AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
8.834

ny framruta...

Sida 2 av 2
Anne-Lise
Minns inte vad det kostade på kronan eftersom detta var ett tag sedan och kvittot lämnade jag vidare när jag sålde bilen. Men vet att det skillde sig betydligt när jag jämförde både hos Porschecenter och hos andra auktoriserade ställen. Det tog ett par-tre dagar.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Jag vet att Bildelsimporten Länk hade/har? vindrutor till äldre BMW; 2500:- E32, 1500:- E34 - kolla med dem! Men jag tror inte att deras rutor är regnsensorförberedda...

Mvh
$M
974
$Marten
750 IA 91:a med massor av cylindrar SÅLD
750 IA 91:a, reservdelslik
Volvo S80 04 Turbo, bruksbil

Volvo Amazon 70 i retro stuk.
Chevrolet Camaro 74 med mullrande V8
Kolla på bifogad Länk

Där finns info om telefon nr, fax mm.
Dom har också "bara" 18% moms i Estland.

Mackan
tack för alla bra tips :-)

Raymond
$M
974
$Marten
750 IA 91:a med massor av cylindrar SÅLD
750 IA 91:a, reservdelslik
Volvo S80 04 Turbo, bruksbil

Volvo Amazon 70 i retro stuk.
Chevrolet Camaro 74 med mullrande V8
Kollade lite snabbt nu på deras hemsida och tydligen har priserna justerats upp
lite grann men det är fortfarande väldigt billigt.

Mackan
R
209
R
X5 3.0 IA E53 - 00
318 Sedan E46 -98
318 Sedan E46 -02
318 Sedan E46 -02
320D E90 -06
Det finns rekomendationer om att framrutor ska bytas vid mellan 8500-10000 mil för att vara trafiksäkra med tanke på skador i glaet avseende sikt vid mötande strålkastare i tät trafik samt solsken i direkt motljus.

När jag bytte min framruta på E36 efter snetskott/spricka på väg hem från Gbg så var skillnaden enorm när den nya rutan kom på plats. Förutom en allmän känsla av nybil så var mötande fordon inget problem längre!

Men vem har råd med att byta framruta - sådär som extra service kostnad?

If it aint broken - dont fix it
Da
38
Danne83
318i -99
Har en ruta med två rejäla stenskott (dock ej i synfältet) samt en miljon mickrostenskott. Kommer försäkringen täcka vindrutebyte eller måste jag vänta tills nån av sprickorna nått synfältet innan det går på försäkringen? Just nu är den ena bara 1 cm lång så det lär dröja nåt år i sådant fall :(

När de byter rutan kommer de sätta dit nya gummilister eller återvänder man de gamla? Om man vill ha nya och det inte ingår hur mycket tror ni det går på att få nya?
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Åk till en glasmästare och få rutan utdömd, det är mitt råd. Nu lär de inte dömma ut varje ruta, men som sagt, en ruta behöver inte vara spräckt föt att vara trafikfarlig.

Mvh/ Niclas
Da
38
Danne83
318i -99
Jag antar att nån har bytt ruta på det här forumet och kan svara på den här frågan:

När de byter rutan kommer de sätta dit nya gummilister eller återvänder man de gamla? Om man vill ha nya och det inte ingår hur mycket tror ni det går på att få nya?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Lite färsk prisinfo till E46 Touring. Byte framrutan pga spricka och det gick på försäkringen. Självrisken är 35% och jag fick betala 1551 kr vilket betyder att rutan + arbete gick på 4431 kr.

Bilen har regnsensor och det var kostnadsfritt att välja en ruta med tonad överdel trots att min originalruta inte hade detta. Jobbet gjordes på Carglass.
be
40
bearrr
Bmw e30 326 -86
Hej!

Jag har köpt rutor av denna killen. 2300 för en framruta och en bakruta är inte mycket pengar. Då var det bakrutan som höll upp priset på grund av metall trådarna:P
Köp en därifrån och åk in till en verkstad och få det bytt.

Länk
Satan vad billigt, jag har fått en spricka trodde det skulle kosta över 2000:- 1500 är ju som hittat, tydligen ska jag använda mig av Rydsglas, någon som vet om de är bra?
be
40
bearrr
Bmw e30 326 -86
Någon som vet hur mkt det kostar att byta en framruta på en verkstad om man har rutan med sig?
Bytte min ruta idag, fick betala 1873:- i självrisk (35% av total kostnaden), valde en "finare" ruta, med tonad överdel och något antireflex eller vad de nu kallade det. Bilen en E46, 320ci -2005
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Täcks ett framrutebyte endast av helförsäkring, eller även i Halv?

Kan inte se genom min ruta med vintersolen i horisonten, även stora sprickor lite varstans.

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Halvförsäkringen är den som innehåller glasmomentet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.