|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Preliminär bankalender på BMW SC:s hemsida:Länk Z4 3.0 Kelleners Länk | |
| En fråga Hobbe, hur mycket skiljer banhyran för vardagar jämfört med lördag-söndag? Under typiska semesterveckor borde det väl vara nästan lika stor möjlighet att komma loss en vardag som en lördag eller söndag. Om banhyran skiljer påtagligt kanske det kan vara värt att överväga. | |
|
Nu har ju inte alla möjligheten att ha semester hela säsongen ;) Dessutom så har folk "ovanan" att inte ta ledigt samma veckor... För att det stora antalet ska kunna vara med förläggs banträffarna på helgerna, främst lördagar så att vi kan ta oss dit och hem utan att behöva ta ledigt. Z4 3.0 Kelleners Länk |
|
|
Banhyran är samma oavsett veckodag på 99% av landets banor. Mycket tidigt på våren och sent på hösten kan man få lite rabatt p.g.a. låg (hyres) beläggning. Lars-Åke Carlsson CS#2512, SC#41 |
|
|
Är det ingen skillnad på banhyra vardagar respektive lö-sö faller naturligtvis mitt argument. Däremot tror jag nog att skillnaden i hur många som kan komma onsdagen den 12 juli eller lördagen den 15 juli, för att hugga till med två exempel, är ganska liten. Men är banhyran densamma för de två dagarna så visst är det bättre att köra på lördagen. |
|
|
Nu har jag mailat e30racer på Bmwsc om hur jag ska gå till väga för att ratta med er banrävar till våren :-) kommer bli kul,jag såg kalendern och tyvärr så får jag inte köra på min favorit bana till våren (ring knutstorp) kanske 2007?Eller körs det inte där?? Mpower |
|
|
Betan, Vi körde där 2005, och möjligheten finns att vi kör där 2007. Pga den höga banhyran, och att banan var i stort fullbokad redan vid bokningstillfället så avstod vi från Knutstorp 2006. Välkommen till BMW Sport Club! Z4 3.0 Kelleners Länk |
|
|
Hobbe Z4: Ok, men det finns mer tillfällen längre fram, ja kollade även på kinnekulle och det verkar som en kul bana och mantorp är givet. så jag överlever ju helt klart...Tack tack Mpower |
|
| Knutstorp är tveklöst den roligaste svenska bana jag kört på, men det är kul på de andra banorna också. Du får nog mycket nöje vid dina kommande banbesök betan. | |
| Gelleråsen är en annan favorit. | |
| Gelleråsen är fin :-) Hoppas det blir bra väder 7/10. | |
|
Nockenwelle och Hobbe Z4 :Vad jag tänkt börja med är Mantorp det ligger närmast med 27-28 mil hemifrån sen om jag överlever det så blir det gelleråsen eller kinnekulle :-). gelleråsen har jag aldrig varit och kollat på men efter vad jag sett på tv så är det en del knixiga kurvor som kan vara kul att testa. Mpower |
|
|
Gelleråsen är bra. Trösen är klurig. Esset är en riktigt kul kombination. Ejes kurva gillar jag också. Inför den kan man verkligen testa att bromsa sent. Missar man finns det utrymme att forstätta rakt fram på asfalt, även om jag hittills inte behövt ta till den. Man kan också laborera med lite olika spår i Ejes, det verkar finnas flera möjliga spår vilka kanske passar olika bilar olika bra. Hårnålen är inte så dum den heller och den avslutande högerkurvkombinationen före långa rakan är en utmaning att få till bra. Nu sägs det i och för sig att Trösen skall byggas om, vet ej hur det är med den saken. |
|
|
Det låter nästan som du gillar den banan!Hur skulle trösen kurvan byggas om då?Snävare eller mer långdragen?jag har besällt nya belägg och skivorså bromsarna ska klara ett par varv nu iaf.... Mpower |
|
|
Trösen byggs om till att bli mindre "utmanande". Att missa bromspunkten innan Ejes kurva resulterar i ett bryskt uppvaknande :) Ring Knutstorps kuperade bana ger också en skön känsla i magen. Z4 3.0 Kelleners Länk |
|
|
sugen att vara med o köra några ban träffar.. men jag har några bra/dumma frågor. får vem som hällst var med o köra? då ni besiktar bilen innan start.. och hittar en turbo snurra under huven.. får man inte vara med o leka då? om man får vara med.. får man vara med och tävla då oxå? /Strengbohm Free your mind, E30 Man vet att man lever när man varvar ur 5:ans växel! |
|
|
Strengbohm, Det finns inga dumma frågor bara dumma svar. 1- Vad som gäller är en BMW Sport Club, eller BMW Club Schweden medlem i en gatreggad, besiktigad, och försäkrad BMW. Licensierade förare välkomna till varje banträff medan förare som önskar Prova-På (PR) licens när vi har möjlighet. Att komma och titta får vem som helst göra. Även gästinbjudningar av andra klubbar kan förekomma. 2-Svensk Bilprovning bestämmer vad som är OK att ha under huven. 3-Banträffarna är uppdelade i två delar; gatbilskörning och tävling. Tävling sker enbart i form av BMW Cup med reglementsenliga BMW bilar och vagnbok. Z4 3.0 Kelleners Länk |
|
|
1.Hur blir man Licensierad förare? 2.Om man klarat sbp med trimm får man var med och tävla då? 3.Detta "BMW Cup med reglementsenliga BMW bilar och vagnbok".. vad menas med det.. vad är det för bilar? och just det... GOD JUL! /Strengbohm Free your mind, E30 Man vet att man lever när man varvar ur 5:ans växel! |
|
|
Strengbohm, Licensierad förare blir du genom att gå en vanligtvis tvådagars licenskurs (teori+praktik). Gatbilskörning är ingen tävlingsform utan här kör vi för att ha kul, och utvecklas som förare. Vad det gäller tävling, reglemente, och klasser i BMW Cup kan du läsa mer om på vår hemsida: Länk |
|
|
Jag förstår att du behöver 2 dagars utbildning Hobbe för att hänga med. Men endagarskurser är fortfarande vanligast. Iaf 2005. Ösk brukar ha sådana på fredagar. |
|
|
höfläkt: Ösk har dem någon hemsida? Fredags kurs får man köra i bmwSc sen efter en sådan kurs?Mina bromsar kommer denna veckan från Peansweden :-) endast licens och medlems biten kvar för att få köra med er i Sc och medlems biten är inga problem men just var när och hur licensen ska tas är lite "jobbigt". Mpower |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.