AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.598

Stöld på reg.skyltar..

Sida 2 av 2
Cl
317
Clintan
325i -87
750iAL -95
BMW_MAN: Det har du rätt i, man tänker inte så långt när man sitter på jobbet å slutar om 9 min.. ;)

En trimmad traktor är fortfarande en traktor
Paap Reeder
... det är således bara att sno ngn annans skyltar och fortsätta att köra som om inget hänt.

Den totala skillnaden i deltakostnader för trängselskatt mellan de två tjuvarna blir nog mariginell i längden.

Intressant blir det om ngn snor mina redan snodda skyltar.

Hur blir det om man skruvar snodda skyltar på en "oskyldig" bil ... typ som att lägga ut virus på andras datorer ... bara för att lattja litet.
PMR 091 ... och PRM 091 .... tveksamt hur många av mina grannar skulle märka skillnaden.

.... ja möjligheterna är och blir fler och fler i tjuvsamhället ... där staten ju själv föregår som dåligt exempel.

MVH /// Paap R
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Länk
Paap Reeder
... om man försöker sig på en logisk funderare:
kan det verkligen stämma att man enbart fotograferar själva nummeskylten??

Sitter min skylt på en Volvo kan jag ju lätt hävda att: " vá faen ..." och då ser Billström att skylten sitter på fel bil.

Har handläggaren enbart själva skylten att titta på ... kan man ju inte avgöra på vilken bil den sitter.

Åker man utan skylt .... får handläggaren upp en svart rektangel på sin PC ... vad finns för info i det?? ... att gå vidare med.

Kan helt enkelt inte vara på det viset enligt mitt förstånd utan givetvis kommer hela kitet upp på den platta dataskärmen hos handläggaren med skylt+bil+förare+passagerare .... fast det törs man nog inte gå ut med nu.

Spinner man vidare på Migrationsverkets senaste "diskussionsuppslag" kan man nog bakom skärmarna höra:
- "kolla vilken goding han nu är ute och åker med!" ... "i morse var det en annan..".. "han har vatt i stan och bytt upp sig..".
"Ful mustasch", " Fina glasögon" ... "kolla vilka tuttar .. spara bilden på C:\."
o s v.

MVH /// Paap R
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Enligt de fakta jag hittade på nätet funkar det så att:

Man fotar HELA bilen men i ett delvis annat ljusspektrum (infrarött) för att blixtarna inte ska blända.

En processor bildbehandlar bilden och plockar ut regnummret. Sen slängs bilden.

Så inga bilder finns lagrade (utrymmes och integritetsskäl anges).

Så någon kan åka med din skylt på en rostig 240 och det funkar fint.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Hur kommer det att bli med de där dosorna som man kan köpa och sätta i rutan?

Det är väl bara att stjäla en sådan och sätta i sin bil så debiterar man någon annan? Eller är jag ute och cyklar nu?

Schnelle fahrt, Härliche fahrt.
Låter riskfyllt eftersom din plåt ändå fotograferas. Dvs du identifierar dig omedelbart som transpondertjuv. För att förhindra det kan man även sno skyltar men då är det givetvis onödigt att även sno transponder.
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Min mor får p-böter ifrån stockholm med jämna mellanrum, det är någon med exakt samma färg som förmodligen har snott skyltarna ifrån bilen i dess tidigare liv då den hade en ägare i stockholm.
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Är det olagligt att köra bil med en Scream-mask på sig? Jag menade för fartkamerorna.. Blir ju omöjligt att identifiera.. Eller med peruk kanske?
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Persson:
Snart kommer din mor få betala trängselavgifter också.

Automat är bekvämt men helst med V8 muller
Det är konstigt att inte stulna skyltar spärras i ett antal år, så är det i Tyskland, men det kanske går att få nytt nummer om man bråkar tillräckligt med Vägverket?

Mvh Stephan
Stephan - Tror tyvärr att våra lagar och vårt Vägverk är alldeles för gammalmodigt och stelbent för det. Det tyska systemet har väl sina brister det också, men jag önskar ändå att vi tog efter det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.