AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
29.869

vad ska man betala för en z3?

Sida 2 av 3
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
David80:
Du kanske missade denna :) symbolen i mitt inlägg.
Det jag skrev ska tas med en stor portion ironi. Jag tror inte att den bilen är något att ha fast man vet aldrig föränn man har sett bilen live.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Det bredare bakpartiet på 2.8orna (& de över) är snyggare och det syns väl, men det är vell också ända skillnaden som är synlig?!

Har du råd så köp en 2.8... Men anser du dig inte behöva en större motor så skulle jag inte köpt den... Sen ska det ju vara en bil som man från första blicken fastnar för rent utseendemässigt och sen är det ju så att de billigare kanske saknar en del utrustning (t.ex AC, Larm osv.)

En nyare e36 hade jag inte köpt, den börjar kännas gammal nu... En e46 Ci möjligen, men men...

//Svebba
- Jag är schnell !
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Håller med föregående talare. E36 är föråldrad och känns som en kebabraggarbil !
vad hade ni valt mellan en z3 och en e46 coupe ller sedan då?
"svårt fall, doktorn grät"

inte en sedan iaf... Vad vill du hellst ha? Vilken har du mest nytta av och vilken skulle du ha roligast i? =)

//Svebba
- Jag är schnell !
Da
50
David80
Z3 -96 1.8
Haha - ja det missade jag :)

Andersson_CSI

Idag 18:16
David80:
Du kanske missade denna :) symbolen i mitt inlägg.
Det jag skrev ska tas med en stor portion ironi. Jag tror inte att den bilen är något att ha fast man vet aldrig föränn man har sett bilen live.
ja
101
jayman
E61 525iT xDrive -10
...själv ser jag Z3:an som en sommarbil för entusiastiska utflykter varma dagar, med flickvännen bredvid och en korg full med godsaker *ler*
Dock är det ju väldigt personligt HUR en bil används och hur den upplevs.

Bästa sättet för dig Jerry är nog att provköra, klämma o känna lite alltså, på både 1,8/1,9 och 2,8

____
Joel
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Finns ingen tvekan om att det skulle bli en Z'a. Jag höll mig ett tag med bara Z'an trots 2 barn. Allt går bara man vill. En E46 för de pengarna blir ju en snik snik och då är det väl bättre att köpa tex en T4'a.

Bilar under 300hk = nej tack!!
/Caspar
jag skulle nog inte köra så mycket på vintern vilken ja en köpte,,jag skulle istället ställa av den o åna farsans gamla audi eller något...en z3 blir ju ändå rätt opraktisk men en e46 bli ju nästan för lite och en e46coupe är för dyr...svårt val då ja tycker om alla tre
Caspar, om du tycker att M'en är trött är mitt tips att skaffa en ännu tröttare vinterbil.

Du vinner 2 saker med detta, Z'an slipper saltet och den går nått så inihelvete, iallafall i början på säsongen, sen tröttnar liksom motorn. Förstår inte varför. =) Måste vara något med luften. Det är likadant med mc'n…

/Fredrik
har sett att vissa z3:or saknar störtbågar..är det lätt att eftermontera
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Det är väl sådär lagom svårt, man gör det själv med lite tålamod och den utförliga beskrivning som medföljer. Ränka dock med ca 5.000kr för bågarna och lika mycket till i plastbitar som måste bytas. 10 lax utan arbetet mao.

Bilar under 300hk = nej tack!!
/Caspar
Da
50
David80
Z3 -96 1.8
Om man sätter dit bågarna - hjälper de då nåt eleer är det bara remnt estetiskt?

Om man har riktiga bågar från början dåå - hjälper de nåt vid tex voltning? Viker sig inte framrutan rätt lätt, och då hjälper väl inte bågar en så mycket?

Mvh // David
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
David80:
Bågarna är där för att skydda dig om bilen slår runt.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
Jag har Ac Shnitzers cromade bågar på Länk : Länk
Da
50
David80
Z3 -96 1.8
Okej - jag har för mig vid tidigare diskussioner att de man monterar själv mest är för utseéndets skull, inte att de verkligen hjälper vi ev olycka.

Funderar på vindavvisare, fäster man dom på bågarna va? Så om man inte har bågar blir det allså svårt att sätta dit vindavvisaren, eller vart sätter man den?

Mvh // David
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
David80

Japps man sätter vindskyddet mellan bågarna! alla fall det vindskyddet jag har sen vet jag inte om de finns fler alternativ!
Tycker inte direkt det gör nån skillnad me det på om man inte kör med rutorna uppe! å det är ju inte så snyggt=(
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Men om du kör med rutorna uppe gör det en sjuhelvetes skillnad!! Åkte nercabbat i 3 mil häromdan, i 2 minusgrader.... Härligt!
mAnGe-9... vad kostar ac-schnitzers bågar...var jävlift snygga
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
Beppo!
Precis som jag sa! det gör en jäkla skillnad me rutorna uppe!
men det är INTE snyggt! ska man cabba ska man cabba riktigt=)

bmw_jerry
Jag vet faktiskt inte dom satt på när jag köpte bilen som tur var!
sägs att dom ska va ganska svåra att få tag på! Blir alla fall en exklusivare look på bilen med dom på istället för vanliga svarta

Bilen! Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.