|
Sida 1 av 6
|
|
|---|---|
|
Såg en spionbild på nya Volvo S80 på Aftonbladet. Känns som Volvo hämtat en del inspiration hos BMW eller? Länk | |
| Tyckte jag med när jag såg den. En fegvariant av BMW E60. | |
|
Dessutom verkar i-brädan vara en ren ripp-off på e90. /M Min bil: Länk |
|
|
Jag tycker mer att den liknar S60 i designen....alltså INTE e60 utan volvo S60. |
|
|
Tycker det ser ut som ett hopkok av Mazda o någon USA-kärra från tidigt 2000-tal och Volvos välkända baklyselook. Kan tom vara så att det blir snygg...... |
|
| Baken är S60 men fronten och karossformen bär spår av bmw. De tillbakadragna strålkastarna börjar synas på fler märken. Japsarna brukar stjäla en del designdrag från europeerna. | |
|
Detta utseende på strålkastare - blinkers är inte precis nytt. Titta på gamla Saab 900 som kom ut för mer än 10 år sen. |
|
| Sail är rätt ute! :) Nya S80=S60+lika delar 90-tals Chrysler och 2000-tals japanare, i mitt tycke. Det är svårt att avgöra hur den kommer se ut "på riktigt" bara genom de bilder som finns, men det jag sett hittills känns nästan tråkigt återhållsamt. | |
Gemini__ |
Ser bra ut det lilla man sett av den. Får hoppas designen håller när man ser den IRL. Mvh: Thomas Länk |
| Tycker den ser äldre och fegare ut än dagens S80. En fegvariant av E60 som någon nämde tidigare. Hoppas bara för Volvos bästa att den är snyggare i verkligheten. | |
|
Om det är en fegvariant av E60 så är det i mitt tycke bara positivt eftersom E60 är så j*a ful! Inget ont mot E60-ägare .. alla har sin smak, och bilarna är ju trevliga att köra .. men jag skulle vänta med betygsättningen tills jag ser bilen i verkligheten. Wilhelm Svenselius |
|
|
Lika som bär? Länk och Länk |
|
|
Anders N:Japp! Mpower |
|
|
Nepp! Tycker bilen är snygg, sköna proportioner för att vara en så stor bil, utvecklar Volvos nuvarande formspråk. I like! |
|
| Acey - Den är absolut inte ful, men däremot rätt försiktig i formspråket. Det märks att man satsar stenhårt på USA-marknaden med nya S80. En design som tilltalar medel-amerikanen och en finfin V8 borgar för succé "over there". Men som sagt, den är inte särskilt spännande i formerna. :) Såg en bild på fronten som faktiskt såg riktigt bra ut, men jag väntar tills det kommer bättre bilder innan jag uttalar mig slutgiltigt. :) | |
|
På tal om BMW o stulen design... Kika på Citroën C5:s strålkastare, o förundras...BMW E65, så det skriker...!!!! MEN Cittran har fullkomligt ljuvliga P-ljus! Velvet parkinglights!!! Den o C4 är de enda bilar som har detta! Det är sååå ofattbart snyggt :-) BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
| Öppna dessa bilder brevid varandra och titta på bakdörrarnas linjer, fronten, lyktorna, fönster med mera. Länk Länk Volvon gör en Lexus... | |
|
NU kommer C6...EN NY PADDA! ÄNTLIGEN! Dieseln är snabbast, renast...o tystast..PSA/BMW har jobbat bra...CRail o HPI, tillsammans med 4V-teknik o knackfri pump/spridare har gett resultat...210Hk o 8,5 sek. till 100 är bra för en Cittra..Helst hade vi naturligtvis sett BMW V8 HDI, men det funkar inte i Frankrike...Varför vet jag inte, men de har skum skattepolicy vad gäller motorstorlek...Sedan är det ju felhjulsdrift...så det är nog svårt att ställa en "riktig maskin" på tvären... BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
| KRAFTWERK: Nu är du väl i fel tråd och snurrar va? ;) He, he... | |
|
Ja, jag vet...jag kunde inte hålla mig...BMW har ju varit med o utvecklat Cittrans maskin...Bara det, är ju kanske en anledning.. men litet fel dock..Ursäkta! Jag är tokförälskad både i Cittra o BMW :-) SNART får jag en C6:a Exclusive...Då skall jag faktiskt jämföra den med min 740iA, o skriva ett inlägg...O kika på designen en hel del... Där vinner ju dock Cittran...RENA RYMDSKEPPET! Chirac kör redan sin, o hans ministrar fick sina veckan efter... Sverige har räknat med en försäljning på c:a 250 bilar...de flesta är redan sålda...Citroën = SEX (WERK) BMW = KRAFT (WERK)... BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
| C6 är i alla fall orginell och betydligt snyggare än den där bleka BMW blåkopian från hisingen. ;) ---> Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.