|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
De gamla jänkejärn du nämnt går förvisso att få bra krut i motorn men va har de annars att erbjuda..? uråldrig teknik, kassa vägegenskaper, dyra bensinkostnader mm. Fanns en kille här i byn som hade en pontiac trans am med ca 500 hästar. den gick så in i helvete rakt fram upp till ca 200 sen gick det inte att köra fortare pga för vinglig. Detta sa ägaren själv... jag skulle iaf aldrig i hela mitt liv köpa någon av dessa gamla bilar. Speciellt inte om jag skulle byta från M3 E46. |
|
|
Enda alternativet jag kan se så där spontant i klassen är väl 993 C2/C4 alt 996 C2. /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
svavelvinter |
haha, kul att killen nämner gamla jänkejärn? skämmigt med 600hk exemplar som blir ifrånkörda av grannens m3 3,2 ;) |
svavelvinter |
och nu pratar jag om en camaro med en motor som är kompressormatad och bänkad till 622hk |
|
va spelar effekten för roll när det svänger??? |
|
| Va roligt att så många svarar :) Känns nästan som man kanske ändå ska behålla bilen och köra upp till Norge och Ess kompressor mata den :) Fast det som känns så irriterande att blir man stoppad vid en flygande besiktning så blir det ju ombesiktning direkt!! Nöjer sig polisen/SPB verkligen med att man bara plockar av remmen till kompressorn? Dom kommer väl säkert inte nöja sig förrän dom fått en att plocka av skiten =/ | |
|
Det är billigare att äga BMW än Porsche, men en 996 ligger bra till i prisomfånget du anger. Nya Vetten är även ett alternativ. 3200 GT är full av Ferrari men lite tveksam. Skall du åka bana så är väl GT3 att föredra. Vet en bil som är till salu... ;) |
|
| höfläkt : Jag tänkte på 996 Turbo, om det skulle bli en Porsche. Fast verkar som fler o fler avråder mig från just 996!! | |
|
E38B12 förslag 911 turbo från 80-talet på sida 1 är ju riktigt brutala när det gäller prestanda och klassisk stil, sen så sjunker de inte i värde om man vårdar dem, om jag inte minns fel så är de första exemplaren(sent 70-tal) endast fyrväxlade men toppar 270km/h. mvh |
|
M3artin |
Varför inte nämna Dodge srt10, verkar kul. Vet inte men den verkar både vara snabb å praktisk som få. M3artin |
|
M3artin: Japp, den gillar jag Starkt!! En V10 på 8.3 Liter ;) 510Hk & 712nm! 0-100km/h på 3,7sek toppar 306 ;) Har M3'an ngt att komma med där? :) |
|
|
SRT-10:an har ju inte direkt fått rosor för sin väghållning/hanterbarhet. Liksom föregående generation viper. Det det skulle spricka på är väl priset, bra mycket dyrare än en corvette. C5 Z06:an är inte alls dåligt ifrån sig på bana eller i kurvorna och den kanske går i prisramen. Frågan är hur man ställer sig till inredning och sådana saker. C6 och C6 Z06 är riktigt bra men dyrare. |
|
|
Tror han menar en pickis MVH Patrik |
|
|
hehe verkar ju inte otroligt så här i efterhand när man läser snabb å praktisk *skäms lite* Men båda heter SRT-10 (och ingen heter bara srt 10) |
|
|
996 Turbo spricker vall ocksa pa priset ? Eller har ASC skaffat en ny budget nu :) |
|
|
Mitt förslag är att avvakta något/några år och köpa nya M5:an om nu snabbare bil med bibehållen (ökad!) komfort är prioriterat. /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
ACS; För att få hjälp med en Viper så vänder Ni Er till GA Motorsport i Linköping, han kan meka Viper det råder det inga tvivel om. Dessutom så är väl Vipern precis som alla andra bilar inte allt för komplicerad. Det är ju trots allt bara en bil av järn, plast, skinn och kablar. Motorn fungerar på samma sätt i Vipern som i min M3:a fast den är "lite" större bara. Om det var delar du syftade på så tror jag inte det är speciellt svårt att få tag på det heller. mvh/Flisan |
|
M3artin |
Hej igen. He, he..ja sjävltklart är det är det Pickup:1 som jag menade, varför köra med tyngd å vinge över bakdäcken?? Är man BMW-frälst så är det väl maximalt bakställ man vill ha?? Att den går att få med en ordentlig barnavdelning gör den ju betydligt mer attraktiv och praktisk.):- |
| kan bara säga en sak om 996 turbo så jävla skönt tryck så det inte är sant. | |
|
Tror inte man skall stirra sig blind på effektsiffror och prestanda 0-100. "Känsla" är väl ett begräpp när prestandan redan finns där - och det gör dom i alla dom här bilarna. Jag gick kursen på Ringen för några år sedan och med i svenskgruppen var det en kille med Viper (ej GTS), som jag fick testa. Tyckte inte alls det var något. Kommer aldrig att köpa en. En 996 turbo är en riktigt härlig bil. Lite för tung för bana men helt outstanding på vägen. Skulle du inte vara nöjd med moset så går det ju att öka... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.