AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
8.316

Ge förslag på roligare/snabbare bilar än M3 e46

Sida 2 av 4
Grubbe
Jag vet fan inte ens om det räcker alltså.

Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
ACS: Byt inte bil! du har redan en av i mina ögon landets snyggaste M3 E46! Ingen av nämnda bilar kommer i närheten! Speciellt inte mitsubishi med sina stora bokhyllor till vingar!!!! BEHÅLL BILEN!!!!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
I prisklassen kring 300-350.000 så finns det förmodligen ingen bil som matchar M3an totalt sett. Men börjar vi närma oss 500.000 så finns det endel bilar. Men SLK 32 AMG är inte en utav dom, Z06 är snabb, C5 går bort. Supra känns lite 2001 och visst, EVO 8:an är ball (evo 6an bättre) men ändå en "plastig japps" som du kommer bli besviken på i längden.

Som jag ser det har du egentligen bara ett alternativ. Köp en Porsche.

Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
Är det inte något alternativ att leta upp ett lämpligt kompressorkitt till din nuvarande M3 då?.. en e46 M3 med kompressor, det måste ju vara en optimal bil eller?
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
ACS: Hur gick det med kompresson från ESS? Du kanske ska fullfölja dina planer för bilen.

Mvh Jojje
Fräsch Välutr 996 C2 går att hitta för dom pengarna. Det hade blivit mitt val utan o tveka.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
ASC

Länk kan fixxa allt till en viper tror jag. JP på venomous racing är väldigt kunnig på viper.
sn
99
snoo
M3(E46) - 2003
Mitt forslag: CLK 55 AMG

For ca 400 000 far du en 2003a (209) med ca 4k mil.
367 Hastar och 0-100 pa 5.3 Sec.

Ett i mitt tycke mycket bra förslag som jag sjalv övervagde istället for M3an.
Du far ju behalla "lyx" och GT kanslan, for alla andra forslag jag kommer på i prisklassen komprommisar bekvämligheten mot prestandan.

Porschen ar ju t.e.x sa j-a trång och liten innuti. Skippa den.

Kollade lite pa Maserati 3200 och GT, men kvaliten i kupen ar sjukt kass.
Dom har ju bara överdröst allt med läder för att dölja all plast under.

Annars får du spara lite och klippa en 360 modena.

mvh
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Hur vill du använda bilen? Året-runt, finåka/glassätarbil, bana, familjeräser med ica-kassar och barnvagn? Jag hade först funderat på det.

"Roligare" är ju oerhört svårt att kvantifiera. "Snabbare", som i mer mos?
M3artin
Glöm 996:or, jag har haft två (svensksålda)..ingen detaljkvalitet, ingen utlovad prestanda, ingen komfort och framför allt ingen god service på något Porschecenter någonstans i landet framförallt inte i Göteborg Se upp med Lurendrejaren till försäljare där. Han talar mer om sig själv och sitt spruckna förhållande med sin fru, ja han är riktigt tragisk. Otroligt nog är det nästan ingen annan Porsche ägare som kan erkänna detta eftersom Porsche är ett varumärke för status bland grannar och bekanta.

996..suger och jag har gått på d två ggr, otroligt nog jag skäms. Köp ingen 996, det är mitt råd.

Har nu köpt en GAMMAL M3 (förhållande till 996:orna) och den är rena drömmen att köra, åka och hittills har den varit hel. Kör med 265:er bak på vintern och det går superbra, kan lova att ingen kör fräckare vinterbil än M3.
Breställ, rakt fram inbromsning, allt är i en perfekt balans.

M3artin
He
97
HerrRennen
BMW M Coupe
FQ 400 finns bara i 80ex tror jag, en bil som e roligare än M3 e46 är nog en CSL eller en Porsche 996 GT3...

Visa användare
15
Tyrise
BMW M6 e63 2007
Tips .köp en M3 E46 --Åk sedan till ESS i Norge och köp en sats där ..Sedan har du en TYSK 600 HP Bäst som pippar alla EVO och Subaru osv PS Köp ingen Corvette .Tyska bilar är en av dom bästa i världen kan jag säga ---
Visa användare
15
Tyrise
BMW M6 e63 2007
*ACS* Förlåt att jag bryr mig men världen är så orättvis. Du sitter där med 3 stk BMW värstingar och vill ha en bättre bil en M3 E46-som redan kostar över 270 000. Själv sitter jag Med 1 M5 00 och har sparat så länge till att äntligen ha råd att köpa en fin familj bil .
Jag tycker du ska köpa ett ESS Compressor sats och bli våran ansikte utåt .Vi måste ha en BMW som kan smiska alla RS4-RS6 osv
sn
99
snoo
M3(E46) - 2003
tyrise: skulle nog tippa pa att ACS M3a ar vard lite mer an 270 000
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Skulle tro att Tyrise menar M3e46 i allmänhet och då börjar annonspriserna i trakten runt 270'.

Jag vet inget om ACS bil så vad just den är värd har jag ingen uppfattning om.
En snabbare och roligare bil än en måttligt påställd EVO har jag svårt att tänka mig. Dessutom håller den en grym kvalitet och kan med fördel användas året runt. M3an känns som en kompromiss i jämförelse.

Flåklypa
3200GT var ett bra förslag, mycket sportbil för pengarna.
el
306
elpe300
318i -87
325i -90
530iA -04
Såg att ingen nämnt Lancia Delta Integrale... En sådan med lite smaskigt trim är det inte många bilar som kör ifrån. Dom ser brutala ut, särskilt Evo-modellerna. Dessutom är ljudet en riktig nackhårsresare.

ACS: För 150-200.000 har du ett superfint exemplar. Sedan har du ju 200.000 att trimma och röra dig med.

ps. Tror dock att det inte går att få tag på en bättre kompromiss än den M3'a du redan har. Lycka till!

elpe300
325'an: Länk
Visa användare
265
riskok
M3 E46 SMG
Bling-Bling Edition
Evon ni snackar om kostar runt 650´
Supran ni söker kostar runt 450´
Skyline R34 GT-R kostar runt 550´
Viper GTS kostar runt 500´
SVT Cobra går bra när man trimmar dom
SLK AMG är tråkig
993 Turbo är rolig men gammal och ful
996 tråkig som bara den

Så mitt val hade blivit Corvette Z06.
Kanske lite halv kass inredning men otroligt snygg och snabb.
Jag funderar själv på detta som mitt nästa val men vi får helt enkelt se.
Det bästa jag tycker är att sedan montera ett dubbel turbo kitt på denna och jag lovar dig.
Du får en lätt såld bil som går något fruktansvärt för under 400´

Med vänlig hälsning Patrik

Corvette ZO6, Mustang Mach 1, Dodge Charger/Challenger, Camaro rs/ss.
Inte många bilar som kan mäta sig med dessa.

Varför inte denna?: Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.