|
Sida 1 av 10
|
|
|---|---|
Grubbe |
Jag känner att jag måste posta min bejublade "krönika" som jag postade på ett annat motorforum. Ta nu inte detta på fullt allvar utan försök att inse ironin i det hela. ;) "Jag vet hur det är. Prova att berätta att man ska ha 20" på sin Bmw på Autopower. Då får man känna på massiva protester och om att bilen blir livsfarlig att köra och att man mest troligt (och förhoppningsvis) kommer att köra av vägen. Om man monterar coilovers från KW (som erkänt sänker MYCKET) så kommer man garanterat att köra sönder bilen och den kommer knappt att gå att rulla framåt, för då kommer bilen att volta och totalförstöras. Då blir försäkringspremien mycket högre för alla "äkta" Bmw-ägare som eftermonterar orangea blinkers även om bilen kommer med vita från fabrik. OM bilen skulle ha ett sportchassie från fabriken så måste man genast montera extra höga originalfjädrar. Man BÖR även byta till mindre bromsskivor så att du kan montera 12x4" plåtfälgar med 125/95-12" däck för allt annat kommer att förstöra bilens (från fabrik) otroliga väghållning och kördynamik. Om bilen är en M5 E34 så är den mest troligt ett jävla lik. Speciellt om den ligger ute på nätet med en lågupplöst bild. Troligtvis är det en ytterst oseriös och oärlig människa som säljer den och den är garanterat mycket skabbig. Det sitter trots allt en eftermarknadsljuddämpare på den och det förstör hela bilens intryck. Gud nåde den som har eller har monterat vita blinkers på den(!!!), har man inte orangea så är den fan inte fräsch. Bmw M5 e34 är den heliga kon och det finns inga fräscha kvar. Egentligen borde dessa bilar kosta 600 000:- för en i hyfsat skick, för den är så exklusiv och speciell. MAn kan inte heller chippa en sugmotorbil för den går så fruktansvärt mycket sämre än med Bmw:s finfinfa originalprogramvara. En chippad bil tappar mest troligt minst 95% i värde och troligtvis får man aldrig ut ett öre på försäkringen ifall man ens skulle bli påkörd. Glömde jag att säga att om bilen dessutom är en chippad M5 E34 med sportljuddämpare och vita blinkers. DÅ är den garanterat skitskabbig och ägaren är en obrydd pundare som stulit bilen från en bilfirma i Hässleholm. Bmw 318is E30 är också världens igenom tiderna bästa bil. Det finns ingen bil som har en sådan fruktansvärd väghållning och balans. Denna väghållning i kombination med den fruktade diffspärren som sitter i Is-modellens bakaxel gör att denna bil är betydligt snabbare än i stort sett alla supersportbilar runt alla världens racerbanor. Den har trots allt den extrema fyrcylindriga motorn på 136hk och mest troligt är den snabbare än alla Volvos och Saabar (så länge dom är original!!!). 318is är därför värd det facila priset av 50 000:- som alla på autopowers annonsdel sätter ut dom för. Sen undrar alla varför i hela friden ingen hör av sig på annonserna på den ultrasnabba supersportbilen 318is. (Okej, kanske lite överdrivet, men ändå.)" |
| Grubbe: Lite överdrivet? ;) | |
| Jag tycker de va bra skrivet! | |
|
hahhah :) diggar den med 318. haha |
|
|
SÅ bra skrivet! allt stämmer ju :) |
|
| Mitt i prick! | |
| :) | |
| Tycker inte att det verkar vara speciellt överdrivet. Finns många på detta forum som tycker precis som han skriver, jag är absolut INTE en av dem. Har fått mycket spott och spe för min M5 Touring som är allt annat än original. Jag kör mitt race. Många här inne som har en övertro på M5 e34 och dess exklusivitet, jag hyser inga agg mot dessa personer, delar bara inte deras uppfattning. | |
|
HA HA HA Så jävla bra skrivet att jag för andra gången ramlar av stolen! Detta är och kommer att bli en av mina favo trådar på autopower.se Thanks Grubbe för att du gjorde min dag! MVH Patrik - Allierad Bling-Bling Gangsta look anhängare :) |
|
|
Ha ha märkligt att alla håller med ;) MVH Patrik |
|
|
Känns ju förvånansvärt bra om det är den uppfattningen utomstående har, måste jag säga... en M5 E34 utan orange blinkers är ju inte helfräsh :D /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
Hawar |
Klockrent !! |
|
Grubbe, Du kanske skulle lyssna på de som har kunskap om chassidynamik och hur bilens väghållning påverkas av olika modifieringar istället. För du och de flesta andra på Zatzy har uppenbarligen ingen som helst djävla aning om hur bilens väghållning och prestanda påverkas! Du kan ju komma tillbaks och vara kaxig när du förstår begrepp som scrub radius, roll coupling, bump steer, osv. Man framstår bara som dum om man försöker vara ironisk över något som man själv inte förstår... :-) /RS2 |
|
|
Visst finns det många original fantaster här och det är ju inget fel i det. Men det är ju att gå till överdrift om man slår ner på en bil och dess värde bara för att det sitter t.ex vita blinkers på den. Jag ska väl erkänna att jag gillar bäst originalbilar då det gäller äldre modeller, typ M3 E30, M5 E28, 635 m.m. Det skär lite i själen när man tar dessa klenoder och bygger turbo/kapar/sågar m.m.. Då tycker jag det är bättre att ta en "vanlig" E30 istället för M3:n t.ex. Men det är ju iofs rätt bra om fler klenoder byggs om för då höjs ju värdet för de med original bilar. Hur som helst, det bästa är väl om man gör som man själv vill med sin egna kärra. Jag håller även med Grubbe om att det finns många som är lite väl negativa till allt som inte är "rätt" enligt dem. " tvätta, tvätta, tvätta.... " Länk |
|
Hawar |
RS2 Som han skrev, försök förstå ironin i det hela, det är nog inte blodigt allvar |
Grubbe |
RS2: Hahaha, klockrent. :D |
|
Grubbe, Bra att du förstod ironin tillbaks. Jag väntar bara på att du ska installera någon air suspension så du kan sänka den ändå mer när du parkerar... :-) /RS2 |
|
|
Grubbe, Du har väl sett att Praxis har ett air suspension kit till E46 M3... Länk /RS2 |
|
| Kul, riktigt bra skrivet. | |
|
roligt att läsa !!!!! Speciellt det där med m5orna !! BOOSING AND CRUISING |
|
| Kanske denna kan passa? ;) Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.