|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Om nu allt kommer att bli så bra med denna nya trängselavgift och folk börjar trivas så mycket bättre i stan blir det snart dags att ta ut Trivselavgift, tänk vad enkelt att registrera leede människor på stan och kräva lite extra skatt av dessa, dock lär väl Ringholm komma undan..... | |
|
håller med dig. vilka är det som stöder denna "försök", som för övrigt kommer att bli permanent? jo, de som bor i innerstaden. de kunnde lika gärna ha byggt en mur. om jag hade ekonomin, så skulle jag ha dragit stockholms stad inför europa domstolen, för det de gör är emot demokratin. men men, så länge man håller käften, kommer man bli överkörd av dessa amatörer till politiker. |
|
|
CiM: Fel. Om man är det minsta insatt i ämnet så är det på regeringsnivå som försöket har drivits igenom. Vanligt räv&rackarspel för att sosse-Göran skulle få sitta vid makten fyra år till. Sen lär du inte vinna i en process i europadomstolen. Försöket är lagligt. Tyvärr. Jag litar fullt ut på att ett nej i valet 2006 verkligen blir ett nej. Tas inte tullarna bort då så tappar jag också förtroendet för politikerna. |
|
|
pruttgas: de flesta politiker bor i innestaden. titta på de livsfarliga cyckel banor som man byggde. vad jag minns, så röstade vi emot denna förslag. eller har jag missat nåt? och då sitter några sossar med några kossor till miljöpartister och driver fram ett lag på det. folket säger nej. ahan säger de. då gör vi lag på att det ska gå genom. jag ser absolut inget demokrati i det här fallet. vi hadde liksom valmöjligheten att "ska ni ha biltullar eller ska ni ha biltullar" 3,7 miljarder kan man göra mycket gott för. t o m den dummaste och mest oekonomiska människan kan räkna på fingrarna att det kommer inte att gå ihop. att det är ett politiskt rävspel, håller jag med dig. men frågan är hur länge vi ska hålla trutten? dags att göra nåt åt saken? |
|
|
Vill dra mig till minnes att man "testade" villsakatten en gång i tiden, eller var det folkomröstning även om den skatten.... Svårt att se att man investerar så många miljoner i test som sedan skrotas. Vägavgifter i Norge togs till början ut för att finansiera vissa vägsträckningar, det har förekommit att man tagit bort dessa efter vägen betalts, -men det är mer vanligt att stationerna står kvar..... Norge är ett av världens rikaste länder! |
|
|
Folkomröstningen är endast rådgivande. Jag tror att en fortsättning på eländet mer beror på utgången av det ordinarie valet än på folkomröstningen. Mvh Johan |
|
|
Kolla bara vilka problem som uppkommit redan innan de har startat,massor har redan fått sina reg.skyltar snodda och kommer säkert få betala för nån annan som kör igenom tullarna. Stog ju i tidningen om de,frågade ju skatteverket vad man skulle köra åt detta...dom svarade:" Vi kan inte göra så mycket åt de just nu i alla fall,så de är bara att betala och sen får ni överklaga fallet" Men vad är de liksom? vilken inställning till problemet...och vad kommer allt jobb med alla överklagan att kosta då?? Sen fanns de även med en spalt om du många som kan tänka sig att fuska sig igenom tullarna på något sett...hela 85% kan tänka sig att fuska. Jaa! de här kommer verkligen bli bra :) |
|
|
Jag tycker hela grejjen med avgiften är befäng! Hoppas bara att när befolkningen ÅTERIGEN röstar nej, att skiten slopas! Tyvärr tror jag inte på det. "Nu har vi ju lagt ner så mycket pengar på detta, så nu vore det ekonomiskt oförsvarbart att slopa" kommer det heta. Var så säkra! :( DANNE Min bil: Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Trivselavgift är väl nått som vi som slipper trängas får betala så småningom bara för att vi har förmånen att andas frisk luft istället för avgaser :) samt att det går att köpa en villa på 250kvadrat för samma pris som en 1a på 20 kvadrat på Kungsholmen. Inte undra på att man fick nya grannar som böt ut lägenheten i Flemingsberg för nån månads sedan mot en 2 mille kåk och som hellre veckopendlar. Det verkar vara för trångt och då är det trängselavgift som gäller tydligen :) ///MVH Hasso Länk |
