|
Sida 8 av 10
|
|
|---|---|
|
Riskok, Gör en sökning på M635 istället för M6 så lovar jag att du finner några bilar även i Sverige. Så går det när man inte har koll på bilar före Audi TT's tid. Tut tut! E38B12 MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
E38B12: Nja jag tror mer på utveckling och att saker och ting förbättras med tiden ;) MVH Patrik |
|
|
Jahapp, blev så trött på att folk inte kan förstå att BMW Mobile Tradition kan hålla på med såna bilar som M5 E34 så jag tog kontakt med själva. Fick veta att de har en M5 av årsmodell 1992 i samlingen. De har dokumenterat allt om bilen eftersom den är i deras samling. Nedan är från BMW Mobile Tradition och eftersom en del inte kan tyska så är det väl lättare med engelska. Kan tillägga att den personen som jag pratade med sa att just M5 E34 är väldigt speciell eftersom det är en "one of a kind" och handbyggd. Sedan får folk ta det som de vill! "Document contents: Document to the vehicle BMW M5 sedan, Bj.: 1992, fG No. GD63401 from the collection of the BMWS mobile tradition, vehicle belong since April 1994 to the collection. The document contains: Data sheet BMW mobile tradition, employment permission/ticket for photo photographs, mobile BMW tradition ticket for mille Miglia, proof driven distance, data sheet to the vehicle stocktaking, letter to the whereabouts of the vehicle, letter over the whereabouts of the registration papers, letters to the assumption of different vehicles, vehicle park vehicle overview, voucher display, data sheet to the activation of the vehicles from the historical existence, order for work to the activation of historical vehicles, orders for work, lists of the Museumskandiadten with BMW mobile tradition, lists of the activated vehicles, lists of the not activated, vehicles which can not be transferred, lists not of the activated prototypes and special vehicles, lists those which can be activated, uses taken over series vehicles, lists of the activated new vehicles, list of the not activated, does not use taken over pilot lot vehicles, lists of the activated vehicles, which are not specified in the fixed assets, letters over transfer posting of vehicle park vehicles on fixed assets, note, lists over the vehicle park existence, calculation over oil change, calculation over lacquer finish work, classification of the lacquer finish work, calculation over the taken up damage of lacquer, appraisal over the damage of lacquer as well as a repair calculation and a conclusion calculation, delivery/assumption minutes (copy and copy), two copies of the vehicle master sheet, data sheet for the vehicle as well as classification of the special equipments, manual." Och som "end of the line" så har de också med M5 av årsmodell 1995 att göra: Länk Tror inte att de skulle sätta ut en M5 E34 från 1995 bredvid en 2500 om det skulle vara så skämmigt :) Volvo och BMW är inte samma sak, och likaså kan man inte jämföra PV med M5 E34! //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
Klart att dom har en själva. Alla biltillverkare har en utav varje modell. MVH Patrik |
|
|
riskok: Jo, men de har mer än en M5 E34. Dessutom är de ägare på bilarna redan efter de är producerade, som det inte var i detta fallet. Man kan ju läsa att de har gjort iordning den från att ha köpt den ifrån en privatperson. //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
Ja helt klart. Så göra alla. 90% av Volvos museums bilar är köpta av privatpersoner som dom själva renoverat. Såg troligen just dessa bilar på bild nere i essen i år. Dom hade allt ifrån första till senaste bilen på plats. OBS inte alla olika modeller så klart. MVH Patrik |
|
|
Riskok, Ja precis, att en TT är överlägsen M5 E34 för att den är nyare vet och förstår ju alla... Du tycker inte själv att du börjat få slut på dina bra argument och retirerar till "zatzyism"? Rücklicht! E38B12 |
|
|
Schnitzer@ låt vara, det ger sig med tiden, det finns samma problematik rund E34 M5or som det fanns/finns rund E9 Coupeer och det är INTE bilarnas fel - tråkigt men inte mycket att göra åt, själv hänger jag gärna med i hetluften när det gäller fakta, efter att man är överens om de (alla missförstånd och felaktigheter är det tråkiga i sammanhanget) får var och en avgöra själv vad han/hon tycker om det ena eller det andra, så länge det inte handla om rena dumheter bör man ha en stor tolerans-nivå och respekt för andra och dumheterna gör man bäst att helt enkelt ................ - (jag vet jag kan själv inte låta bli ibland men ändå...;) |
