AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
19.867

Krönika om Autopower!

Sida 4 av 10
Grubbe,

Vilken krönika? Jag skrattade tills jag läste din andra inlägg här och på Zatzy då jag insåg att det inte var någon ironi. Jag tycker det låter mer som någon som är bitter över att han inte får samma uppskattning här som på Zatzy för att förstöra en E46 M3! :-)

/RS2
Grubbe
Hur menar du nu? Jag har ju fått jättebra respons på mitt lilla projekt både på Zatzy och på Autopower? Iofs så har jag nästan inte skrivit något om det här på AP, men det lilla jag nämnt har iallafall verkat uppskattat?

Varför är du Bitter RS2?

hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

Att ni bara orkar hålla på med denna pajkastning.Alla har sina egna åsikter,lägg ner.Det börjar ju snart bli sandlådenivå här...

hjorten
Grubbe,

Jag tycker fortfarande att man bara framstår som dum om man försöker vara ironisk över något som man själv inte förstår... :-)

Jag ber övriga om ursäkt för denna sandlådediskussion som beror på mina svar i en annan tråd. Jag ska sluta för jag har inte tid med det här längre.

/RS2

Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Kan bara reflektera att det jag inte känner igen bilden av Autopower som den här tråden ger.

Nu huserar jag visserligen mest i Z:a trådarna men ändå.
Där diskuterar vi allt från gruppköp av kolfiberhuvar till hur man bäst torkar ur en fuktig suflett. Ingen fråga är för dum. Har någon åsikten att jag förstör min bil genom stripning, baslådor, kolfibervingar och fan vet allt får de gärna ha den åsikten. Och jag tycker bara att det är kul att inte alla har samma åsikt som mig. Trots detta vågar vi träffa varandra vid brostugan titt som tätt under väldigt trevliga former =)

/// Viktor

Mer mos till folket
Har väl med åldern att göra om man håller på och tokstylar bilar. Med mina 33 år skulle jag fan inte tordas visa mig ute på vägarna med en hottad kärra.

Men då man var 18 och klämde på en massa skit på sierran dominerade man ordentligt på stan.
hampe m3
Det e väll bara kul att alla har olika åsikter, varför annars ha ett forum.

Problemet m detta forum, o så många andra är att det är så många som inte vågar stå för sina åsikter, total såga allt som inte är org, men på ett annat forum total såga allt som är org.

Mins specifikt en tråd där en frågade om vad "vi" tyckte han kunnde göra med sin bl då han saknade ider kring modefiering.

Sagt o gjort, drog några snabba exempel för att i nästa sekund bli tok sågad av "alla" då det ej va en org ratt (han va misnöjd m org buss kringlan),secunden efter det sågade även ägaren mig.

Sen möter man samma person på ett annat forum då han berättar hur han bytt ut alla hemska org saker inc ratt.

Det är skrämande.

Man märker även hur mallig grubbe blir av allt beröm på det andra forumet så efter det bara kommer gallan över ap ännu mer och är som RS2 skriver inte längre ironisk.
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Det är väl även så att ett forum är väl som vilken annan social mötesplats som helst. En viss typ av folk samlas på ett ställe likväl som att en annan typ av folk samlas på ett annat ställe. Tror liksom inte att Lemmy i mötorhead skulle gå på Karma eller något annat fjolligt "nöjesställe" likväl som att ärkefjollan Runar Sörgard skulle gå på en skön bar som spelar hårdrock på raspiga vinylplattor. Kanske en konstig jämförelse men det ligger kanske något i det...:)
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

ÖÖÖÖÖ!
Runar är väl långhårig?
Skämtåsido, håller med dig.
Tanken är väl att dela intresse med andra,kanske dela med sig av erfarenheter samt ta del av andras.
Tråkning eller mobbning kan lämnas kvar utanför!
MVH Patrik

Ja
122
Jante82
1M Coupé -11
Grubbe: Du får väl ta att folk säger att din M3:a får sämre väghållning med 20". Så är det bara, men det vet du och det är inte det du eftersträvat, antagligen en one of a kind bil. Även om en original M3 E46 är one of kind i Norsjö :) Farlig eller okörbar är kanske att ta i. Coolt bygge för övrigt; I like it! Även om det kanske är lite för mkt för min del.. Bara lite då :)

Men, jag körde i somras genom Norsjö med min M3:a, då med 18" på, kan bara säga att jag inte tyckte att vägarna var bra. Skulle inte velat köra med 19"CSL-fälgarna som används annars på gata. Hur ska du våga köra med 20" där? Jag skulle vara svinrädd om fälgarna.. För min del skulle det kännas lite onödigt att lägga pengar på 20", när man får köra som Agda 85 för att vägarna är som de är, med en jävligt rolig bil, bara för att inte behöva skicka fälgarna på rep efter första sommaren.

Men, kul att någon gör nåt som ingen annan gör. Klart att det sticker i ögonen! Din bil och tråd är väl en av få anledningar att jag kikar på Zatzy :)

hu
76
huttyr
540iA -93,motorras
Ingen som har en krönika om något annat forum eller har någon polare som kan skriva en, borde ju finnas mycket kul på SAAB stressfläkt forumet och volvo (240 ragg) forumet.

