|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Svavelvinter: Tror du på allvar att en stackars M3 3.2 har en suck mot en överladdad Camaro på 622hk? Förresten så vet jag inte ens vad du fått det ifrån. Du yrar i nattmössan. Synd att ingen av er uppskattar jänkare. Finns faktiskt väghållning i några av dom, trot eller ej! Har ingen av er suttit och dreglat till filmer som "Bullitt", Vanishing Point" eller "Nu blåser vi snuten"? a_wingard73: Uråldrig teknik förvisso, men då håller jänkarna bra mycket bättre än t ex BMW. För att inte tala om hur pass mycket man kan göra åt motorn utan att ens överladda. Bl a där kommer BMW till korta tyvärr. Sen kommer inte BMW i närheten av jänkarnas motorljud, charm, status etc. |
|
svavelvinter |
Perran_: Ja faktiskt, jag åkte själv med och camaroägaren (min granne) blev mäkta imponerad av m3:an (som har avgassystem och luftfilter, annars orginal) |
| Låter som din granne överdriver om effekten i hans bil. | |
|
Glädjehästar finns i alla bilar, främst japanska, men även vissa BMW-ägares ;) En gammal steroiodupumpad amerikanare är väl kul rakt fram (om man nu är lagd åt det hållet), men inget att hurra för när det svänger. Nya C6:an däremot verkar lovande. |
|
|
Perran_ : har aldrig påstått att jänkarna skulle bygga dåliga bilar.. bara att jag inte attraheras av camaros liknande. Ford Gt/GT40 och Ac Cobra är mina absoluta drömbilar och efter dem M3 CSL. menar att bara för att en Camaro har 600+ hk betyder inte det att den är snabbast i alla lägen. självklart på strippen eller liknande men knappast runt ringen... //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
Kanske inte finns för dom pengarna än men utan tvekan! Jaguar XKR 4.2 V8 Coupé (395hk) |
|
|
Perran skrev: Synd att ingen av er uppskattar jänkare. Finns faktiskt väghållning i några av dom, trot eller ej! Förutom nya c6 samt GT Forden, vilka tycker du har en väghållning som utmärker sig? |
|
| varför inte en GT3 | |
|
Nä helt rätt! Inget jänkeskit här inte, satsa på en 318iS med lättning (rost) och känn dom fruktandsvärda 136 vilda hästarna ge en hästspark utan dess like, men faktum är att den inte alls har användning av så mycket hk, då den har mycket bra viktfördelning på T.ex. ringen där alla här kör varje dag. Nejmen för att vara en smula allvarlig så ska du ha en ny bil så satsa på en Z06. Annars finns det mycket skojigt begagnade, T.ex. som; Viper GTS. 993T. Mustang Cobra (-03). |
|
|
diou: "Skulle vilja ha förslag på bilar i 300-400.000 klassen " -därför inte GT3. Annars har väl höfläkt en ganska intressant clubsport till salu? Där blev man inte så lite sugen och man börjar fundera på vad en SportEvo kan betinga för värde och hur mycket det finns kvar att låna på huset. ;-D Racerbilen: Länk |
|
|
Svavelvinter: En kompis har en Corvette C4 med en överladdad 383cui. Det är lika stor chans att en M3 hänger på Vetten som att kaffe smakar gott när det är kallt. höfläkt: Dom tidigare modellerna av C4 har riktigt bra väghållning. Har åkt i en ett flertal gånger. För att inte tala om ZR 1 (C4), som ska ha grym väghållning. Närmare 90-talet blev dom lite gungigare eftersom amerikanarna ville ha mer komfort. Har åkt även en 92-a och känt skillnaden. Vanliga C5 samt C6 blev dock avsevärt bättre. Sen har vi ju bl a Mustang SVT Cobra. Ska försöka hitta åt filmen på kompisens C4 så ska ni tvivlare se vad en överladdad V8 kan åstadkomma. Den har legat på Zatzy förut iaf. Nu så, se om denna länk fonkar: Länk |
|
|
Högerklicka och välj "Spara mål som". Jädrans att inte det finns editfunktion =/ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.