|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
dd: Det gör jag med, missade tråden tills nu, men håller med om att det låter som tryckregulatorn. Att en bil inte startar med varm motor brukar ju va nått med trycket eller backventil i pumpen. Det andra beteendet tyder ju också på för dåligt med soppa. Mvh Jojje |
|
|
ok ok tackar för detta.... men hur mycket tryck ska jag ha om allt står rätt till?? |
|
|
Om inte dem andra alternativen funkar så skulle jag nog rekommendera ett pröva att byta tändkablar. Jag hade bekymmer med min första bil att den plötsligt gick dåligt, som om den saknade 100hp. Visserligen gick den bra på lågt varv. Men det visade sig att en tändkabel hade gått sönder och inte gick på en cylinder. ,,, hoppas du hittar felet. |
|
| finns lite olika tryck---bränslesystemets hålltryck(när motorn är avslagen) 2,1 bar----bränslepumpens maximala tryck(6,3-6,9 bar) förpumpens tryck(0,28-0,35 bar)din bil skall ha ett tryck på 2,5 +-0,05 bar(motronic) 2,5-3,0 bar(L-jetronic)det sista om du mätar vid tryckregulatorn,gasar du sen så skall det ändras lite(om regul)funkar. | |
| Ja ha då skulle man byta kamrem och pump idag. Började med att plocka av huven och fortsatte med kylare, diverse plast mm. Kom till slut till fördelalocket, Först drog jag av en skruv som nu sitter fint kvar i blocket. Fick bort det till slut och kollade i det...Ahhh fanns ju faan ingenting där i. Allt kontaktstyckerna va mer eller mindre borta och det som fanns kvar av dom va MYCKET dålig och väldigt grönaktigt. Rotorn såg ut som om nån "huggt" med en kniv på kontaktstycket och hålet där kolet går va väldigt dåligt det också. Så det va bara till att lägga ner meket för idag och knalla in på nätet och bestella mera nya delar...:( | |
| Prova att testa tomgångsmotorn . | |
| Har beställt det också + bränsletrycksregulator. Sen så har jag fixat en manometer som jag ska sätta på och kolla soppatryck från pumpen. | |
|
Bytte både regulatron och tomgångsmotorn idag. vred på starten och den gick kalas...så nu är det bara att hoppas på att bränsleförbrukningen sjunker lite också |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.