|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
andnewman: Det är från Svenska akademiens ordlista. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
Paap Reeder |
Namnteckning är den personliga signatur som en person bekräftar ett dokument med. ... googlade på namnteckning och fick upp massor med sidor varav ovanstående var den första..... Man kan kanske gå in på RSV- sidor och leta. MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
.... mailade faktiskt till RSV angående denna fråga. Vi väntar med spänning ..... lägger ut det direkt jag får ett svar. MVH /// Paap R |
| Borde det inte vara PRV man frågar? | |
|
"Jake" i Blues Brothers skrev ju bara ett "X" som namnteckning när han hämtade ut sina saker när han muckade från fängelset. Förmodligen var det för att han inte kunde skriva. Då kanske man kan få dispens från att inte skriva sitt namn? /Astroboy |
|
Paap Reeder |
Stente! ... bra tips. Frågade två jurister på PRV. - inga kända regler tycks finnas ...(vad dom kände till i a f) - namnteckning godkänns av resp handläggare - en katt kan man inte rita. Enbart ett streck kan man inte använda sig av heller - "med namnteckningen skriver man sitt namn" - vid uttagning av ID-handling /KK, Pass, Kontokort o s v / skall man även fylla i namnförtydligande. Man kan tydligen med namnteckningen skriva Olle Olsson och i namnförtydligandet skriver man Per Jansson ... handläggaren godkanner eller underkänner sedan namnteckningen. Det är vad jag fick fram så långt. Mer måste finnas. Varför intresserar jag mig för detta? ... jo för ca 10 år sedan skulle jag kvittera ut ett nytt pass varvid jag skrev under med P.M Reeder. Den handläggaren godtog inte detta utan jag skulle skriva under med Paap Reeder. Hade tänkt ta reda på fakta men sedan har "ärendet blivit liggande" ... in my mind. Väntar svar från RSV. MVH /// Paap R |
| Är det någon som har tillgång till en lagbok som är up-to-date? Kan ni då kolla upp vad som står där, borde stå något iom att det är något så viktigt. | |
Paap Reeder |
Tyvärr så är detta inte en skattefråga men ,formellt är en underskrift personlig vilket innebär att man undertecknar som man själv vill, i namnförtydligandet ska det dock framgå tilltalsnamn, efternamn och eventuella mellannamn.Då detta är en civilrättslig fråga får jag be dig att du hör med en jurist vad som sägs om namnteckning. *** detta var svaret från RSV. Intressant! MVH /// Paap R |
|
Jurist för en smilies på k-kortet skulle va o ta i... Men men iaf så struntade jag i smilies på kortet och skrev "Blame Canada" och ovanför "am" i Blame så gjorde jag en liten...ehm ja smilies fast en canadensare..ni som sett southpark vet vad jag menar... och den fodkändes o allt e frid o fröjd :D Annons i tidning i Kairo: "Hem önskas för vänlig Labarador. Äter allt. Älskar barn" |
|
Paap Reeder |
Jo ... man kan väl skriva vad man vill. Frågan är bara vad som är giltigt om det "hårdnar till". (Utdraget i mitt inlägg ovan är RSV "tolkning" som dom mailade mig) Bara för att en tjm på vv godkänt din version är det inte säkert att tullaren på ARN gör det om du skall iväg till mallis och måste av ngn anledning använda KK som leg. ... det kan bli Länstrafiken till Säffle istf RyanAir till Benidorm. MVH /// Paap R |
|
Vad skulle det vara för fel på Säffle om jag får fråga? :P Länk |
|
| Vilka jävla barnsligheter skriv ditt eget namn som alla andra, tror ingen tycker du är frän bara för att du har nåt "coolt" som underskrift. | |
|
