AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
7.594

BMW S80?

Sida 4 av 6
Något som påminner om BMW är den mattsvarta sidostolpen och den rostfria listen runt sidofönstren. Man har till och med tagit efter "knycken" vid bakre sidorutan.
Jag tycker också att den är lite lik den faceliftade Audi A4, men bara snett framifrån.

Flåklypa
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Länk

Aftonbladet...

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Ja, rip off var väl att ta i, håller med. Det ska bli spännande att se hur nya V70 blir, hoppas bara de har jobbat bort den lite okänsliga styrningen.

Mvh
Sibbe
Länk Länk
Salesman: "Asful bil. Viket överhäng fram, ser ju ut som en myrslok. Men det är väl för att hela motorpaketet hänger framför axeln. Saknar alla proportioner. Men Volvoköpare skiter väl i vilket, dom skall ju bara flytta häcken."

Du har ju inte en siffra rätt banne mig.

Annars så verkar nya S80 vara en fullträff rent designmässigt. Mycket lyckad design. Fick definitivt mycket bättre bemötande av bl a mig motför E60.
Kanske kan locka över BMW-frälsta nu när den får en rak sexa på 235hk ;)

Om S80in skulle vara en ripoff från E60, skulle S80in vara mycket fulare.

Här har vi 3 bilder till!

Jag gillar den mer och mer, längtar till man får se den i verkligheten.. Kan vara svårt att bedöma den annars.

Länk
Länk
Länk

bilder från vvspy.com
Bilder: Länk
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Var det 2007 som nya V70 skall lanseras ?

Mvh
Sibbe
Länk Länk
Länk
Länk
Tycker ni inte att fronten liknar toyota camry?
Utan att ha sett det. Släng upp en liknande bild på en faceliftad e46:a och jämför den mot bilden på S80in så ska du få se på något kul.

Flåklypa
okej ge mig 3 min
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Måste erkänna att den har mycket från BMW. Det känns som man tagit alla bra detaljer från E60 och skippat de som jag inte gillar på E60, tex bangles pösiga design.

det ser ju snygg ut.
Here we go: Länk
Ok, tack. Inte så likt som jag trodde men fem stjärnor till ditt jobb. :-)

Flåklypa
riktigt snygg bil, synd bara att fronten i profil ser ut som en camry.
Ja, den liknar både toyota, audi, bmw, VW, vad mer är den lik? :-)
Ac
383
Acous
e21 318i -82
fronten är riktigt lik nya audi A6 och A8 som nämndes ovan, otroligt lik tycker jag.
Jag håller med om det, mycket tackvare en rätt hög grill..
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Har man inget att komma med själv, tvingas man att kopiera andra. Bangle var i varje fall originell. ;-)

___
Vagnparken: Länk
Tja, nämn en "standardbil" som inte liknar någon annan? BMW E60 är lik en gammal Pontiac (kommer inte ihåg modellen), E90 har kopierat gamla Nissan Primeras baklysen rakt av, öppnar man bakluckan på nya 6-serien så ser den ut som en Porsche i profil ... the list just goes on and on.

Det är trots allt resultatet som räknas och jag tycker att designen på nya S80 är riktigt lyckad, önskar jag kunde säga samma sak om det som BMW har producerat de senaste åren. Dyr & ful är inte en vinnande kombination.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.