|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag har ett stort problem. Så fort jag sätter mig i bilen och ska köra så blir jag såå trött. Jag kan knappt hålla ögonen öppna. Jag stannar ibland och går ut bilen för att försöka "piggna till". Har provat - För hög musik på stereon - "Hundtricket" (ner med rutan och ut med huvudet..) - Boxa mig själv i huvudet inget hjälper! Ingen som har tips? Och nä, jag tänker inte ställa bilen för gott.. | |
| Lider du av sömnbrist? | |
|
Det var som fasen. Läste precis i min bisarrt utförliga instruktionsbok till 323an om långkörningar. Finns ett helt uppslag med illustrationer på olika kroppsövningar man kan göra på paus vid vägkanten! Helt galet... kan kanske fotografera uppslaget och maila till dig ;))) Annars vet jag inte. Koffein? :) /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
Glasögon? |
|
| cab... nedcabbat nu gör nog susen för trötta ögon.. | |
| Kan bero på lågfrekvent ljud. Hade så i en bil. I motorvägsfart blev man helt slut och var tvungen att stanna var 40e minut. Bilbyte löste problemet. | |
|
ChristianF :Det är ju för du är snickare med tidiga mornar hårt arbete och säkert en gnutta för lite sömn!, "jag vet:)". Mvh Danne |
|
| Ingen värme i bilen på mornarna, du ska ha iskallt blås från fläkten, hoppas det hjälper. | |
|
Tillbringar 7-12 timmar om dagen i bil. Det enda som hjälper mig när jag är trött är en snabb powernap, runt 15 minuter räcker långt. Ett tips är att aldrig använda farthållaren när du misstänker att tröttheten kommer smygande, ett av dom första tecknen på att tröttheten smyger sig på är att hastigheten börjar vandra. Kroppstemperaturen kan få lite fnatt när du börjar bli trött också, jag upplever att jag fryser då. Överlag föredrar jag att ha ganska svalt i bilen, 18-20 grader. Håller mig pigg längre då. Drick mycket VATTEN, låg vätskenivå kan göra dig dåsigare. Frukt funkar alltid för att få energi. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Haha! Du är för god ChristianF. "boxar mig själv i huvudet"!! HAHA! God Jul! |
|
| Skaffa en roligare bil .-) | |
| Daniel F precis som jag heter också!! Men du slog huvet på spiken där (: | |
|
Jag blir ytterst sällan trött när jag kör bil. Men det är för att jag kör aktivt, dvs oftast för fort. Det är inte speciellt farligt om man håller avstånd till allting. Man blir inte trött då. Vem blir inte trött av att åka 110 km/h på motorvägen t ex? Öka till 130 km/h och genast börjar det hända lite saker. Det är aktiv körning! Det är klart det händer att man är trött när man kör. Men då stannar jag och gör nåt annat ett tag. mvh |
|
|
Sömnbrist - nej, snarare för mycket.. Glasögon - ser perfekt! Har provat med frisk luft osv. Tråkig bil? Min bil är ju avställd :( Kör runt i en Caddy -05 nu. Har iallafall AC :) Men den är ytterst svår att köra aktivt i. Hade en skoda pickup innan. Somnade bakom ratten en kväll när jag var på väg hem från jobb. Vaknade upp av en orange pinne rakt över rutan ( dom som står längs med vägarna) Styrde upp bilen och vaknade till rejält. Numera stannar jag om jag känner att jag är för trött. Får kanske installera en kaffeautomat istället för stereo :) Tack för tipsen iallafall. God jul :) |
|
| Sänk värmen och öppna fönstret. Koffeintabletter finns på apoteket... | |
| RedBull fungerar faktiskt. Eller vilken som dryck med Taurin. | |
| christian F: i vilka områden håller du till? vill inte ha en sömnig snickare runt omkring mig!! :-) | |
|
Kvittar om jag sänker värmen och öppnar fönstret. Har för bövelen kört med huvudet utanför fönstret! :) Hjälpte inte heller.. nja, tänker inte trycka i mig massa onyttigheter.. Jag Malmö - Lund - Landskrona. Där är jag och sover...(iallafall på jobb) |
|
| Här har du ChristianF Länk . | |
| Sover du bra när du sover då? Snarkar mycket? Om man har sömnapné (andningsuppehåll under sömnen) får man ofta ett oemotståndligt behov av att sova vid de mest olämpliga tillfällen. Men om tröttheten bara drabbar dig när du kör bil är det nog något annat. | |
|
stanna bilen å ta en cigg vettja ;) Mvh Jojje |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.