Hahahaha har jag sagt att jag vill att folk ska tycka att jag är frän för att d står nått annat än mitt namn på kk??? Jag skiter fullständigt i va folk tycker om mig... Anledningen är att jag hatar jantelagen som du förespråkar "GÖR SOM ALLA ANDRA WEO WEO WEO WEO va inte dig själv va som alla andra ställ inte till med problem rätta dig efter alla andra WEO WEO WEO" Vill du att alla ska va likadana..va e d som e så roligt med d? Annons i tidning i Kairo: "Hem önskas för vänlig Labarador. Äter allt. Älskar barn" |
|
betriebsanleitung3 |
Vad betyder: WEO WEO WEO WEO, jag börjar få svårt att begripa olika uttryck som cirkulerar. Har du behov av att utmärka dig med något så banalt som detta så ok, men det är väl en fullständigt onödig frågeställning och tråd. |
Paap Reeder |
... undras vad det står på Busch Kk? (Stavar med ...ch för att slippa bli reggad på Echelon) "Boss", "Chief", "Prääsident" ... men på namnförtydligandet måste det stå George Walter? Busch om våran Persson skall ta in han på ARN ... men då säger nog Busch att då kan du ta dina Volvosar och dumpa dom i Gbg hamn istället ... och då blir det flaggor och eskort in till stan ... och allt är bra igen! MVH /// Paap R |
|
Paap: W = Walker lethal_kim: om du nu inte vill vara som andra, kom då med något eget. Symbolen du ritade hade du ju sett någon annan som haft även om du modifierade den. ___ //Ulf |
|
|
Citat från Länk Den berömda jantelagen misstolkas ganska ofta och används som försvar för klantskallar. När någon utsätts för en synpunkt som inte passar i smaken eller ett uns kritik så börjar det talas om jantelagen, vilket är en misstolkning. Jantelagen handlar i grova drag om att ingen är profet i sin egen hembygd, det som redan Bibeln talar om. Jantelagen säger inte: En ann´ är så god som en ann´ - vilket många vill tro. Varje gång någon understår sej att komma med kritik, kan man inte hänvisa till jantelagen. Man måste tåla att folk säger vad de tycker ibland. De kanske har rätt. Alla som får en idé eller ett förslag spolade är inte offer för jantelagen! De är utsatta för omgivningens sunda omdöme. Det finns så stolliga idéer och förslag att de helt enkelt inte fungerar utanför Jante heller! Det gäller att inse skillnaden. ___ //Ulf |
|
|
Om du nu inte vill vara som alla andra kan du ha en smiley ovanför ryggsäcken på mulleskolan, men som programmer skriver så handlar väl detta knappast om nån jantelag. Vad jag vet är det frivilligt att ha kk och passar inte reglerna lämmna då tillbaks det. |
|
|
betriebsanleitung3: Ok inte alla som sett filmen "Kung Pow"...men iaf så är d en parodi på alla kampsportfilmer från Asien..ok i filmen så finns d en flicka som gråter och när hon gråter så låter d "weo weo weo weo"... Och om du inte tycler om tråden...varför skriver du i den överhuvudtaget??? Programmer: Om jag kom på något eget så skulle d förmodligen inte vara lika roligt...enligt mig...för mig. Och jag har inte sett någon som har en South Park gubbe på sitt kk..inte heller blame canada för den delen....påstår inte att jag e orginel. Ok och d du skrev med Jantelagen så ber jag dig läsa mattias h's inlägg igen...: "Vilka jävla barnsligheter skriv ditt eget namn som alla andra, tror ingen tycker du är frän bara för att du har nåt "coolt" som underskrift." Citat från Länk "Du skall icke tro, att du är något." "Du skall icke tro att du är bättre än vi." (finns fler på länken ovan) mattias h: Vem har sagt att jag brutit mot några regler? Dom godkände min namnteckning...om du anser att d är ett brott mot någon lag eller regel som är skriven så kan du va så snäll o citera den här...snälla jag ber dig! Annons i tidning i Kairo: "Hem önskas för vänlig Labarador. Äter allt. Älskar barn" |
|
Paap Reeder |
Hej A_Persson! I sommar kommer jag att besöka bl a Säffle. Tycker den är helt ... typ = OK. Ser du en V12:a med nyrenov motor ... tuta så tar vi en fika. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.