|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Måsen |
Vilken modell och motor ur BMW:s register anser ni är "Mest bil för pengarna" Personligen håller jag E:39 540 högt på den listan /Mattias |
|
E38 alla modeller :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jag skulle nog säga E34 540 men jag är nog partisk:) Det finns nog få bilar för 30-40000:- som känns så stabila o snabba och lättmekade! Jag är dock en sån typ som anser att en vinter / bruksbil aldrig är värd mer än typ 50000:- Hobbybilen är ju en annan historia dock $$$ mvh fredde |
|
| En fräsch 535i E34, motorn bara går... och går... :) | |
|
Får hålla med wendtan,fast även e32 kan man köpa för samma peng som en survolvo.BMWs 7or är rejäla byggen även med 15år på nacken. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Som begagnat idagens läge utan närmare eftertanke, E30 M3 alt E34 M5 Mvh PatrikLänk |
|
Håller med "wendtan" till 100%. Även 540/M5 e39 är prisvärda, bra prutmöjligheter på dessa. |
|
|
Helt klart E38. 540/M5 är ju fina bilar, men ska det vara MYCKET BIL är ju helt klart en sjua att föredra. Det är ju inte dåligt drag i en 740/750 heller precis... även om de inte kan mäta sig med M5. Wilhelm Svenselius |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Vad jag menar är att M5 E34 samt M3 E30 är byggda med lite mer kvalité än övriga, samt med nyare bussningar på en tidigare 90 tals M5 så är bilen som ny. Är motor frisk så kan ju prestandan mätas mot nyare sportbilar också! |
|
Beror sig förstås vad man ska ha bilen till... men generellt så säger jag E38, alla modeller utom 725tds ;) Mvh, Kalle Vagnparken: Länk |
|
|
va kalle gillar du inte 725an?! hehe..roligt sammanträffande, kikade nyss på mobile på både 725 tds samt 525 tds E39 och förvånades över att de begärs såpass mycket för dom ändå.. jag menar 530d eller 730d är ju överlägsen och inte så värst mycket dyrare ju i övrigt håller jag med om att E38n är grymt prisvärd, helst en face lift, även E39 runt 97-98 är ger otroligt mycket bil för lite pengar, snart är dom väl nere i E34 priser.. BMW CS #5139 |
|
|
J.L, Har förvisso aldrig provkört någon 725tds, men har mycket svårt att tänka mig att den motorn, som redan i E34 är underdimensionerad, räcker för att få skjuts på en E38-klump. Jag menar, även om 740iA 4,0 aldrig egentligen kändes undermotoriserad, så var den heller ingen direkt raket. Vill inte ens tänka på hur slö en bil med mindre än halva effekten skulle vara :-) Mvh, Kalle Vagnparken: Länk |
|
| skall vi snacka gamla bilar finns det ingen som överträffar en e28,gärna en 535a eller m5,mycket bättre kvalitet än e34an överlag och bättre insprut än L-jetronic finns knappast!!-------------håll med mig! eller klaga på mig!! | |
|
Kollade på en 740iA sv såld -00 med facelift för 99.000 och 17.000 ärliga mil och den hade faktiskt nästan all utr (tv, navi osv). Pinsamt billigt. /// Viktor Mer mos till folket |
|
samke |
jag får nog säga som alla andra, alltså E38! mer bil för pengarna går nästan att inte få. men V8 och V12 kan bli dyrt att laga. så blir det en E38, köp ett fint ex. med servicebok m.m. |
|
dd, Att E28 har mycket bättre kvalité än E34 känns som taget rent ur luften, liksom att L-jetronic skulle vara det bästa insprutningssystemet i världen. Möjligt att E28 har färre (elektroniska) komponenter som kan gå sönder, men E28 är också en väldigt mycket mer primitiv bil än E34. E28 har absolut sin charm som entusiastbil, men i denna diskussion hör den inte hemma, anser jag. Viktor, Det låter oförskämt billigt! Mvh, Kalle Vagnparken: Länk |
|
|
dd : Håller med om att e28:or är sköna bilar, men när en fräsh e28 535 kostar ungefär lika mycket pengar som en helt ok e34 540 så tycker nog inte jag att det är mycket bil för pengarna... Mest bil för pengarna beror ju på vad det är för bil man söker själv, det kan ju vara e38 för en person och t.ex. e36 för en annan beroende på vad man är ute efter för biltyp. Själv så använder jag min BMW som bruksbil när den italienska skönheten vilar och tycker att en nyare e36 är ganska mycket bil för pengarna. Dom är väldigt billiga i inköp, billiga att äga, känns skapligt moderna och är allmänt trevliga bilar. |
|
| Jag tycker nog att 540 E39 är väldigt prisvärd och det är nog därför jag själv kör en.... :)) | |
|
bmw 324td alla kategorier om man bor i norrbotten och får tag i finndiesel fruktansvärt billig att köra och äga bara tuta och köra bättre pengar på banken än i tanken |
|
|
E36 M3. |
|
| E38 helt klart med 4.4liters motorn kan man åka kungligare för en sån liten peng.!? =) MVH | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.