|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en ganska nyligt inköpt BMW 530i -01. Min fråga är om det är nåt speciellt att se upp med på en sådan. Tycker ibland att det låter ett mycket svagt tickande ljud vid tomgång och helvarm motor. Kanske inbillar jag mig bara. Någon som har en idé? Bilen går kanonbra! BMW har känsla | |
sebbe_bmw |
Hej! Det är en stabil bil du har köpt... Dom kan låta lite på tomgång, det är normalt... Annars så ver jag att intergrallänkarmarna (bak) är dyra och är väl dags att byta vid 12000 mil.. Sen är det väl det "vanliga" E39 felen. Termostat Vattenpump Fläktmotsånd Men hur som helst så är det en bra och mycket trevlig bil du har köpt Sebbe |
|
tack sebbe! Det låter bra. Har haft många bilar i mitt liv. Typ 20 stycken och aldrig förr en BMW, känns som att det kommer att bli fler!! BMW har känsla |
|
| Välkommen till "träsket" | |
| Byt olja så kanske "tickandet" försvinner. Ibland kan det vara så enkelt... | |
|
Kanske ett oljebyte, börjar vara dags för service snart så vi får se om det försvinner, jag funderar om det kan låta om spridarna, har hört att det kan göra det om vissa bilar. motorn går ju så tyst i övrigt så det kanske inte är så konstigt att något litet ljud tränger igenom. BMW har känsla |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.