AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.235

Varför så många E60 M5 till salu?

Sida 2 av 2
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
E60 M5 har väl elektronik som skyddar bilen från att varvas för högt innan den är varm bla. kopplingen lär ju inte heller vara sönderslirad iochmed SMG-lådan.
Har svårt att tro att en E60 M5 med 400mil är på något sätt slutkörd.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Janne2: 1100 mil om jag inte minns fel.

J.Dredd. Det handlar inte om att bilen är totalt sönderkörd, men med tanke på vikten utav inköringsperioden på M-bilarna så är det just de första 400:a milen som helst inte ska tokköras. Launchcontrol med SMG sliter en hel del på kopplingen.

Alla får göra som de vill, men jag hoppas bara att man tänker på vilket liv de här bilarna får leva. Vissa demosar lever bättre än andra. Men generellt så bör det ligga ett mycket bra pris för att man ska köpa en högprestanda bil som rullat som demo/pressbil.
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
underskatta inte folks dumhet och okunskap. många många många människor är dummare än man tror, och ännu fler har ingen aning om hur man kör bil på rätt sätt. ännu mindre hur man kör en M5a för runt miljonen på ett värdefullt och respektfullt sätt, eller hur? det finns folk till ALLT. Även till att förstöra en av världens bästa bilar som de fått provköra genom lite övertalning. I'm with acey on this one!
Visa användare
265
riskok
M3 E46 SMG
Bling-Bling Edition
acey: Launchcontrol sliter helt klart. Men den känner även av när den är överhettad och jobbat för hårt. Då går det inte göra lika aggressiva starter. Just nu heter det väl inte en LC utan Burning tire mode typ ;)

Med vänlig hälsning Patrik

Har även jag samma uppfattning om hur pressbilar behandlas. Det är ju knappast någon avvikelse att någon som aldrig varit i närheten av att vara motorpress får prova högpresterande standardbilar som e46 M3, e60 M5, AMG E55 etc. just under den tid som bilen går som pressbil, ofta endast p.g.a. de är kompisar med någon inom motorpresskåren.
Jag skulle liksom Acey behöva ett orimligt bra erbjudande för att nappa på en liknande vagn.

Mvh,
/Wille
Njuren
det är skillnad när man e intresserad av en begbil,då väntar man på att den är driftsvarm ;-)

BMW - i nöd och lust?
Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
Jag skulle passa mig för att köpa en demobil. För några år sedan var jag på demokörning hos Volvo. Snacka om att de bilarna blev ordentligt piskade! Det snurrades på allmän väg, växlades hårt & brutalt, testades toppfart av var och varannan och en bil fick växellådan kraschad (det blir lätt så när man dunkar in 2:an i >100 km/h). De flesta som köper en bil ny för egna pengar kör inte på det viset.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.