AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.234

Varför så många E60 M5 till salu?

Sida 1 av 2
Jag satt och spejade runt lite och fann att inte mindre än 12 st M5'or -05 fanns till salu på bytbil. En av dessa faller lite utanför ramen som beg. eftersom den har rullat 0mil.
Några teorier?

Mvh,
/Wille
Hög efterfrågan.

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
Nästan alla är demobilar från BMW Återförsäljare.
Cheferna hos Åf har fått leka med den ett tag och nu måste den säljas.
Har också reagerat på att det finns många ute till försäljning nu.

Keep Your Distance!
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

dem är med andra ord söndergasade? eller är det nån som tror att dom hållt sig till inkörningsrekomendationerna, "den ska ju endå säljas....."
Grubbe
Haaaaahahaha... Autopower i ett nötskal. Direkt en bil är till salu är den söndergasad.

Tror nog att cheferna har vett att hålla igen ibland iaf.
På M-Bilar ställde dom ner motorn, men det är ju lätt att ändra tillbaka i I-Drive.

Keep Your Distance!
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
En annan bil som det finns gott om till salu är M3 E46 man ser mer sådana till salu en M3 E36.

mvh
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

dom är säkert skruvade :D
Klart dom gasat friskt med bilarna det är väl därför man provar dom,man passar ju på annars kan väl prova en Toyota Yaris 1,0 eller nåt sånt, sen hade väl alla gått ca 800 mil, en bil jag inte skulle köpa iaf är M5an från Bmw i Solna den har ju alla tidningar kört skiten ur WMF 835 tror jag den hade, INKÖRD ja troligen !!
Vem bryr sig om ett demoex alltså, verkar bara vara folk från AP som tar åt sig ingen annan, dom är till för att PROVAS inget annat det innebär ju bla fartresurser också, tror inte dom är slutkörda men dom har väl inte fått den bästa starten i livet precis !!!!!
Har man så gott om pengar att man kan ha en ny m5 så köper man väl inte ett demoex precis, för att få lite rabatt osv !!!

BOOSING AND CRUISING
Demo exemplaren ordentligt inkörda?
-Jo, visst, de lär ju iaf inte vara igensotade!!

Ni vet ju själva hur det är när man provkör en demobil= starta motorn i med ettan och plattan i mattan, köra igenom de flesta växlarna under fullt ös, kolla hur väl den håller sig på vägen etc.
Under den halvtimmen/timmen man vanligtvis brukar provköra, så får ju bilarna oftast jobba skithårt, eftersom man verkligen vill veta hur kärran går så att man inte genast behöver göra så med sin egna när man får den :)
-
219
- -BMW- -
BMW 535d -08 LCI
Skyline GTR -91
Men en bil från M divisionen lär ju tåla lite påtryckningar från höger pedalen ;) eller?

Jonas
Visa användare
265
riskok
M3 E46 SMG
Bling-Bling Edition
Hade det varit så jävla viktigt som många här inne tror med inkörningen så hade dom inte släppt ut alla hästar samt haft begränsat varvtal på bilarna innan den ska in på sin första servicen punkt slut...

MVH Patrik
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Baader -> Dom kör lika jävligt som du och jag hade gjort med nya M5:an och fri bensin! :D

/// Viktor

Mer mos till folket
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Problemet med chefsbilar, är att de faktiskt är demobilar och gasas av vipgäster, potentiella kunder, säljare och andra so har tillgång till bilen. Jag skulle inte köpa en demokörd vagn. Jag vet inte om någon utav er tex kört M5orna som åkt runt med BMW on tour? När jag körde bilen hade den inte rullat många mil men redan kändes väldigt svampig och misshandlad (jag vet inte hur många kopplingsbyten per hundra mil man fått göra).

Såvida bilen inte är extremt billig, eller du har koll på den exakta historiken så skulle jag hoppa över ett sådant köp.

Po
22
Poffe
BMW 320i -89
Coupe
Som många säger.. Dom e nog sönder gasade.. Håller inte bilen för de så köp ett annat märke! Klart som f*n att bilen håller och framför allt motorn! Har jobbat på roro fartyg där vi körde bilar.. och tro inte att din e lugnt körd ifrån fabriken till återförsäljaren! Stuvarna som jobbar i hamnarna kör ganska duktigt hårt med bilarna!

chris
Visa användare
265
riskok
M3 E46 SMG
Bling-Bling Edition
"redan kändes väldigt svampig och misshandlad"

Du måste skoj? Vad händer efter 500mil och inkörd bil då? Blir gummit hårdare och klara av mer då? Jag menar svampig heter och sånt måste ju komma ifrån slit delar som är trasiga. Nej usch då kan man ju aldrig köpa en M5:a ;)

MVH Patrik
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
riskok: Svampigheten berodde förmodligen på ej korrekt inkörd transmission, alltmänt illa behandlad bil. Vi svenskar har ett fenomen, man äter mycket när det är gratis (för gratis är gott) och detta beteende verkar många ha med sig när det är dags att provköra bilar. Detta är också ofta människor som aldrig skulle köra speciellt aktivt med sina egna bilar, men nu, en GRATIS M5:a! Fantastiskt! Bilarna körs felaktigt, och skulle få en bilskolebils liv att verka som en dröm. Det är höga varv, slirande på koppling, felväxlingar, växlingar utan koppling, jag vet inte vad jag INTE sett vid vid diverse provkörningar.

Visst, bilen har garantier, mycket går säkert där. Men bara tanken på vad bilen fått genomlida gör att jag aldrg skulle överväga en sådan bil när man ändå ska punga upp emot 800.000. Men riskok, du har väl inga problem med att låna ut din bil till en helt främmande människa för att se hur en M3 med den där "racing lådan" funkar? Eller?

Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Vilken diskussion! Det är ju bara X antal bilar som har gått åt till marknadsföring för att kunna sälja nästa X antal bilar. Om de nu är misshandlade så är det nog inräknat i budgeten.
Men däremot så är det intressant att det faktiskt verkar rätt svårt att sälja 12 st M5 fast en ALLA här vill ha en. Räkna med prisras-rekord kanske?
Acey,

Hur långt hade bilen gått ungefär? Låter minst sagt otroligt om en så ny bil kändes väldigt svampig även om den var extremt hårt körd. Isåfall måste det varit usel kvalitet på den bilen.
Det är just det grandy alla vill ha en men få har råd.
Dom släpper inte iväg bilen till en kund utan att åka med själva och det dämpar ju pedaltrycket lite grann. Sen att dom själva kör med pelle i mattan är en annan sak.
I Västerås så åker dom med iaf.

Keep Your Distance!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.