|
Sida 2 av 10
|
|
|---|---|
m3kär |
skitbra! |
Grubbe |
Tack så mycket! ;) |
|
Nämen Grubbe, så stora orginalfanatiker är väl inte vi Autopowerpuritaner? :D /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
"Man framstår bara som dum om man försöker vara ironisk över något som man själv inte förstår..." Klockrent :D Sammanfattar väl lite också vad jag tycker om denna så kallade "krönika"... Kan inte låta bli att känna mig utpekad, med en M5 E34 som skall konverteras till originalskick med orange blinkers och så vidare, och dessutom en 318is med den mustiga 136-hkr-motorn. Dock ingen diffbroms, ty någon sådan satt inte standardmonterad på 318is. Men det gör inget, jag drömmer inte om att hamna på förstasidan av Bilsport, Street X-treme, Max Power eller någon annan publikation avsedd för moderna tiders raggare med bakochframvänd keps, dubbla snusprillor och fler piercings på kroppen än tänder i munnen. Dessutom vet jag att jag har rätt, om tio år kommer min original-M5:a stå kvar som ett monument över BMW's klassiska linjer och hantverket hos BMW M GmbH, medan en stylad bil sannolikt kommer att vara skrotad alternativt betraktas som ett under av smaklöshet från tidigt tvåtusental, ungefär som vi idag betraktar 80-talets pudelfrisyrer och spandexbrallor. Det mest fascinerande och skrattretande tycker jag är att det allt som oftast är försvarare av modifieringar och styling som känner behov av att hävda sig, och att framställa oliktänkande som idioter. Ett ganska tydligt bevis på osäkerhet :-) Angenämt nog så är det ofta samma kategori av människor som inte är märkesentusiaster, utan som endast kör det märke som känns "häftigt" och "inne" för stunden. Såja, nu har jag också bjudit på lite kängor, som med fördel kan spisas med en lagom stor nypa salt :) Mvh, Kalle Vagnparken: Länk |
|
|
Vi måste ha lite självironi, och det har vi också :) Det Kalle skriver är sant. Ett annat intressant faktum är att trots att i verkligheten de flesta både bilentusiaster och icke-bilentusiaster tycker att en upp-polerad daytonaviolett M5 E34 med M-sys2-fälgar helt i originalskick är mycket snyggare än en Riegerstylad röd 89 med DTM-blås och kromade 20-tummare (undantaget 8-åringar med BMX och säckiga jeans). En originalblick drar allt som oftast ändå blickarna till sig på ett mer positivt sätt. Ändå fortsätter så många att sätta en "personlig prägel" på sina bilar genom att förfula dem in absurdum och bygga om dem till missfoster som som luktar wunderbaum, låter polsk trancepop och är utrustade med en tuggummituggande 15-årig blondin i baksätet... ;D Länge leve original. Snart kommer det första "Så tar originalfreaken genast det personligt-inlägget"... :) MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
Grubbe |
Haha, ni är bara för sköna grabbar. Det är skönt att ni trots allt kan driva med er själva som ni ändå gör! :D |
|
Finns det inte självironi och humor på Zatzy också? 14 st 12tums basar av biltema kvalité i en Golf II kan knappast vara annat än ett skämt gentemot alla bilintresserade ;) /// Viktor Mer mos till folket |
|
| Kalle - Klockrent! :) | |
|
--> Grubbe Du har helt rätt, något överdrivet men. Jävligt kul att läsa iaf. I väldigt många fall så framställs ju m5 e34 som "helig" och de som byter ut lite blinkers, avg system mm e idioter som kör sönder sina m-bilar. En annan kul grej är att de finns de som slänger på sänknings fjädrar på sina m5or för att de är snyggt och inte praktiskt. Dessa personer kanske inte är ute efter den ultimata väghållningen på sina bilar, de kör inte på gränsen till att åka av på bana som de låter som vissa gör med orginal bilar. |
|
|
