AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.512

kände mej blåst i dag av däck center

Sida 1 av 2
st
33
struts
525d-03
åker 1serie
ringer å beställer 4st 235-45/17 vinter dubb dom kommer på posten betalar 7-8 tusen skit nöjd men det var lite mörk på last kajen till posten så jag kollar bara på följe sedeln att allt stämmer,
åker ner tidigt till gummi gubben som ska kränga om dom vad händer jo jag kommer med 225-45/17 då brinner det så jag ringer ner till gummihuset och säger att vi har ett problem jag har bestält och betalat för 235-45/17 men HAR FÅTT FEL.vad gör vi.
jag måste ha dom i dag ska på semester till fjällen i morgon.
så jag tycker att dom kan ju bjuda på en bud transport från e tuna till sth men svaret blir nej.då får dom skicka en retur sedel
jag ska skicka däcken till dom sen när dom fått dom så ska dom skicka tillbaka rätt dimension till mej eller så skickar dom nya ink en retur sedel så får jag lösa ut dom rätta däcken för 8 tusen till.
och sen skicka dom andra däcken till dom och få pengarna på mitt konto. jag tycker att dom snålade lite där men dom var hårda det slutade med att jag fick åka själv och hämta dom jag satt ju lite tajt med tiden.

jag tycker dom suger någon som har haft samma problem eller har jag bara otur
Visa användare
84
Johanhudik
330xDA Touring -03
Usch vad trist.

Mitt åk Länk
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Sånt där är inge kul och framförallt så fruktansvärt irriterande när man väl står där...
Råkar ut för de lite då å då inom jobbet då ja är inköpare(inte däck då) men man märkar att de hjälper ofta om man är hård och rak och sger att man ska ha dom saker man beställt och att man skiter i hur dom fixar till de,bara man får rätt saker,men med en trevlig ton.
Men antar väl att de är lite skillnad på krav hur de ska gå till.

Om man ser från företagets sida,hur mycket tror du en budbil kostar e-tuna-sthlm tur & reur? inte billigt...
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Jag tycker det är förjävligt. Det är de som har klantat sig... så ska du sitta och åka? Hoppas du fick ersättning för resan i alla fall!

DANNE
Min bil:
Länk
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
"Om man ser från företagets sida,hur mycket tror du en budbil kostar e-tuna-sthlm tur & reur? inte billigt..."

Nä, och badwill är inte heller billigt. Tänk bara på konsekvenserna denna tråd kan få. Det kostar, och ska kosta, att klanta sig. Annars hade det aldrig funnits initiativ till att förbättra och effektivisera rutiner t ex.
Visa användare
539
idde
320d touring -08
523 Touring -97
Med tanke på att Mälarexpress bla kär fårn e-tuna så hade det inte blivit så fruktansvärt dyrt hela vinsten hade ju försvunnit men man hade haft en nöjd kund som kommer att handla där igen och kanske tom rekomendera dem till andra. Men många företag tänker ju tyvärr inte så utan det är färdigt när de har fått betalt. Skulle det sen vara något fel ,ska det vara så omständigt att rätta till det så att kunden kanske inte orkar tjafsa.

Det är ju faktiskt lättare att höra dåliga saker om företag an bra av någon konstig anledning.

/Ian
Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
När du nu ändå fick köra dit så kunde väl dom montera däcken åt dig?
Så hade du sluppit att betala för monteringen.
- En nöjd kund talar om det för tio kamrater...
- En missnöjd kund talar om det för hundra..

Ha en fin..
T
st
33
struts
525d-03
åker 1serie
jag ska få frakt kostnaden säger dom men vem vet.bara fantomen

det som jag tycker var lite konstigt var att dom förutsätter att alla kan lösa ut däck för 16000 bara så där innan jul ok allt men dom knegarna som sitter där har nog bra lön nu sitter dom rätta hjulen på ok diesel ångar vidare men en spark i skrevet skulle dom ha jag fick ju presentera dom olika lösningarna för dom men inget passa så håll i hatten om ni pratar med gummihuset ok kolla noga vad ni får för ringar.
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Törs man fråga vad det var för fabrikat på däcken? Måste nämligen själv köpa nytt och det jag tittat på i 235/45-17 har landat på över 10'
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Varför köra på 235 när det är vinter? Då kan man ju lika gärna ha sommardäcken på eller har jag missat något?

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

235 är väl inte den optimala vinterdimensionen men det är stor skillnad på sommar- och friktionsdäck trots samma dimension. Kör min tredje vinter nu på 235/45-17 på E39T.

___
//Ulf
st
33
struts
525d-03
åker 1serie
gå in på www.gummihuset.se där finns det från 5-10 tusen kronor
Gummihuset är inte roliga att ha att göra med när det blir ngt fel, har själv tråkiga erfarenheter därifrån och är mkt missnöjd med deras sätt att hantera reklammationer på.

Visst är de billiga men i mitt fall blev det minst lika dyrt som att köpa från en vanlig däckhandlare.

/// mstrutsen
sv
334
svenne540
Bmw 540ia -94
Det är därför man ska använda sig av lokala firmor i såna fall när det är bråttom alltså! men jag tyckte lite synd om dig i alla fall. MVH Micke
pa
90
patbon
BMW 530 2001
BMW M5 2002
Gummihuset är inte roliga att ha att göra med när det blir ngt fel, har själv tråkiga erfarenheter därifrån och är mkt missnöjd med deras sätt att hantera reklammationer på.

Det håller jag med om mej skickade dom bak fälgar till bmw och fram fälgar till volvo.
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Patbon-
Framfälgar till volvo och bakfälgar till BMW? Hur vet du att det var framfälgar till just Volvo? Har inte både Volvo och bmw E34/38/39/31 5x120?

DANNE
Min bil:
Länk
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Den vanligaste bultsirkeln på Volvo har 5x108.

Mvh/Micke
Min 02sida
Länk
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Å fasen... Trodde att Tex 740 hade 5x120. Tycker man ser 740/940 med Y-design Rondell 8.5" rätt ofta men Rondell kanske gör fler bultmönster till de fänlgarna.

DANNE
Min bil:
Länk
pa
90
patbon
BMW 530 2001
BMW M5 2002
det är centrum hålet som skiljer mellan volvo och bmw
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Då finns det centrumringar.

DANNE
Min bil:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.