AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
19.872

Krönika om Autopower!

Sida 9 av 10
Kalle: Är de verkligen någon som betalt den mängden pengar på denna siten? De flesta som skrivit ut vad de köpt sina E34 M5 på siten för så har de rört sig i regionen 70-100 000 kr.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Patrik,

Du bevisar ännu en gång att du antingen inte läser inläggen, eller inte förstår vad som skrivs.

En risig E39 och en toppfräsch E34 tilltalar inte samma kategori av köpare, självklart! Men när man diskuterar marknadspriser så är det tillgång/efterfrågan som styr. Och uppenbarligen är förhållandet däremellan likvärdigt, eftersom bilarna kostar lika mycket, trots att den ena är en mycket äldre konstruktion! Punkt slut.

Mvh,
Kalle

Vagnparken: Länk
wendtan,

Som jag skrev så ser marknaden i Sverige inte ut som den i Tyskland i detta fall. I Tyskland har värdet på de riktigt fina entusiastbilarna redan börjat öka. Här i Sverige har än så länge värdetappet minskat, men någon markant prisökning kan ännu inte märkas. Se in i framtiden kan ingen, men tänka logiskt kan de flesta (med vissa undantag) :-)

Mvh,
Kalle

Vagnparken: Länk
Visa användare
265
riskok
M3 E46 SMG
Bling-Bling Edition
"Du bevisar ännu en gång att du antingen inte läser inläggen, eller inte förstår vad som skrivs."

Men snälla Kalle. Jag förstår nog. Jag tror inte att min bil är bäst i världen men jag vet att väldigt många drömmer om en M3 E46:a för jag gjorde det själv innan jag köpt den. Men jag har dock aldrig träffat någon som verkligen älskar sin bil så mycket att han går ut och säger att folk som först hade en E34 för säg 70000:- som sedan köper en halv okey E39:a för 250000:- efter ett par månader byter tillbaks till en E34:a det är bara för absurt.

MVH Patrik

Det intressanta knappast vem som bytar ner sig/upp sig (hur man nu vill se sig) från en E39 M5 till E34 M5, ointressant diskussion. Det som är intressant är att en E34 M5 med rätt årsmodell, skick och specifikationer snart kostar som en tidig, halvsunkig E39 M5. Givetvis är

Att man kan köpa en E34 M5 färdig att skrotas för 45tkr må vara hänt men det är ju ganska ointressant för de flesta av oss.

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Visa användare
265
riskok
M3 E46 SMG
Bling-Bling Edition
Lika ointressant som en sunkig E39:a tror jag...

Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Oj vilken Zandlådan…

Kokris,

Du har verkligen visat att Du kan rensa banan med M5toureg, Kalle Hanssen m.fl., så Du kan lugna dig nu. Alla här förstår att Du är en riktig klippa…, så kunnig och välformulerad.

Din retoriska förmåga är imponerade, Du har inte funderat på att bli aktiv i Jönköpings unga-örnar... Länk
Visa användare
265
riskok
M3 E46 SMG
Bling-Bling Edition
Ha ha ha är så roligt att alla refererar till zatzy.
Sen börjar folk kalla mig för namn mm mm rent löjligt alltså.
Nå ja ni har visa mig er nivå och att Grubbes inlägg stämmer lika bra som en bibel för livets ord.

På zatzy får man i alla fall en varning om man börjar snacka skit som du Birka. Jag vet och du vet att bilen du har nu inte är din dröm bil men ändå försvarar du den som om det vore världens bästa bil.

Men jag säger som dom säger i Hollywood! "Fuck this I don’t need this to prove my self..."

PS: Som vanligt har Autopower visat vilka introverta nötter det finns där ute.

MVH Patrik

Grubbe
Kalle Hansen: Det finns e34 M5 i dåligt skick för ~40k och det finns e34 518 i gott skick för samma slant. Känns som att ni "entusiaster" håller på att kippa efter andan i denna debatt.

I och med att du skrev den meningen så behövde du ju hävda dig, annars hade du låtit bli att författa inlägget. Komik i vardagen, jag gillar det! Men det finns ju ingen anledning för dig att deppa över oss trångsynta på detta forum, det finns Volvoklubbar så du kan få ventilera din PV-entusiasm och Zatzy om du vill ha tips på vilka guldfälgar du ska köpa till M3an.

God Jul!

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Nu tycker jag att ni ska vara snälla mot varandra annars kommer kanske inte tomtem med verken oranga blinkers eller 20" kromade fälgar till er små barn...
Grubbe
Olof drives: 323i -85

Riskok drives: Me e6 -02 Bling bling edition.

Du är väl inte bitter Olof? ;)

Jodå! Jag hatar min bil. Det var därför jag köpte den.

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
And i drive a Volvo 850..
Betyder de att han Riskok e bättre än mig då eller...
Nu blev jag riktigt ledsen i ögat Grubbe.. buhu...
Markus Anderssson, Du kom in som en stormvind och förändrade världen till det bättre.

Mvh
Ola Thomasson
Alea iacta est, the dice is rolled
Gemini__
Grubbe:

"Olof drives: 323i -85

Riskok drives: Me e6 -02 Bling bling edition.

Du är väl inte bitter Olof? ;)"

Helt i sin ordning att du ventilerar dina åsikter här på forumet. Förstår dock inte vart du vill komma med inlägg likn. det ovan. Känns lite barnsligt minst sagt.

Mvh:
Thomas

Länk
ola@thomasson.nu, Man tackar..
Tycker bara det är onödigt att lägga en komentar som enbart bevisar hur smart man är...
Önskar Grubbe en långvarig och givande tid på Autopower.
Om du vill göra kraftmätningar så är du välkommen att skicka ett mail.

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Finns det inte något konkret exempel på att en äldre M5 inbringar de här summorna så kanske den här tråden kan utvecklas vidare?

Riskok verkar trots allt ha genuina kunskaper & erfarenhet inom området klassiker, vilka kan vara värda att bemötas med samma nyanserade nivå. Någon Jante- diskussion på forumet där man själva klagar på Zatzy- nivån, behöver vi kanske inte..

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Slänger upp en tanke som berör det här med entusiaster:
En sann entusiast är väl en som hade ägt en (ex) E34 M5 trots 100 MSEK på kontot, eller?... Om DET är sant - betyder det att VISSA sk entusiaster äger & älskar sina bilar i brist på pengar på ett finare (läs: dyrare) objekt att putsa på?
Fast å andra sidan, om man har 100 MSEK på kontot, är det ju en försvinnande liten uppoffring att köpa på sig en mint-condition-M5 E34:a = Då kanske man inte nödvändigtvis behöver vara en entusiast ändå?... (Ingen nämnd) :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.