|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
| Asful bil. Viket överhäng fram, ser ju ut som en myrslok. Men det är väl för att hela motorpaketet hänger framför axeln. Saknar alla proportioner. Men Volvoköpare skiter väl i vilket, dom skall ju bara flytta häcken. | |
| Den är jätte fin.Det var länge sen Volvo bygde en så fin bil.Hur mycket kommer den att kosta,det är det som är frågan.Skulle aldrig välja nya s80 framför BMW e60. | |
|
Smaken är onekligen som baken! Jag tycker att nya S80 är snyggare än E60 ur alla vinklar, med reservationen att jag inte sett nya S80 i verkligheten ännu. Ser inte heller någonting som skulle vara kopierat från BMW:s design ... Här finns officiella bilder: Länk Länk Länk Länk Vem hade trott för fem år sedan att BMW skulle börja göra fula bilar och Volvo snygga ... ;-) |
|
|
Ännu "officiellare" (från Volvos egen webb) med högre upplösning: Länk Länk Länk Länk Länk |
|
Helga |
Bild 4 från Volvos egna är tagen med Mölle hamn som utsikt. Fin bild. Men väldigt likt BMW. Även detaljer sim instrumentbrädans konvexa form, bakdörrens skärning, hajfenan, bakre sidorutan m.m. Något långt övehäng fram ja men på bild 1 ser det jäkligt kort ut! //Helga |
|
Oj! Volvos fulaste bil blev deras snyggaste. Bra jobbat! Och att den är lik en BMW tcker jag är nonsens, tycker den är mest lik en Volvo. Dock är E60 snyggare enligt mig. |
|
|
Märkligt hur såfort en bilmodell som lanseras och klassas som snygg/lyckad så har den lånat linjer från en Bmw. Bra jobbat säger jag, Jämför er första reaktion med E60 i förhållande till denna och prata sen om "lyckad Design" Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Håller med, riktigt stort kliv framåt. Ingen som har fler bilder på fronten? Fattar inte vad som är likt e60?! Håller med k1zmo, påminner snarare lite om audi (om än inte särskilt mycket) |
|
|
Ser inga likheter med E60 - nya S80 är nämligen, till skillnad från E60, otroligt snygg. Klar vill-ha-känsla, särskilt om köregenskaperna nu kan mäta sig med vad vi BMW-förare är vana vid. V8 + AWD = kärlek. Wilhelm Svenselius |
|
|
Helt klart ett stort kliv framåt mot den gamla modellen. Synd att bilen inte kommer i bakhjulsdrift. Några likheter med Bmw ser jag faktiskt inte. Bra jobbat av Volvo, hellre Volvo än Saab. |
|
| Tackar, vi är rätt nöjda med nya S80 här på VCC...och ja, den beter sig riktigt fint på vägen! :) | |
|
Sveriges pensionärer har fått en ny statussymbol. För det är väl ingen under 70 som kört den gamla? |
|
| Salesman: Gamla S80 var överrepresenterad bland seniorerna, men det lär nog inte gälla den nya. Om du tittar närmare på bakluckan (första bilden) ser du att det står V8 AWD ... känns inte så pensionärsinriktat direkt ... :-) | |
|
Salesman Jorå, Det var en trevlig bil med bra komfort.. |
|
|
Yamaha-V8:an är faktiskt en pärla.... Har testat XC90 V8 en stund, o det är "nästan" som X5, men definitivt inte fullt ut...motorjäveln står ju på tvären, bara det är...FULT! Men den råmar fint vi fullt ställ... BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Nya S80 var ju rena rama Audi rippoff, alltså rätt ok framifrån. Hoppas bara de har fått till körställningen och bytt ut de stenhårda armstöden i dörrarna som finns i gamla 60-80 modellerna. Mvh Sibbe Länk Länk |
|
| Bimmer Seb: Vilken Audi-modell är kapad? | |
|
Jag skulle också vilja veta vad det är som är så likt Audi med den. Visst, är man ute efter att vara jobbig kan man hitta influenser från andra märken lite varstans .. den har ju fyra hjul t ex, måste vara en BMW-ripoff! Wilhelm Svenselius |
|
|
Jobbig!? Ni kan ju inte mena att den är direkt olik nya A4 snett framifrån som bilden är tagen: Länk Jag tycker den är väldigt lik nya AUDI framifrån och det var jag tydligen inte ensam om såg jag nu. Men visst, bilen är mycket snyggare än den gamla, sån tur är. Vem vet ,man får kanske nytta av personal rabatten om nya V70 får liknande utseende. Go kväll Mvh Sibbe Länk Länk |
|
| Jo man kan säkert se likheter, det tvivlar jag inte på. Men jag tycker inte att det är en rip-off.. Nåja, vi lägger väl inte märke till samma saker helt enkelt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.