|
|
E38B12: Tja vad är överlägset? Argumenten tar aldrig slut :) MVH Patrik |
|
|
TT gillar vi, urusel aerodynamik till följd av designen. X antal dödsolyckor på autobahn av hemska bredsladdar pga värdelöst marktryck. Designen var småcool när den kom men känns hopplöst ute nu, ungefär som VW Beetle. :) /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
Olof Ovenholm: Jag tänkte mest så här vi jämför nya M5:an och den gamla som E38B12 har. Vilken är bäst ;) MVH Partik |
|
|
E38B12 har ingen M5, men jag antar att du menar E34 M5. E60 M5 är bättre på så vis att den går att köra mycket snabbare med. Men roligare eller bättre på andra vis vet jag inte, har inte kört den. E34 M5 är iallafall mycket vackrare. /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
Jag tror vi har konstaterat något här nu, smaken är som baken. Men sedan är M5orna handmonterade inte handbyggda för jag har svårt att tro att de knackar ut plåten för hand osv, skillnaden på en m5e34s produktionslinje och en vanlig e34 är väl att den senare har gått på ett löpande band? Medans m5e34 är monterad av en liten grupp människor? Och vad beträffar körglädje så måste jag nästan säga att det är roligare att ratta en m3e30 än en m5e34 eller en b10 bi-turbo. Och JA, jag har kört alla. Mvh Ola Thomasson Alea iacta est, the dice is rolled |
|
|
riskok@ alla nya modeller är bättre än sina föregångare i mätbara fakta, vore konstigt annars, det ligger två model-generationer mellan E34 och E60 - jag har kört E60 på flygfält = bra bil, jag tycker inte om designen eftersom jag tillhör BangelMussWeg-gänget ;) - att många E39 M5-ägare byter tillbaka till en E34 M5 är -faktum- hur en bil upplevs har lite med mätbara fakta att göra, många tycker att E28 M5 är den klart roligaste bilen ÄVEN eller JUST FÖR att den inte ha i-drive, 296 kör-inställningsvarianter osv. självklart är moderna bilar i många avseenden bättre bilar vad det gäller helheten och komfort, sådant behöver man ju inte diskutera - körkänslan och tycke om design är en annan sak men det är också lönlöst att diskutera utöver att man redivosar för sin personliga åsikt och ha respekt för andras - |
|
|
"att många E39 M5-ägare byter tillbaka till en E34 M5 är -faktum-" Det där tror jag verkligen inte ett skit på kan jag säga dig. MVH Patrik |
|
|
Tro gör man kyrkan, heter det ju. Huruvida m5toureg är religiös eller inte VET jag inte, men att han VET mycket om M5 E34, det VET jag! Har också noterat flertalet M5 E39-ägare som uttryckt saknad av E34. Mvh, Kalle Vagnparken: Länk |
|
|
riskok@ om det hade varit EN hade hag sagt EN, eftersom det är MÅNGA så har jag sagt MÅNGA, sedan är många ett relativt begrepp förstås ;) - du har fortfarande inte förstått att jag inte ha några behov att hävda mig med osanningar, jag kan styrka det mesta av det som jag gör gällande här (annars skulle jag inte göra det)- sedan får du tro vad du vill och att du inte VILL tro på det är jag inte förvånad över - den respekten som du själv förväntar dig om alla dina påståenden kan du väl dela med dig av till andra i allafall någon gång - - det hade varit intressantare att fråga vilka motiv som finns för bilenthusiaster att byte tillbaka till en bil som de var mycket nöjda med eller skaffa sig en sådan igen som andra bil - men eftersom du uteslutar möjligheten att detta ens förekomma i någon utsträckning är all vidare diskussion meningslöst - - nu lämnar jag 'sandlådan' - Tack för mig + God Jul på Er ! |
|
|
Kalle Hansen: Jo helt klart han kan allt. Men att säga att folk säljer sina 200-300´ bilar och köper en bil för 80´ låter för mig bara löjligt. Nästan fanatiskt och sjuk inställning till modellen. MVH Patrik |
|
|
En riktigt fin lågmilad (cirka 10 000 mil) M5 E34 -95 kostar idag ungefär lika mycket som en M5 E39 -99 i OK Bruksskick (med cirka 20 000 mil). Detta vill säga runt 150 000:- Ett faktum. Kolla själv på de tyska annonssiterna. Den svenska marknaden ser ännu lite annorlunda ut, men inte så länge till. Mvh, Kalle Vagnparken: Länk |
|
|
Så du säger att en entusiast köper en risig E39 och säljer den och köper en fin E34. Hmmm stämmer inte riktigt va. Vill man ha en E34 mer än en E39 då är man en riktigt entusiast och han skulle aldrig ifrån start köpt en dålig E39 punkt slut. PS: Det finns E34 för under 50000:- med det vet ni va. Med vita blinkers usch. Tror att era argument börjar ta slut dock. Med vänlig hälsning Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.