|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
mAnGe-9: och jag som tycker att det ser riktigt bonnigt och raggaråksaktigt att ha rutorna nere... :-) David80: Om du eftermonterar BMW's orginal störtbågar så ger de precis samma extra skydd som om de vore monterade från fabrik. Det är nämligen samma bågar. Tror nog att de hjälper en hel del även om rutramen trycks ihop. Kolla att dra en linje mellan huven & suflettskyddet och sedan motsvarande till toppen av bågarna så ger det säkert 20-30cm mindre "ihoptryckande" av förare/passagerare. Bilar under 300hk = nej tack!! /Caspar |
|
|
Det är ett helvete att få tag på de kromade bågarna då Schnitzer har slutat tillverka dem. Jag fick tag på ett par på Ebay efter cirka 18 månaders letande. Jag vann budgivningen och fick ge ungefär 2500:- vilket är riktigt billigt. Nypriset låg på ungefär 10000:-. Det gör så mycket för utseendet att jag lätt hade pyntat det dubbla för dem. Mvh Henrik |
|
|
Bågar med enbart en kosmetisk funktion finns på Länk som är svensk åf. för Länk Verkar vara lång väntetid på bågar överallt, jag kommer inte ihåg var jag köpte mina nu, det var inte från någon av ovanstående företag, fick vänta nästan ett år på leverans. Soda, bara att gratulera till ett klipp, jag gav 4000 för mina fejk bågar. /Fredrik |
|
| Caspar du kanske skulle haft en cupe istället då=) | |
|
Skall man köra nercabbat skall rutorna ner! .....det finns dock untantag o det är vid marschfart över 200 blås :) Peter |
|
| Det ser gubbigt ut att ha vindrutorna uppvevade tycker jag :)) | |
|
mAnGe-9: Näeee.. Blir tokig om jag inte kan ta bort taket när det är plusgrader. Jag vill ha cabbe, men lagom blåsigt. Kanske beror på att jag konstat kör fort, som Supra säger "maschfart över 200 blås" = rutor uppe. Bilar under 300hk = nej tack!! /Caspar |
|
| hahha fegisar ja kör över 200 blås me rutorna nere ibland bara å hålla i hatten å hoppas att cab skyddet sitter hårt fast! | |
| mina störtbågar lät jag svetsas och blästras (är matt till utseendet)... har ingen skyddande funktion, men kosmetiskt då :-] | |
| hur är det egentligen med störtbågar på e36 cab och e46 cab | |
|
Alla E46 cab har störtbågar som automatiskt skjuts upp bakom de bakre nackstöden vid en krasch. E36 cab fick såna vid faceliften 1995 eller om det var 1996. /Masten Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3? |
|
|
För att återgå till ämnet så kan jag säga att jag har satt ut en Z3 under 100-papp. Jag är inte helt hundra på att jag vill sälja den eftersom den går så bra och är i salongsskick. Om jag inte säljer den så kommer jag att skaffa fina däck och fäljar samt bättre högtalarsystem. Förresten jag är ny här, nice to meet ya'll! Just det, annonsen... Länk |
|
|
Rodrigo: Välkommen hit! Kul att se någon med standardplåtfälgarna på sin 1.8 :) /Masten Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3? |
|
| nä...heheh de är hemska :) men tänkte köpa under vintern nya däck å fälgar om ingen har nappat på annonsen.... | |
|
Väldigt lite bilen har gått! Aldrig vinterkörd förstår jag...? /Bo-Erik Länk |
|
| Nej, den står avställd. Skulle aldrig köra den vintertid :) Bo-Erik, fin Z3 du har! Var å kikade på din länk ;) *avis* | |
|
Inget du skall vara avis på, men jo jag är supernöjd med den. Köpte den i somras och står nu i garaget i väntan på våren... Man får väll hoppas du får sålt bilen även om jag tycker den verkar mycket fin (välvårdad) på bilderna... /Bo-Erik Länk |
|
|
Ja den var läcker, säger han som älskar Bostongröna Z'or. Fast Bo-Erik, M loggan på bakluckan kanske du skulle ta bort.. Bilar under 300hk = nej tack!! /Caspar |
|
|
Ja, den skall bort! Den fanns på när jag köpte den i somras om det är en skälig bortförklaring. Jag har en ASC-logga som nog skall på istället. Eller så skiter jag i det och inte har någon logga alls. Vad tycker ni? /Bo-Erik Länk |
|
|
Ingen alls låter bäst!! Jag vill ta bort loggan som sitter bak på M'en.. Tyvärr är M loggorna försänkta båda bak och på gälarna.. Funderar på att låta spackla igen hålen och lacka om.. Bilar under 300hk = nej tack!! /Caspar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.