang. kubbningen med Jenson Button). Nej, jag får inte in i min skalle var eller hur han skulle haft tur. Mkt. bra körning av både Räikkönen och Rosberg, hoppas innerligt att materialet håller.

Ser dock på F-1 med blåvita ögon. (ifall jag verkar partisk) ;-)

mvh. fisherman
fisherman:

Om du läser mitt inlägg så skriver jag en del tur och ja det tycker, dessutom så har han en bättre bil och är en bättre förare än många andra vilket jag oxså skrev.

Dessutom är Rosberg inte från Finland inte ens född där pratar inte ens språket skulle nog säga att han är lika mkt Finne som svensk.

Född i Wiesbaden om jag inte kommer ihåg helt fel
fi
28
fisherman
z3 1.9 -96
starre: Jo, jag läste ditt inlägg och det var därför jag blev lite förvirrad.
Kimi hade "en del tur" som körde upp sig till en tredje plats. Montoya startade femma och slutade som femma, Button startade trea och slutade som fyra. Hade de isåfall lite otur ??

Om Du läser mitt inlägg så ser Du att jag inte hävdar att Rosberg är Finländare. Jag känner mkt. väl till Rosbergs bakrund.
I några tidigare inlägg diskuterades hans F-1 debut, jag håller med dessa skribenter. Rosberg körde mkt. bra. Alonso och Schumacher körde också mkt. bra. Det gör inte dem till Finländare

mvh. fisherman
fisherman:

Button hade väl inte den bästa starten om man säger så sen såg det ut som hans bil inte höll måttet, Montoya följde inte så mkt.

Då du skrev att du ser F1 med blå vita ögon trodde jag att du menade både Rosberg och Räikkönen, där av skrev jag som jag gjorde.
fi
28
fisherman
z3 1.9 -96
starre: det är lungt ;-)
Buttons bil höll nog måttet, Kimi fick köra deffensivt för att hålla Button bakom sig, Montoya satt i en likadan bil som Kimi osv. osv. bla bla bla.

Minns det som igår......... Keke Rosberg född på Finlands självständighets dag i Sthlm.1948 vinner VM 1982 och en journalist springer fram till Keke och vill göra honom till "lite Svensk" och frågar vad han känner sig som. Keke svarar lite diplomatiskt att "just nu känner jag mig internationell" och ler.

mvh. fisherman
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Klart att Nico är finne - spelar ingen roll var han är född eller att han ej talar finska(?)! (Och han är extra mkt finne om han kör väl...) :)
fi
28
fisherman
z3 1.9 -96
Sani: Asgarvar :-)
Snart kanske vi får se en till, tänker på Heikki Kovalainen i Renault

mvh. fisherman
Före säsongen såg man framemot att BMW Sauber iallafall skulle spöa Williams, känns som att jag får hitta nått annat att se framemot...
Kul med Rosberg men man hade ju förväntat sig att Williams skulle ha gjort ett nerköp med Cosworth motorer. så verkar inte vara fallet...

Tidigt på säsongen men det enda positiva med BMW Sauber är väl att det skiljer rätt lite till bilarna 11-13 före Villenueve på dagens kvalificering.

Keep Your Distance!
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
2 första poängen till BMW idag. Grattis!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Frågan är om de extra reklampauserna även kommer att följa med till Tv3, eller om de var ett ZTV fenomen? 5 Pauser under loppet är 2 för mycket, och två fler än under förra loppet.
Ac
383
Acous
e21 318i -82
Ja, reklamen är dryg, inte så lång dock. Riktigt fräckt med ferraris variabla vinge, fast den verkade inte ha så stor påverkan.

BMW fick motorhaveri såg det ut som, inte bra, men BMW är ändå bäst :-)Renault ser riktigt vassa ut men ändå förknippar jag inte renault med prestanda alls, jag tror inte de säljer fler bilar p.g.a f1-framgångarna, folk som gillar f1, vilken renault modell de vilja ha? tycker det är lite konstigt att de satsar på f1, men de har säkert nån ide och säkert bättre koll än jag :-)
Trist för Heidfeld men kul att första tvåpoängaren kom imorse!
Räkan har inte direkt fru fortuna med sig i bilen...

Keep Your Distance!
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Satt precis och funderade på ungefär samma sak som Acous ang. Renault.
Har dom ens något i sitt bilutbud som förknippas med motorsport överhuvudtaget?

Tv4 hade långa reklampauser och lite färre men MTG kör med kortare och fler pauser vilket jag tycker känns bättre.

Sorligt med tillförlitligheten i BMWmotorn 2 lopp i rad nu. Kul med poäng iaf!

///Foppa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.