AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
7.590

BMW S80?

Sida 1 av 6
-J
15
-Jimmy-
528iA E39
Såg en spionbild på nya Volvo S80 på Aftonbladet. Känns som Volvo hämtat en del inspiration hos BMW eller?

Länk
Tyckte jag med när jag såg den. En fegvariant av BMW E60.
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Dessutom verkar i-brädan vara en ren ripp-off på e90.

/M

Min bil:
Länk
Jag tycker mer att den liknar S60 i designen....alltså INTE e60 utan volvo S60.

Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Tycker det ser ut som ett hopkok av Mazda o någon USA-kärra från tidigt 2000-tal och Volvos välkända baklyselook.

Kan tom vara så att det blir snygg......
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Baken är S60 men fronten och karossformen bär spår av bmw. De tillbakadragna strålkastarna börjar synas på fler märken. Japsarna brukar stjäla en del designdrag från europeerna.
Detta utseende på strålkastare - blinkers är inte precis nytt. Titta på gamla Saab 900 som kom ut för mer än 10 år sen.

Sail är rätt ute! :) Nya S80=S60+lika delar 90-tals Chrysler och 2000-tals japanare, i mitt tycke. Det är svårt att avgöra hur den kommer se ut "på riktigt" bara genom de bilder som finns, men det jag sett hittills känns nästan tråkigt återhållsamt.
Gemini__
Ser bra ut det lilla man sett av den. Får hoppas designen håller när man ser den IRL.

Mvh:
Thomas

Länk
Tycker den ser äldre och fegare ut än dagens S80. En fegvariant av E60 som någon nämde tidigare. Hoppas bara för Volvos bästa att den är snyggare i verkligheten.
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Om det är en fegvariant av E60 så är det i mitt tycke bara positivt eftersom E60 är så j*a ful! Inget ont mot E60-ägare .. alla har sin smak, och bilarna är ju trevliga att köra .. men jag skulle vänta med betygsättningen tills jag ser bilen i verkligheten.

Wilhelm Svenselius
Lika som bär?
Länk och Länk
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Anders N:Japp!

Mpower
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Nepp!

Tycker bilen är snygg, sköna proportioner för att vara en så stor bil, utvecklar Volvos nuvarande formspråk. I like!
Acey - Den är absolut inte ful, men däremot rätt försiktig i formspråket. Det märks att man satsar stenhårt på USA-marknaden med nya S80. En design som tilltalar medel-amerikanen och en finfin V8 borgar för succé "over there". Men som sagt, den är inte särskilt spännande i formerna. :) Såg en bild på fronten som faktiskt såg riktigt bra ut, men jag väntar tills det kommer bättre bilder innan jag uttalar mig slutgiltigt. :)
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
På tal om BMW o stulen design... Kika på Citroën C5:s strålkastare, o förundras...BMW E65, så det skriker...!!!! MEN Cittran har fullkomligt ljuvliga P-ljus! Velvet parkinglights!!! Den o C4 är de enda bilar som har detta! Det är sååå ofattbart snyggt :-)

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Öppna dessa bilder brevid varandra och titta på bakdörrarnas linjer, fronten, lyktorna, fönster med mera. Länk Länk Volvon gör en Lexus...
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
NU kommer C6...EN NY PADDA! ÄNTLIGEN! Dieseln är snabbast, renast...o tystast..PSA/BMW har jobbat bra...CRail o HPI, tillsammans med 4V-teknik o knackfri pump/spridare har gett resultat...210Hk o 8,5 sek. till 100 är bra för en Cittra..Helst hade vi naturligtvis sett BMW V8 HDI, men det funkar inte i Frankrike...Varför vet jag inte, men de har skum skattepolicy vad gäller motorstorlek...Sedan är det ju felhjulsdrift...så det är nog svårt att ställa en "riktig maskin" på tvären...

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
KRAFTWERK: Nu är du väl i fel tråd och snurrar va? ;) He, he...
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Ja, jag vet...jag kunde inte hålla mig...BMW har ju varit med o utvecklat Cittrans maskin...Bara det, är ju kanske en anledning.. men litet fel dock..Ursäkta!

Jag är tokförälskad både i Cittra o BMW :-)

SNART får jag en C6:a Exclusive...Då skall jag faktiskt jämföra den med min 740iA, o skriva ett inlägg...O kika på designen en hel del... Där vinner ju dock Cittran...RENA RYMDSKEPPET! Chirac kör redan sin, o hans ministrar fick sina veckan efter... Sverige har räknat med en försäljning på c:a 250 bilar...de flesta är redan sålda...Citroën = SEX (WERK) BMW = KRAFT (WERK)...

C6 är i alla fall orginell och betydligt snyggare än den där bleka BMW blåkopian från hisingen. ;) ---> Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.