|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Känns lite tomt...Coupen är såld. Hade den sedan 2001 och nästan 4000 mil. Bilen hamnar nu i Värmland. Måste vara rätt unik model i den delen av landet. Hur som hälst jag hade enormt mycket kul med den bilen, fick träffa många av er tack vare den, fick äntligen känna på hur det känns att komma upp i 250 på Autobahn, klippa en Porsche från rödljus och uppleva härliga G krafter vid varje acceleration. Vad ska man ha för bil nu? Tänkte först 130i men såg sedan att ESS tar sig an 120d och trissar den upp till 200 bhp med enorm vridmoment. lite att fundera över under närmaste veckan ( fast egentligen i väntan på Z4C nästa höst) | |
|
Skönt att du fick sålt bilen men ändå lite tråkigt att den är borta. Värmland har en del fina bilar, Caspar´s 750 kom därifrån, Porsche-åf där har en Carrera GT till salu osv..så helt ensam som häftig bil blir hon nog inte:) Hoppas att du snart är tillbaka med någon cool Z-bil :) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Tråkigt att Du sålde den.. :-( Hoppas vi ser Dig i en Z4Coupe snart. Det lär väl tyvärr inte bli till 1 maj träffen.. Du får väl svänga förbi träffarna med 120'n och låtsas att den är en Coupe. Bilar under 300hk = nej tack!! /Caspar |
|
|
Z3 4ever: då var vi två då. Ser dessutom fram emot Z4 coupe såsmåningom så vi kanske får snacka ihop när det börjar dra ihop sig.. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
Synd att göra sig av med en så rolig bil. Hoppas du hittar något nytt roligt inom en snar framtid. Blev det några roliga delar kvar att avyttra då?? Mvh Henrik |
|
|
Kanske dags att träda fram nu då :-) Köpte som sagt Tomas Z3 coupe i Fredags. Är grymt nöjd med bilen. Suget efter att kränga på sommardäcken, och få gasa lite på torr asfalt, är stort. Har tidigare skruvat väldigt mkt japs-turbo (200SX S14a), och haft en 328im -96 (därav mitt konto här på Autopower), och senast en S4 biturbo. Men nu kände jag att det var dags efter något lite sportigare än S4an, och framförallt roligare. Z3 Coupe är en grymt underskattad bil, känner mig ganska ensam i Karlstad-området än iallafall, har inte sett någon tidigare heller, men det visar väl sig. Joakim, Karlstad Z3 Coupe -99 |
|
|
Kaell: Vi kan bara gratulera!! Du är givetvis varmt välkommen på vårmönstringen 1 maj här i Stockholm ute på Brostugan om Du känner för att lufta den några mil. Det skulle verka tomt om Thomas gamla bil kom. På årets vårmönstring tog sig ViccoA hit från Skåne med Mr. Hamanns gamla Coupe så... Bilar under 300hk = nej tack!! /Caspar |
|
|
Caspar: Självklart. Denna bilen (överlag BMW) tvekar man inte precis på att dra iväg några mil med. Riktigt skön och framförallt rolig att köra, både motorväg, men helst när det svänger lite... :-) Joakim, Karlstad Z3 Coupe -99 |
|
|
VIlken service man får från AutoPower Crew: dem har tagit bort bilen från min profil utan att jag behövde göra det själv :-) Soda, näää inget kvar, kaell fick med sig det mesta. Det tog en X5 för att lasta allt som blev över. Men om jag rotar noga i källaren så hittar jag säkert nåt. |
|
|
Fan va kul, Kaell då är vi några på Zatzy som åker Z3 numera =). Har du några våldsamma planer för bilen utöver allt som redan är gjort då? Z3c 4 ever!: Jag får väl lura av Kaell något godis om han har något istället =) Mvh Henrik |
|
|
soda: Inga planer än. Tänkte försöka nöja mig med effekten. Ev. en race-katt eller liknande, men inga större grejjer. Sen kanske några coilisar, vi får se, har inte lärt känna bilen så bra än så länge, och speciellt inte väghållningen, blött hela tiden :( du kan ju pm:a, maila, msn:a om det är något du letar efter. Har inte hunnit kolla igenom alla lådor jag fick av tomas än :-) Joakim, Karlstad Z3 Coupe -99 |
|
|
Grattis till bilen, Joakim! Helt Z3 Coupé-fritt i Karlstad var det inte innan Joakim köpte heller. Jag hade min cosmossvarta mellan februari 2004 och juli i år. Köpte den i Götet och slussade den vidare till Stockholm. |
|
|
Joon: Men nu är jag alltså ensam? :) __ Joakim, Karlstad Z3 2,8 Coupe -99 |
|
|
Kul!! Bilarna lever kvar fast med andra ägare.. snart är det vel bilarna som bloggar om sina ägare.. ;) Kaell : Grattis till en fantastisk bil... Z3 C 4 Ever : det blev inte 4 ever ? synd... Undrar hur länge folk äger sina M Z3:or?? //Rop |
|
|
Kan det ha med att den är dyr att äga?? Jag tror faktiskt inte det. Det har nog mer med att de som köper en Z3 M har ett sort bilintresse och ständigt är på jakt efter det ultimata. I några fall så är det familjeskäl. Det var det med min bils förra ägare som väntade tillökning. En grå v70 skulle köpas för priset av min Z3:a. Måste vara knäckande! :) /Bo-Erik Länk |
|
|
Grattis kaell För en mkt ovanlig och fin bil. Även grattis till dig Z3c 4 ever! Iblan är man heklt enkelt klar med sin bil och då ska man sälja. Du hittar något strax. Själv köpte jag en 330 cab fullutr. Var bara tvungen att säga det. hehe! "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
|
hade min i mer än 4 år- det tycker inte jag är kort tid. Jag kommer att köpa en till om några år och vårda det som veteranbil/banleksak. Bilen har otroligt potencial och även om jag modiferade den lite så ville jag inte gå över styr med så pass ny bil. Men nu är jag dessvärre i behov av fler stolar... |
|
|
Kaell: Tror inte att du är ensam. Har sett någon annan Z3 Coupé i Karlstad. Sen om det är folk som är på besök eller om de är bofasta här är en annan sak. Du verkar vara ensam innehavare som är aktiv på forumet i alla fall... Eller...? |
|
| Z3c 4 ever och Mbolo: That makes three of us -- jag sålde nämligen min M Coupé idag till en ny lycklig ägare. Det kommer dock inte att bli en ny BMW härnäst, utan nu är det en 996 4S som står på dagordningen... Inga andra än jag som länge sneglat på Porsche och bestämt sig för att göra slag i saken? | |
| Emm: Trist att du sålde bilen, en Porsche blir aldrig lika ball. Hörde att du även sålt X5'an till förmån för en Volvo?!? | |
|
Emm: välkommen i 911-träsket :) (jag sålde min z3c till förmån för en svansmotor, förvisso bara en 2.8. för ett par år sedan och har inte ångrat mig en sekund sedan dess - även om jag gärna köper en z3c igen någon gång i framtiden) mvh Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.