AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
3.280

Z banträffar 2006

Sida 1 av 2
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
BMW Sport Clubs preliminära bankalender 2006 finns nu på hemsidan: Länk

Givetvis finns det plats för fler Z:or !

Z4 3.0 Kelleners
Länk
Visa användare
166
bmwjonsson
Z3 Coupe 2,8 -00
318i sedan E46-99
Jo vars... men hur var det nu då ?
Räcker det med orginal överslags bågar.. Z3.. för att få vara med å leka eller är vi fortfarande ut frysta som spetälska &%#&¤#%............!!
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Ingen Z behandlas som spetälsk.
Krav finns för att skydda dig som förare.

BMW original störtbågarna bak, och BMW original hardtop på.
Tuta och kör.

Z4 3.0 Kelleners
Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Skall förhoppningsvis bli fler turer på banan under -06, kanske ingen svår uppgift eftersom det blev 0 ggr under -05.. :-(

Bilar under 300hk = nej tack!!
/Caspar
Visa användare
166
bmwjonsson
Z3 Coupe 2,8 -00
318i sedan E46-99
Överslags bågar OCH HARDTOPP.. både och alltså.. men det har ju alla en egen eller ?!

Å den är ju lätt att vika ihop när man vill åka ner cabbat.. hihi

nej det får nog bli andra utflykter..

MVH Peter
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Caspar,

Ta med Andersson också, han kliva ur och putta på när det går för sakta :)

Z4 3.0 Kelleners
Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
He he Hobbe... Hur långt efter Shreck hamnade Vrålåket förra året..?? var det 6 sek på 1½ min?!? :-)

Bilar under 300hk = nej tack!!
/Caspar
Har ingen möjlighet till att köpa "#¤"#¤%#¤%#¤"¤ hardtoppen.. så jag får avstå även i år :( tråkigt.... Snart har man ingen nytta av BMW Clubben pga alla mot regler för bankörning med cabbar. Får helt enkelt Campa på Autobahn och köra av mig där som varje år... (Tradition)... Jag behöver inte tävla.. jag vill bara köra runt och fort ;)

Det fans ett år där det räckte med stört bågar (utan hardtop) Det var kul! men det är ett minne blått...
2,
295
2,8 power
Z3 2,8 Coupé AC Schnitzer -99
Det arrangeras träffar bara för Z3:or varje år. Jag såg något filmflipp från årets träffar med länk från detta forum. Jag hade uppfattningen att dessa träffar INTE var "se på mig vad jag är cool"-träff med gaslada förare. Filmsnutten gav intryckaet att så var fallet.

Stämmer detta? Jag själv är intresserad av någon träff men abosult inte för att visa hur cool jag och min bil är!!! Bara glida runt...

/Bo-Erik
Länk
Hur funkar det egentligen? Jag skulle gärna vilja prova att åka på bana, men har hört att man måste ha hjälm i bilen och får nog inte plats med den mellan huvudet och taket.

/ Fredrik
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Banträffarna i rubriken är inga "glida runt och se cool ut", eller "köra olagligt så det ryker" träffar på diverse allmänna vägar.

Dessa banträffar är i BMW Sport Clubs regi, en sektion under BMW Club Schweden, och genomförs på svenska racingbanor med utfärdad banlicens.
BMW Sport Club är ansluten till Svenska Bilsportförbundet (SBF), och följer det regelverk som är uppsatt.
Majoriteten av samtliga deltagare är medlemmar med SBF förarlicens.
Minoriteten är deltagare med nyfiket intresse, och genom BMW Sport Club utdelad Prova-På (PR) licens.

Sedan säsongen 2005 är Z Roadster och Cabbar välkomna till banträffarna under vissa förutsättningar. Förutsättningarna är inte till för att sätta käppar i hjulen på intresserade Z:or/Cabbar utan för att skydda föraren om olyckan skulle vara framme.
Att köpa tex blinghjul för flera tusen anser sig många ha råd med, men att försäkra sig om att säkerheten är hög vid en olycka verkar inte vara lika populärt. Tyvärr.

