|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Har du fått mer info om hur Jurgen löser luftmassemätaren, det behövs en signalkonverter imellan LMM o box om det ska funka, då det ges olika signaler mellan luftmängd o luftmassa! Vet att Link hade sånt tidigare, men dom kostade c:a 5000 kr ///Magnus |
|
| Det har han inte sagt något om....!? Han bad mig bara inhandla en LMM från E46 330 ! | |
| Imorgon ska motorn äntligen börja monteras ihop....ett steg i rätt riktning =) | |
|
Pga av den aldrig avtagande kylan slutade mappningen med att Jurgen ( på JWR ) fick åka till en "kollega/konkurrent" och köra bilen på rullande landsväg för att få till mappningen perfekt, och det var ju trevligt för då fick man ju lite siffror att gå på....=) Effekten i motorn vid 6200 rpm var ca 240 HK och då fanns det mer att ge... Huvudändamålet med körningnen på rullande landsväg var inte att mäta effekten, och Jurgen fick bara låna utrustningen en stund så jag kommer inte att kunna presentera mer siffror än så här.... Jag är mycket nöjd med resultatet, och kan varmt rekomendera JWR, det var en fröjd för mig och min lite mer kunniga mekaniker att vistas hos JWR under en hel dag, det Jurgen inte vet om BMW behöver man liksom inte fundera över alls.... Stort tack till JWR.....=) |
|
| Kul att det blev bra :) | |
|
240hk! det var mkt! Jag hade gissat på 225, 230 som max. Kul att det blev bra :) Vad kostade bänkningen på rullarna ? |
|
E30_320i |
vad gör masse mätaren för fuktion... gör den samma som lmm? vad är skilnaden |
|
Den har samma funktion som luftmängdmätaren, men har fördelen att inte ha en klaff som stryper luftflödet. Bistec: Hur gjorde ni för att koppla in massemätaren!? Använde ni er av Link? Hur som helst är det mycket intressant och man ser fram emot lite mer information. Vad kostade prylarna i inköp? elpe300 325'an: Länk |
|
|
Det var JWR som kopplade in mätaren, man använder samma kablage, men måste ändra lite i styrboxen. Kan säga att motorn råmar friskt nu, låter ungfefär som när man har separata spjäll och öppet filter.....=) Vilka delar undrade du vad dom kostar..!? Luftmassamätaren kommer från en Volvo V70 T5.... |
|
|
Jaha, så det var allt alltså!? En massamätare från en Volvo och lite ändringar i styrboxen... Ah tusan! Inget du/ni vill dela med er av!? :) Känns som om det vore en rejäl uppgradering för motorn att slippa lmm'en med sin klaff. Ingen film från mappningen? Eller bilder på ditt motorutrymme? elpe300 325'an: Länk |
|
|
Jag är för slö / har för mycket att göra....för massa lyxiga uppdateringar med bilder och filmer etc... Men kom på BMWSC:s träffar och hör den live när jag kör i BMW-cup....=) Ang luftmassamätarkonverteringen vet jag inte mycket mer än det jag sa, men det är en rätt avancerad operation man får göra, så det är nog inget att ge sig på själv, om man inte är väldigt duktig och vet vad man gör... Jag rekomenderar att du också anlitar JWR om du vill göra samma sak....Jurgen får verkligen ur max effekt som går ur din motor...=) |
|
|
Imponerande & myckt kul! Hoppas allt går bra på banorna i sommar! Min bil: Länk "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
En M20B25 orginal har 222Nm enligt instruktionsboken. Effekt är inget utan kontroll! Kim Karlsson, Kalmar |
|
|
Ledsen för att jag återupplivar denna gamla tråd, men hur har det gått under våren? Hunnit köra något ännu? Min bil: Länk "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Har för mig att jag läste på PPF att han blåst topp packningen. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Motorn/bilen är till salu på rejsa. Länk |
|
|
Japp....ahr kört lite, den går riiiktigt bra....tyvärr sprack toppen direkt, då jag missat plana den...=( Klantig ? Jaaa..... Har dock fixat en ny topp som är portad av Topptrim igen, nu är allt på banan igen... Kommer dock inte att ha garagetiden som behövs för att tävla framledes, så jag ska sälja bilen..... |
|
|
Jaha... Det var ju tråkigt. Synd på dels toppen som gick, och att du nu inte har tid att fortsätta... menmen. Hoppas du hittat något lika kul att fylla din tid med :) Min bil: Länk "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.