|
CiM: Cykelbanorna var stockholmspartiets Stella Fares påhitt under den borgeliga regimen. Stockholmspartiet finns väl knappt kvar efter det? ;-) Håller med dig om att det är odemokratiskt men ville bara påpeka att det kan bli svårt att få rätt i europadomstolen, eftersom man stiftade en lag för att köra över stockholmarna och de som pendlar. Vi får väl se hur det går med folkomröstningen.... Nu är det ju bara boendes i stockholms kommun som får rösta så det kan kanske påverka resultatet en del. |
|
|
I Italien betalar man motorvägsavgift efter motor storlek, tänk er när denna dyker upp på Svenska vägarna, det lär bli många fiat ägare på denna sité framöver! I andra länder förekommer en avgift oavsett vad du har för bil, I Sverige har vi skatt på bilen och skatt på inkomsten och skatt på boende och skatt på det mesta igentligen! Kanske vi skall alla skaffa feta motorbåtar och invadera huvudstaden istället, vi lär slippa en massa skatter, båtskatt, trängselskatt kanske någon ytterliggare skatt! FÖDD FRI! SKATTAD TILL DÖDS! D |
|
|
Halloj Hasso: Inte kan man väl byta en lägenhet från flempan till en 2mille-kåk? Man får nog lägga en hel del emellan. Men jag förstår "tänket". Fast Stockholm är fint (mysigt, trevligt, vackert). Landet är också fint. Svårt att välja faktiskt men ibland blir man sugen på att byta till sig 150 kvadrat med varmgarage så man kan pilla lite på bilen när lusten faller på... /S |
|
|
1995: Rätt kul grej när trafikreportern på P5 Radio Stockholm (Lars-Åke, favoriten) drog rusningstrafiken i måndags. Efter de sedvanliga trafikstockningarna och småkrockarna berättade han att det skulle ske arbete på tull-portalerna som ingår i "Stockholmsexperimentet". Fan vad jag garvade! Mitt i prick! |
|
|
London har väl också trängselavgift(Skatt)?? Om jag nu inte hört fel. Min bil Länk |
|
|
Forry- Jo det har dom. Det funkade i två veckor. Trafiken minskade. Sen blev det lika mycket bilar i alla fall. Precis den reaktionen regeringen vill åstakomma. Sen skiter de i att plocka bort skatten och vipps så får de in ett par miljarder i månaden... Skrämmande! DANNE Min bil: Länk |
|
|
Jo, London har också "trivselavgift" men till skillnad från vad det verkar i Tjockhult :) så går den bra att undvika. Man kan köra ända in till Speakers Corner / Park Lane / Hyde Park och parkera där mitt i stan. Förträffligt! Mvh Björn |
|
|
Jaa..om några år så har vi nog trivselavgifter i fler städer skulle jag tro. Luleå ligger nog högt på listan av småstäder som suger på den karamellen. Diskussionen har ju vart uppe tidigare Min bil Länk |
|
|
Ang Londons trängsel avigifter så har de å andra sidan ritkiga trafikproblem. Inte som i Stockholm där vi har en del köer pga vi knappt har byggt ut vår vägstruktur de senaste 20 åren. Hade det byggts ringleder när det var på tal om man kanske skulle göra det skulle vi inte ha några större trafik problem. Men sen att (S) var så kåta på makten att de kröp frö (MP) och gick med på trängelskatter är ju helt otroligt. Hela situationen är ju bara absurd! Pungsparka bilisterna så de inte reser sig igen, skulle vi resa oss så f*n skulle vi åka på en till. /Ian |
|
|
Jag ställer gärna mina 6:or och 8:or på tomgång utanför stadshuset nån timme.... Så kanske Billström kan suga i sig... |
|
|
Inför trängselavgift i Kumla! Och då inte bara i bunkern... |
|
|
k1mzo: kunde inte ha sagt det bättre själv. folk bryr sig inte. "jaha", är väl det bästa vi får ur oss. 1995: man betalar avgifter i många länder, men de har bättre vägar också. om vägverket skulle ta ut avgifter för dessa "potatis åkrar" till vägnät, kommer jag att köra bilen i röven på direktören och sitter i finkan glad och belåten. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.