Klubben erbjuder sina medlemmar med BMW gatbilar att få nöjet att köra på samma banor som tex STCC, och tävlingssserien BMW Cup för medlemmar med BMW tävlingsbilar.

Det går att läsa mer om vad som gäller här: Länk

Z4 3.0 Kelleners
Länk
2,
295
2,8 power
Hur är det då med de träffas som jag syftade på då?? Kanske inte riktigt att diskutera detta i denna tråd, men jag är nyfiken på att delta på Z-träffar i sommar.

/Bo-Erik
Länk
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Bo-Erik,

Z-träffarna brukar komma till spontant på Autopower, och innebär en tur tillsammans med övriga Z-fanatiker, och avslutas med fika eller en mumsig pizza.
Oftast arrangerade av Caspar eller Masten.
Rekommenderas också.

Z4 3.0 Kelleners
Länk
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Saknar cabvädret så in i he....ete !
Hmm sisådär 3 månader kvar innan åka fort pjucken åker på och mössan av!!!
Hoppas inte Caspar dycker upp på träffarna i kostym med 750 glidarn!

"Z4 love it"
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Jag vågar nog inte köra med min på bana =D

Men ser fram emot en Z träff nånstans i vårat avlånga land.

God Jul och Gott Nytt år alla Z ägare!
m3
164
m3johan
Z3M-99 12.30/179@402
328-98 e46
e36 turbo
dom gånger jag kört på bana så har det gått bra med orginal rullnings skydd har även kört en massa på strippen och det är det inga problem där heller........på ett ställe fick jag till och med köra ned cabbat..........

m3johan
Visa användare
166
bmwjonsson
Z3 Coupe 2,8 -00
318i sedan E46-99
m3johan.

Jag vet det skiljer på vart man åker .. andra träffar får vi vara med och åka på.. som sakt även ner cabbat.. Bilen är EU godkänd så jag tycker prsonligen att det är fel att begränsa.. låt föraren ta eget ansvar..
Jag fattar inte varför !!
Är nog gammal att fatta egna beslut om vad jag anser är bra eller dåligt.

Skriver gärna på ett papper att det är mitt å ingen annans beslut att jag kör på bana..
/Peter
852
Sörpan
325xi -02
bmwjonsson: Har du verkligen inte läst informationen på BMW Sport Clubs hemsida?

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
m3
164
m3johan
Z3M-99 12.30/179@402
328-98 e46
e36 turbo
bmwjomsson:Ja på bilsports träffar får man skriva på att man kör på egen risk och har man inte licens så får man lösa en endags licens för 50 spänn och så brukar det vara på dom flesta träffar.......så varför ska det skilja på z3 träffar????????????

m3johan
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
1. Om någon har hardtop med sig till banan så kanske ni kan låna den av varandra för att testa på att köra på bana.
2. Förstår inte riktigt "glida runt och se cool ut". På bana vill man väl bara köra fort, bling hjulen lämnar de flesta hemma. Att man seda står och snackar lite skit runt om och vissa uppskattar andras bilar mer än andras kan väl inte räknas in i"glida runt och se cool ut".

Persoligen skulle jag vilja ha en jätte BMW/Z-träff med flera aktiviteter; banåka, utställning, slalombana och drifting för de som vill. Kanske till och med i samband med en annan märkesklubb så vi inte blir för insnöade.

Jo så svar på inlägget, klart jag ska försöka hinna med att köra lite bana nästa år.

Z3MPOWER
2,
295
2,8 power
Med cool menar jag de sk vanliga gatuträffarna där man crousar runt på landsvägar. Det var ju en träff tex i höstas i Jönköpingstrakten. På den videon som var ihopsatt från årets crouseträffar var det en någon farlig omkörning och en del gasande på allmän väg. Känner inte riktigt att jag vill delta på sådan träffar.

Crouseträffar där man håller sig under hastighetsbegräsningen och inga tokomkörningar så är jag med.

Varför gick den gula M Coupen i diket för något år sedan på en sk crouseträff? Ingen tokgasning eller??

/Bo-Erik
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.