|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag hade en nürnbering dekal på min baklucka, men nu har jag bytt baklucka på rostgarantin och undrar därför om någon vet var jag kan få tag på en ny utan att behöva åka ner och köra ett varv... Dekalen var en tunn silversträng utformad efter banan.. | |
|
De som åker ner o kör sin bilar o köper dekaler brukar av nån anledning hålla ganska hårt i dem. Sen så heter det Nürburgring :) /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
V12 LeMans |
Länk |
|
Olof: Hade du inte ett sådant märke på 325:an trotts att ni åkte ner med Kalles 740? :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| ...ursäkta tyskan Olof...Min bil har åkt banan dock med sin förra ägare, så du får ursäkta att jag tycker att dekalen hör till bilen och inte personen.... | |
| ..som sagt tyskan suger...Kan det vara det som heter "Nürburgring Aufkleber" ?? | |
V12 LeMans |
Ja , så det är bara att välja storlek och färg . Finns en del annat skoj i den "shopen" . |
|
D> Har två extra liggandes. Men de är inte silverfärgade utan "ringen" är i svart samt utan namnet, dvs enbart "kartan" över ringen. Storlek ungefär 6x15cm. *BAWORAK* |
|
|
Harkel... Om man inte har åkt där, och inte vet var det heter, vad skall man då ha en dekal till...?! |
|
|
Höfläkt: Som "D" skriver lite högre upp så tycker han att dekalen tillhör bilen o inte personen. ///Micke M5:an Länk |
|
|
wendtan: Stämmer, men jag har aldrig sagt att jag har en fanatisk inställning till ringendekaler. Däremot brukar en del personer ha det, du skall ha kört din bil x antal varv och bla bla sen kvalificeras du officiellt att ha en dekal på bilen ;) Jag tycker gott man kan ha det på bilen bara man har ett gediget intresse för stället. En förutsättning för det kan jag väl tycka är att man iaf har vistats där nere och upplevt det själv. Hade gärna tagit ut 325an där men det hade kännts oerhört drygt att åka i 2 bilar ner särskilt när en E38 är lite komfortablare än en E36 med nersuttna standardstolar ;) /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
Duffyman - vilket jag inte gör. När man går förarkurser där nera får man oxå dekal med årtalet på. Tycker du det märket skall följa med bilen oxå? |
|
|
Hehe, det förstår jag mycket väl. Var bara nyfiken på din motivering :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Höfläkt: Ne de har du rätt i. Visste dock inte att de följde med att årtal med dekalen. Om så är fallet så skulle ju jag vilja ha den kvar som ett evis att man varit där o kört. Har själv aldrig varit där men skulle gärna vilja testa några varv med M5:an. ///Micke M5:an Länk |
|
|
Haha, att ni bara orkar....allt tjat om ett klistermärke! Är det verkligen en prestigesak...? |
|
|
Jag slängde två klibbor som jag köpte när jag var där. Tyckte dom såg lite löjliga ut på allt annat än Porschar, Lotusar, BMW M-modeller eller liknande bilar. Flåklypa |
|
|
...kul att man kan dra igång en känslig diskussion, bara för att retas köper jag nog en specialanpassad dekal som täcker hela motorhuven.. Och angående att man inte kan stava rätt har väl föga med mina "kunskaper" om banan att göra...isåfall vore man ju lika fel ute om man inte har ett klockrent tyskt uttal när man nämner banan... ..gott nytt år... |
|
|
Jag ska köpa ett märke och klistra på mitt fodral till Forza Motorsport där jag kört mina första varv på Ringen alldeles nyss. ;) OBS! Ironi. Kunde inte låta bli... ------ BMW CS #04839 Min bil: Länk |
|
|
Prata med Johan på CombiText så fixar han dekaler till er. www.combitext.se |
|
Paap Reeder |
... dekal får man väl även om man cruisar runt Ringen i 70- knyck med en glasstut i näven! MVH /// Paap R |
| Nürburgring-dekal är minus femtusen i den gröna listan. ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.