AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.537

Tröttnat på min färg...eller bristen på färg snarare...

Sida 2 av 2
Dawwe; Jag förstår dig, Diamantsvart är inte rolig, den absolut tristaste Svart nyansen hos BMW, enklast för att få en snygg färg är att byta till Cosmossvart 303, Carbonsvart 416, Svart 086 eller Svart II/Jetblack 668 som alla fyra är lyckade, annars är någon annan mörk färg vettig, Nachtblau, Oxfordgrön 324, Daytonaviolett 283, Technoviolett 299, Macaoblå 250.

Vill du ha en mer intensiv färg, skulle jag fundera på Audi RSblå, fanns en extremt snygg M5 3,6-90 i den färgen, till salu i Tyskland 1999, med V8 front, 18" M-parallell, M-speglar, hade det inte varit för kontrastfärgen hade den varit omöjlig att inte köpa, det är mitt tips skippa kontrastfärg, den gör att E34: an ser hög ut, inte bra på en sportig bil, Audis Nogaroblå är inte dum den heller.

Mercedes Alamadinrött är en annan lyckad färg... Länk

En skrikig Grönnyans, är också snyggt, till exempel denna... Länk Calypsogrönt, min 93: as Ford Probe 24V var i den färgen, jag älskade den färgen, och bilens utseende, än i dag tycker jag att den är en av världens vackraste bilar, tillsammans med Fordkoncernkollegan Aston Martin DB7.

Om eventuell tapp i andrahandsvärde, jag tror att dom originalbilar som finns räcker alldeles utmärkt till den kundkategorin, medan bra exemplar av lätt modifierade kommer att vara svårare att hitta, så jag tror inte den blir svårsåld vid färgbyte, att du däremot inte kan räkna hem investeringen är en annan sak, det hade du inte vid originalrenovering heller.

Vid val av mörk färg, skulle jag lackera dörrhandtag, bakre M5 panel, stötfångarlister/sidolister, vid val av ljusfärg, räcker dörrhandtag och panel, med listerna lackade ser modellen kladdig ut, inte bra.

Och som alltid, detta är mina personliga åsikter, gör det inte större än vad det är, en Alpinvit III M5-95 skulle jag protestera kraftigt emot att lacka om, förutom lacka över kontrastfärgen;) även en riktig fin Diamantsvart skulle jag starkt avråda i från att lacka om, som denna... Länk

Mvh Stephan

Helga
Fy farao vilka hemska färger det är Mercedes Alamadinrött och
Fords Calypsogrönt. Finns inget värre än vinrött och ljusgrönt på bilar.

//Helga
Mercedes Andraditgrön metallic är ruggigt snygg, åk på merca o be o få se en utomhus.

Dock kanske lite väl modern färg för bilmodellen.

mvh/
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Snuskigt fin M5 som du länkade till Stephan. Är det inte en på forumet som har den?

//Schnitzer

M5 -95: Länk
Ang lack, Ni som har nyare bmw med skit pulver lacken, är det standard att man gör något åt den?

mvh/
Stephan735i:Är den M5:an till salu??Om den är det,kan du skicka mig länken?
MVH

Schnitzer, 525rules; Vad jag vet är den inte till salu "har svårt att tro att den blir det heller, en sådan bil säljer man inte i första taget" och ja ägaren finns på forumet, tråd om M5: an... Länk

Mvh Stephan
Visa användare
69
G-son
523 IM-00
Ja är den diamantsvarta lacken ok i skicket skulle jag satsa på att få den rekondad o sen lattja lite me olika mönster mm i folie i tex silver/mörkgrått.

Då kan du va skitball vid korvkiosken och ändå snabbt återställa till original när / om det blir dax att sälja..

Det är ju alltid lättare att sälja så orginal som möjligt..

Visa användare
69
G-son
523 IM-00
Ja är den diamantsvarta lacken ok i skicket skulle jag satsa på att få den rekondad o sen lattja lite me olika mönster mm i folie i tex silver/mörkgrått.

Då kan du va skitball vid korvkiosken och ändå snabbt återställa till original när / om det blir dax att sälja..

Det är ju alltid lättare att sälja så orginal som möjligt..

Nja..."Ball" vid korvmojjen hoppar ja nog över:-)

cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
En M5 E34 är väl inte helt lätt att sälja misstänker jag... Och med tanke på att dom flesta bilarna brukar vara skumma eller ombyggda så är det förmodligen en fin originalbil som blir eftertraktad...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.