"it's only rock'n'roll" anyway ;) - autopower-forumet är f.ö. ganska ok trots allt - det finns värre ! visst finns det olika uppfattningar om saker och ting men det är ju bara naturligt - så länge man framför en åsikt och backar upp den med argument är det väl inget fel med det - om två original-fantaster diskuterar detaljer så kan det lätt bli lite för mycket för några andra och tvärtom - med lite respekt för varandras olikheter och smak samt med lite distans och humor och lite mindre allvar är mycket redan vunnen - - både att skriva och även att läsa inläggen är ju helt frivilligt och därmed behöver ingen känna sig 'drabbat' - - |
|
|
Håller givetvis med Kalle Hansen i hans seriösa diskussion, för vi originalentusiaster är ju bara FÖR sköna. Alla växer inte upp lika fort som andra och somlig inte alls :) Alla vi har ju våra sorter och eftersom man är riktigt insatt i de seriösaste kretsarna så vet man redan nu hur det är och likaså mycket det kommer att bli i framtiden. Då är inte en "stylad" M5 något att ha och hör som Kalle säger hemma på skroten eller är uppkörd i skogen. Inte kommer någon seriös originalfantast att ta hand om en sån. Möjligtvis om han vill köra den till skroten i ett gott syfte. Troligen blir det så att "kretsloppet" fortsätter att gå runt så nästa "yngling" köper bilen och kör skiten ur den. Hur kommer det sig att många M5 E34 har många ägare??? Ja, där har ni svaret! "Det mest fascinerande och skrattretande tycker jag är att det allt som oftast är försvarare av modifieringar och styling som känner behov av att hävda sig, och att framställa oliktänkande som idioter." Ja, de mår ju dåligt annars när de får höra sanningen. Inte konstigt att det ska tjaffsas om det konstant som om det vore (är?) en jädra lekstuga. Sandlådan nästa säger jag bara! Glöm inte hink och spade :) Många tror också att de har en originalbil, men så är ofta inte fallet. Det finns entusiaster och "entusiaster" = ena gruppen är verkligen entusiaster. Det kan man se hur det sköter sina bilar och vad det har för värderingar om dem. Sedan finns det de som tror att de är entusiaster, något som de inte vet vad det är. Det ska alltid låta bättre än vad det egentligen är! //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
Grubbe |
Jag bryr mig egentligen inte då jag själv har en sund inställning till mig själv och mina medmänniskor. Men jag kan inte undgå att hetta till någon gång om sänder då jag läser vissa inlägg. Om en kille som inte har sådär jättestor koll vill fråga en simpel fråga så får han nästan alltid ett helt sinnessjukt svar som inte har något som helst med verkligheten att göra. På detta forumet kan man b.la lära sig att: - Det är rena döden att låta bilen stå på tomgång. - Det är en dödsfälla att sänka bilen. - Bilen börjar dra AVSEVÄRT mycket mer bränsle om du monterar eftermarknadsfälgar. - Bilen blir även helt livsfarlig med dessa fälgar. - Du ALDRIG kommer att få ut ett öre om du skenförsäkrar. - Bilen kommer att gå sönder om du monterar ett eftermarknadschip. - Bilens värde totalförstörs om man skulle vilja lacka över några stenskott. Visst kan det vara lämpligt att upplysa med lite info. om någon frågar. Men att ni och era hangarounds skriver som att allt detta vore absoluta sanningar är bara så fel. Det är så många här som har en osund inställning till sitt och framför allt TILL ANDRAS bilägande. Här blir man dumförklarad direkt man vill göra något som inte M5, 318is och väghållningsmaffian inte samtycker med. Inser ni inte själva hur värdelöst det är att hålla på så? Men som sagt, jag bryr mig inte för egen del... |
|