//
Alex
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Grubbe:
Vad exakt är ditt syfte med att posta denna så kallade krönika dels på Autopower och dels på Zatzy?
Jag tror att du på Autopower vill reta upp folk som inte delar din åsikt genom att dela ut förolämpningar till höger och vänster samt även genom dolda personangrepp håna folk. Medan du på Zatzy vill uppnå hjältestatus genom att vara "tuffa killen" som klankar ner på alla ”orginaltöntar” på Autopower. Detta är i mina ögon extremt löjligt.

Om detta nu är ditt syfte så förstår jag inte varför du överhuvudtaget lägger ner tid på att besöka Autopower? Vore det inte bättre att stanna i den fantastiskt ”Zatzyhagen” där alla älskar 20 tums fälgar och håller hyllningstal till dig, för att ta negativ kritik verkar inte vara din starka sida om du ursäktar.
Du gör dig inte direkt populär genom att håna folk och sedan bortförklara det med en massa "hahaha" och kalla det för ironi. För gränsen för ironi känns det som du passerat för länge sedan...

Jag blir så innerligt trött på trådar av detta slag, varför kan inte Autopower bara få vara den trevliga mötesplats med den vänliga stämning som det en gång var (när vi alla rullade runt på 15 tums original fälgar och trodde det var det enda som fanns.:) ) Jag håller med BjörnB om att det vore tråkigt om en kille som du fick RS2 att besöka Autopower mindre och därmed låta oss gå miste om hans kunskaper som i alla fall intresserar mig.

Och nej jag är inte bitter över att det var just min bilmodell som hamnade i blåsväder i din krönika, jag vet att min bil är långt ifrån det bästa som finns att få men att det är en rolig bil för väldigt lite pengar står jag för.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Byt ut det där med vita blinkers till Lexusbaklysen så stämmer allt!
Kul skrivet annars!

Keep Your Distance!
Grubbe:BRA SKRIVET!!!!
MVH

Grubbe:
Mitt beröm gällde första inlägget, resten du skriver förtjänar inget beröm efter att ha kollat in vad du skriver på Zatzy.

Keep Your Distance!
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Grubbe: Jag har läst tråden på zatzy och tycker väl överlag att var rätt så "ospännande".
Jag tycker dock att du av ryggdunken uttryckte dig lite väl illa mot Autopower och dess användare, speciellt eftersom du besöker Autopower också, och jag tror inte du menar allt du skrev heller.
Dina zatzyinlägg på slutet tycker jag av den anledningen suger hårt (skulle vilja ta i lite mer men vill inte att inlägget ska plockas bort. "Jag kan också vara snuskig om jag vill... men... det vill jag inte/ Farbror Vattenmelon):)

Du beter dig så lågt att jag tycker du borde portas härifrån.
Så, då har jag sagt vad JAG tycker.

Men... det känns nästan som att du vill det, och därför bör du få vara kvar.

När jag läste ditt första inlägg tyckte jag att det hade sina poänger men att det fanns väl mycket provokation inbäddad i det för att bara tas som ironi. "Den här tråden drar iväg", tänkte jag, och jo, det har den ju gjort...

Om din bil:
Den är fräsch, även om jag inte gillar allt med den, men varför ska jag göra det, det är ju du som bygger den som du vill ha den, och det ska du fortsätta med. Dock är det ju bra att lyssna på andra också. Själv skulle jag passa mig för KW vad det nu heter-joxet, förlåt, men jag kan inte dom där dämparkitten, efter vad RS2 visat för bilder. Men om du använder din M3:a som glidarbil är det kanske inga problem, och om du, som du skrev, säljer den inom 10 månader, märker du kanske aldrig problemen själv(dom tar någon annan krake).

Men ärligt, och jag är fullständigt ärlig nu, fan att du inte sätter hydrualiska dämpare på den så att du kan lägga ned den på backen, seriöst, en lowrider M3:a, du behöver ju inte "Mexa till den" med plysch och kristallkrona och sådant skräp för det, seriöst.

Själv tycker jag det är helgerån, fast det tycker jag det är att vinterköra en sådan med iofs.

BMW M: när du älskar att cruisa ;)
(OK, jag är trött nu!)

Lycka till med byggandet!
/Fredrik

Slutligen älskar jag i denna stund min signatur då du inte gillar e24:an.

Blir det då:
"Ful idiot ska ha ful traktor"
eller:

Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk
betriebsanleitung3
Det skulle vara en stor förlust för detta forum om RS2 slutade skriva, faktabaserade inlägg av personer som är insatta är intressanta. jag antar att Grubbe är 18 år och att han om några år ser det annorlunda.
Grubbe
Äntligen blir det lite ordentlig respons på mitt inlägg. Det var konstigt att det tog fyra sidor bara. ;)

Grubbe
Sen tycker jag inte alls att jag har varit ohövlig. Jag har tillmestadels bara svarat på RS2:s smått ohövliga inlägg. Jag förstår inte vad ni hittar på Zatzy som skulle vara så ohövligt? Det är bara något som ni hittat på. Jag har inte skrivit något där som jag inte skrivit här.

Dessutom har jag postat länken till tråden på Zatzy - så det är inte direkt att jag skriver något som jag inte tror att entusiasterna ska se?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.