AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.734

Vågar knappt sova...

Sida 1 av 2
Hej,
var kan jag SNABBT hitta ngn som kan installera typ en dold switch till bränslepumpen eller liknande så att bilen INTE går att köra iväg vid eventuellt försök av annan person än mig?

Har två dagar i rad tyvärr sett två "gentlemens" som är alldeles för intresserade av min bil. Tyvärr har jag inte vid ngt av tillfällena hunnit ta regplåten på deras bil då de fått bråttom iväg då jag sett dem.

Visst har jag larm/immo/krycka men jag kan inte påstå att det hjälper nämnvärt mot mardrömmar...

Fan att folk inte kan skilja på "mitt och ditt"... :(
No
216
NoFear
M5 3.8
328 coupé (Rieger)
E21 Alpina B6 2,5 24v TIC
vad har du för bil? vart i landet bor du? klart det går att fixa...

/NoFear
Hej,
M3:a i Stockholm(dvs helt fel...).

Glad för svar!
No
216
NoFear
M5 3.8
328 coupé (Rieger)
E21 Alpina B6 2,5 24v TIC
jag bor också i stockholm... polaren har en knapp gömd i sin m5:a...

men visst går det all lösa....

/NoFear
Hagge
Man skulle koppla 380v till handtagen.
Hade inbrott för en vecka sen. Hur tråkigt som helst. Man får ju sakerna på försäkringen men det tar tid.

Även E4an kan bli väldigt smal.
Visa användare
406
Laban

BMW 540ia -93
Har du svårt att sova kan du ju ta med dig säkringen till soppapumpen in o lägga under kudden, -det hjälper...;) skämt å sido det kanske vore en ide tills du kopplat in switchen. Mvh L
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
vart i sthlm jag bor du jag bor också i stockholm inbrott varranan dag nästan . :(

The eye is quicker than the mind..
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Nu står jag inte på gatan om nätterna, utan i ett fristående garage på villatomt...
Men jag har samma problem att somna då jag haft "besök" i garaget tidigare.
En billig och säkert avskräckande metod som jag funderat på är att koppla in en rörelsedetektor till en siren...jag tror nog att "gästerna" skulle få ganska bråtton!
Dessutom kan man ju få hjälp av tillskyndande grannar!

En idé bara!
/M
BIMMER
Blev av med min //M 3 i stockholm för ett år sedan den har dom inte hitta ännu e väl nån svettig ryss som glider runt i den nu....jag hade Larm , krycka låst garage m.m ....vill dom ha den hjälper inga lås i världen tyvärr...
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Ja det är verkligen förjävligt!
Man bara önskar att man kom på dom...oj oj... R.I.P
B1
158
B10Biturbo394
Alpina B10 Biturbo -92
BMW M5 3,8 -92
BMW 750ial
Sätt på ett klistermärke med någon av dom mer välkända mc-klubbarna.

Ps. om du inte tror att dom skulle ta illa vid Ds.

Min får allt vara ifred:)

Support Your Local Big Red Machine!
-or else-
Hells.A.
NOMADS FINLAND
Jag kan skicka limbilder.

-or else-
Hells.A.
NOMADS FINLAND
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Kan man inte köpa såna här klumpar som p-nissarna utomlands har? Då är man ju iaf garanterad att den inte rörs av dem som KÖR iväg den.
netsix
bayerischemotor

Jag skulle kunna tänka mig ett par stickers om du har.
Har plöjt ner ca 35.000:- på bilen senaste månaden så det skulle inte vara kul om man gjort det i onödan.
Alla sätt att förhindra att någon rör bilen emottages med tacksamhet.

/netsix
Finns ju olika, Alla dock av MC-Hells Angels. Till de effektivaste hör: "support you local big red machine or else", "support 81", "if you value your life as much as this car you'll leave it alone" Sedan an likadan som den översta men med den lokala NOMADS H.A. Har klistrat på varendaste ett av mina fordon och min familjs. Har aldrig haft ett inbrott:) Vem som helst får köpa dom. Det är det dom är till för.

-or else-
Hells.A.
NOMADS FINLAND
netsix
Var köper man dom?

/netsix
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Jag och brorsan har fått ha våra bilar ifred sen vi köpte rattkryckor med siren. Ett vibrationslarm startar en siren inne i bilen på 120dB. Ingen människa klarar att "jobba" med den i örat...

Jag önskar att jag en gång må hava min längtan att öppna garaget och släppa ut bilen på torra sommarvägar

fo
242
foo
328iC '96
powerkjell: Vilken bra idé som komplement till billarmet! Det borde man ha klurat ut själv och lanserat på marknaden.

Var köpte du din krycka någonstans och vad kostade det? Är inte så orolig för bilstöld (vem vill ha en gammal sketen bil?) men däremot inbrott. Ska dom ta stereon och mina cd skivor får dom allt lida lite ;0

/foo
M5
50
M5POWER
M5-90
750-91
GMC van-88
Nu kan du somna på kvällarna iaf!
Morgan
Samtidigt som du köper support märket så stöder du HA:s defence found. Allså du betalar till de HA medlemmar som sitter inne.
Men det kanske övervägs om du får ha bilen kvar.

Jag funderade på samma sak och pratade med BMW, de sa då direkt nej. Det gick inte på BMW, jag berättade att jag hade en liknande installation på min Pe 205 GTI och det gick alldeles utmärkt. Då blev det inte lika svårt.
Men på BMW finns en krocksäkring i bränslepumpen som bryter strömmen vid kraftig retardation, krock.
Vet ej hur detta funkar men man får väl prova sig fram.
På Pe bröt jag pluskabeln och hade en dragkontakt från Micro, ca 25:-.
Hade ett stöldförsök då de fick igång bilen varefter den omedelbart stannade, de försökt rullstarta men det gick inte. Så bilen fick jag ha kvar men lite reparation blev det, dörrlås samt tändningslås.
/Morgan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.