Grubbe: "Inser ni inte själva hur värdelöst det är att hålla på så? Men som sagt, jag bryr mig inte för egen del..." Det visar ju verkligen att DU bryr dig och att det stör dig. Hade du inte brytt dig så hade du aldrig tagit upp detta och heller inte fortsatt skriva i tråden. Det finns som jag sa förut, två kategorier av entusiaster. Då kan den som ställde frågan i forumet bilda sig en egen uppfattning. Varför ska det endast vara "stylingnissarna" som ska ha ordet? Lite sosse-stuk då, inte sant??? Alla har faktiskt rätt att säga sitt och sedan får var och en avgöra var de står på skalan. Varför göra en så stor sak av det? Folk tycker olika och kommer alltid att göra det. Alla kan inte bli lika och det är lika bra att acceptera det. //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
Grubbe |
Schnitzer: Jag bryr mig för att många här ligger väldigt nära gränsen till osanning i sitt propagerande. Själv spelar det ingen roll då jag har tillräckligt med erfarenhet och en sund inställning till mitt bilägande, så jag kan inse vad som är förankrat med verkligheten och vad som är rena fantasier från dessa "entusiaster". Till sist hoppas jag inte att du kallar mig för Sosse då det är den värsta förolämpning du kan ge mig. Ok? |
Njuren |
lol kanske dags att skaffa mycke peiercing, börja vända på kepsen och stoppa in dubla prillor i munnen för det måste man ha om man läser bilsport =) BMW - i nöd och lust? |
|
Intressant tråd, helt klart :) Grubbe: "Visst kan det vara lämpligt att upplysa med lite info. om någon frågar. Men att ni och era hangarounds skriver som att allt detta vore absoluta sanningar är bara så fel. Det är så många här som har en osund inställning till sitt och framför allt TILL ANDRAS bilägande. Här blir man dumförklarad direkt man vill göra något som inte M5, 318is och väghållningsmaffian inte samtycker med." Det ligger väl viss sanning i vad Grubbe säger, dock är ju forumet öppet för alla som vill delta i en diskussion eller debatt. Personligen är jag inte särskilt kunnig (dock väldigt intresserad), och ställer därför då och då frågor på forumet. Har själv aldrig upplevt att man blir dumförklarad för att man är mindre vetande ;) Som någon (vem det nu är) har som signatur: "Ödmjukhet inför kunskapen" :D |
|
|
Bra skrivet, men du glömde påpeka hur fel det är att köra BMW 320! Den är ju äckligt slö och får oljeshejkarna att klappa händerna varje gång man startar den. Ett totalt fiasko! |
|
Grubbe |
Ang. 320:n så har du helt och hållet rätt. :D |
|
Grubbe: Hoppas inte tex RS2 tar åt sig för mycket av ditt raljerande för jag vill iallafall kunna fortsätta ta del av hans fantastiska kunnade om allt som rör m3e46. Rimligen borde det vara av intresse för dig också men det är klart, ska man bara rulla förbi korvmojen med kromade 22"-fälgar och neonljus så har man kanske inte nån större nytta av mer kvalificerat kunnande. Hoppas du också förstår ironin, och min lätta överdrift ;) (PS. Hojta till när du hittar nån mer original 318is som förblivit osåld, jag är så puckad att jag kan tänka mig köpa en sån) |
|
|
Grubbe: Du ger mig den "värsta" förolämpningen om du menar att jag "ligger väldigt nära gränsen till osanning" i min diskussion om M5 E34, i den här tråden och även i andra. OM du gör det DÅ kallar jag dig för sosse :) -"Själv spelar det ingen roll då jag har tillräckligt med erfarenhet och en sund inställning till mitt bilägande, så jag kan inse vad som är förankrat med verkligheten och vad som är rena fantasier från dessa "entusiaster"."- Så alla andra, förutom dig (eller de flesta) har inte "tillräckligt med erfarenhet" eller vad menar du? Syftar du på entusiasterna nu eller "entusiasterna"???? //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.